Zastoj na primorski avtocesti eden najdaljših na slovenskih avtocestah doslej

Današnji zastoj ob jutranji prometni nesreči na avtocesti pri Vrhniki, ko je bila kolona dolga tudi 24 kilometrov, je bil eden daljših, kar jih beležijo na Darsu. Zastoji so zaradi radovednežev nastajali tudi v nasprotni smeri vožnje. Dars tokrat ni postavil zastorov, da bi to preprečil, ker so deli poškodovanih vozil ležali po celotnem vozišču.

 Foto: Leo Caharija
Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Na Darsu so pojasnili, da zastorov, ki jih sicer uporabljajo za zaščito kraja prometnih nesreč na avtocesti, s čemer onemogočijo tudi radovedneže, tokrat niso uporabili, ker so vzdrževalci ocenili, da jih zaradi odpadlih delov poškodovanih vozil po celotnem vozišču ni bilo moč postaviti. Postavitev zastorov namreč ne sme v ničemer ovirati uradne preiskave organov, ogled nesreče pa je zahteval dostopnost do celotnega vozišča.

Zastore bi lahko postavili na nasprotnem smernem vozišču, če bi zaprli prehitevalni pas v smeri Ljubljane. A na Darsu so spomnili, da je danes zaradi praznika v Avstriji in Nemčiji avtocesta v smeri obale prometno izredno obremenjena. Vse od jutra so se proti morju vile dolge kolone vozil in če bi zastore postavili na tej strani avtoceste, bi še tam povzročili izredno dolge zastoje, ki bi segali vsaj do Ljubljane.

Glede zastorov so na Darsu še pojasnili, da jih ne postavljajo ob vsaki nesreči, ampak so smiselni predvsem ob hujših nesrečah, ko v dogovoru s policijo in gasilci ocenijo, da bo reševanje trajalo dlje časa, ko gre za smrtne žrtve oziroma ko predvidevajo, da bo zapora trajala več ur. “Postavitev zastorov je odvisna od časa reševanja, vrste nesreče, njene lokacije. Skupni čas postavitve zastorov je odvisen od tega, koliko časa potrebujejo delavci Darsa ter vzdrževalci avtoceste, da se prebijejo do kraja nesreče,” so pojasnili.

Zaradi nesreče je bil promet v smeri Ljubljane popolnoma zaprt od 8. ure do 9.30, nato so ga sprostili po odstavnem pasu, ob 11.30 pa so uspeli posledice nesreče v celoti odstraniti in promet sprostiti.

Kolona vozil je tako dopoldne segla vse do Ravbarkomande, ko je bila dolga kar 24 kilometrov. To je bil en daljših zastojev, kar jih beleži Dars. Kot so navedli, je 1. avgusta lani po prometni nesreči pred počivališčem Ravbarkomanda nastal zastoj med Vrhniko in Uncem, ki je po dveh urah dosegel največjo dolžino 20 kilometrov.

Po več prometnih nesrečah, ki so se 9. septembra lani zgodile med Uncem in Brezovico, pa je zastoj po štirih urah dosegel dolžino 30 kilometrov. Tedaj je v resnici šlo za več različnih zastojev in ne za strnjeno 30-kilometrsko kolono. Vmes so bili namreč po navedbah Darsa posamezni deli avtoceste, ki so bili pretočni.

STA


Najbolj brano