Zakaj prazen odstavni pas?

Na AMZS so pred dnevi opozorili na neživljenjsko zakonodajo, ki voznikom na avtocesti nalaga, da morajo ob nesrečah oblikovati reševalni pas, hkrati pa pustiti prazen še odstavni pas. Takšna ureditev je po njihovem mnenju napačna, zato bodo predlagali spremembo zakonodaje. Da je sprememba nujna, opozarjajo tudi nekateri policisti.

Med tovornjaki na voznem in širšimi vozili na prehitevalnem 
pasu  na avtocesti zlahka zmanjka prostora za gasilska in  
reševalna vozila. Foto: Pgd Postojna
Med tovornjaki na voznem in širšimi vozili na prehitevalnem pasu na avtocesti zlahka zmanjka prostora za gasilska in reševalna vozila. Foto: Pgd Postojna

LJUBLJANA > “Po zakonu se vozniki na avtocesti lahko umaknejo le do desne robne črte voznega pasu, kar pa je glede na širino pasov pogosto premalo za intervencijska vozila,” je bil jasen generalni sekretar Avto-moto zveze Robert Štaba. V AMZS so v zadnjem obdobju naleteli na številne pomisleke o znanju oziroma neznanju slovenskih voznikov glede razvrščanja na avtocestah, odgovorne službe, predvsem Dars, pa nenehno opozarjajo na pravilno umikanje ob zastojih na avtocestah.

V AMZS pa zdaj opozarjajo na bistvo vzroka za preozek reševalni pas. Po njihovem mnenju je to okorela zakonodaja, ki - ne glede na dogajanje na cesti - voznikom prepoveduje zapeljati na odstavni pas. Namesto da bi se vozniki umaknili levo in desno do skrajnega roba avtoceste, ne glede na pasove, in tako na sredini ustvarili širok pas za reševalce, se lahko v desno umikajo le do roba voznega pasu.

Umikamo se, kakor nas učijo

“Tako dobimo občutek, da vozniki ne poznamo zakonodaje, da nismo dovolj kulturni, da se ne odzivamo ustrezno, ne upoštevamo znakov intervencijskih vozil in podobno. Skozi medije se nato predstavlja pravilno ravnanje. Na AMZS smo opravili analizo zakonodaje in primerjavo z nekaterimi tujimi državami. Izkazalo se je, da z ravnanjem slovenskih voznikov ni nič narobe, temveč ravnajo skladno s prakso učenja v avtošolah in skladno s slovensko zakonodajo,” pravi Štaba.

Umik vozila do desne črte voznega pasu po njegovem mnenju pogosto povzroči, da je reševalni pas preozek za gasilce, reševalce in policiste. Štaba opozarja, da kljub številnim zapletom poklicanim organizacijam tovrstna zmešnjava ni dovolj velik izziv za ureditev jasne zakonodaje in zakonitih nasvetov voznikom. AMZS bo zato predlagala spremembo zakonodaje, da bi se lahko vozniki ob nesrečah in zastojih za njimi umikali tudi na odstavni pas. “Zdaj pa je umik vozila na odstavni pas lahko prekršek, sankcioniran z globo 300 evrov,” še opozarja Štaba.

Med tovornjakoma ni prostora

“Po zdravi kmečki pameti mislim, da ga ni policista, ki bi kaznoval voznike, ki bi se pred gasilci in reševalci umaknili kakšen meter ali več na odstavni pas,” opozorila o kaznovanju zavrača komandir koprske prometne policije Mitja Palčič, ki se tudi sam že nekaj let ukvarja z vprašanjem razvrščanja prometa na avtocesti. Palčič je šel celo dlje in dokazoval, da v koloni za nesrečo zlahka obtičita voznika s tovornjakoma, drug ob drugem, na voznem in prehitevalnem pasu.

“V takšnem primeru je nemogoče, da bi se znotraj obeh pasov voznika tovornjaka lahko toliko umaknila levo in desno, da bi bilo vmes dovolj prostora za gasilski tovornjak,” pravi Palčič. Tovornjaki naj bi sicer vozili bolj po voznem pasu, vendar pa lahko, ko je to dovoljeno, tudi prehitevajo. Zato tudi Palčič meni, da bi morali zakonodajo spremeniti tako, da bi se lahko vozniki v kolonah umikali na skrajni desni rob prehitevalnega pasu.

DANIJEL CEK


Najbolj brano