Za najstnika s skuterjem usodno čelno trčenje

Sveče na glavni cesti od Kopra proti Dragonji, v bližini bencinskega servisa pred Srgaši in črna zastava na srednji tehniški šoli so včeraj opominjale na četrtkovo tragično nesrečo, v kateri je življenje izgubil komaj 18-letni voznik skuterja. V bližini bencinskega servisa je vanj trčil 46-letni italijanski voznik avtomobila, doma iz Trsta. 18-letnika so s hudimi poškodbami odpeljali v izolsko bolnišnico, kjer pa je ponoči umrl.

Tržačan je s toyoto čelno trčil v 18-letnega skuterista iz 
Šalare, ki nesreče ni preživel. Foto: Pu Koper
Tržačan je s toyoto čelno trčil v 18-letnega skuterista iz Šalare, ki nesreče ni preživel. Foto: Pu Koper

KOPER > Nesreča se je zgodila v četrtek zvečer, nekaj minut po 20. uri. 18-letni voznik kolesa s pomožnim motorjem, skuterja znamke piaggio (tip zip 25), doma iz Šalare, se je z bencinskega servisa pred Srgaši vključeval na cesto proti Dragonji.

S koprske policijske uprave so sporočili, da je zapeljal na smerni otok med voziščema, ki ni namenjen vožnji vozil, in vozil po tem otoku (tako imenovani zaporni plošči), ko je iz nasprotne smeri z avtom pripeljal 46-letni Tržačan.

Srečala sta se tam, kjer ne bi smela biti

Tudi on je z levimi kolesi zapeljal na otok in čelno trčil v voznika skuterja. Po neuradnih informacijah naj bi Tržačan nameraval obvoziti avto, ki je vozil pred njim, a je trčil naravnost v 18-letnega M. M., ki ga je s skuterjem odbilo na rob vozišča. Pri padcu se je hudo poškodoval, reševalci so ga odpeljali v izolsko bolnišnico, a so bile poškodbe prehude.

S koprske policijske uprave so sporočili še, da 18-letnik na glavi ni imel čelade, ki sicer za vožnjo 25-tk ni obvezna, a policisti in drugi prometni strokovnjaki že vrsto let opozarjajo, da bi v marsikateri nesreči lahko preprečila hujše poškodbe. Zaradi ogleda prizorišča nesreče je bila cesta zaprta vse do 23. ure.

Kolo s pomožnim motorjem bo pregledal izvedenec prometne stroke, policisti pa bodo italijanskega voznika ovadili zaradi kaznivega dejanja povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti.

Največ žrtev iz ranljivih skupin

Na območju koprske policijske uprave (PU) je to letos deveta smrtna žrtev v prometu, v enakem obdobju lanskega leta so ceste vzele enajst življenj. Statistični podatki pa razkrivajo podobno sliko. “Tako lani kot letos je bilo med žrtvami približno 80 odstotkov mrtvih iz ranljivih skupin udeležencev v prometu. Lani in letos smo z različnimi preventivnimi aktivnostmi poskušali vplivati na to skupino ljudi, imeli smo tudi več poostrenih nadzorov,” je povedal Igor Gjerkeš iz sektorja uniformirane policije na PU Koper.

Letos sta na območju koprske policijske uprave umrla dva motorista, voznik trikolesnika, v noči na petek voznik kolesa s pomožnim motorjem, pa kolesar in pešakinja. V dveh nesrečah sta umrla še voznika osebnih avtomobilov in potnik v kombiju. Oba motorista sta sama povzročila nesreči. Na severnem Primorskem je letos ugasnilo deset življenj, med žrtvami so bili trije motoristi in dva kolesarja. V enakem obdobju lanskega leta je na območju novogoriške policijske uprave umrlo pet ljudi, med njimi je bil en motorist. Na novogoriški policijski upravi ugotavljajo, da je od leta 2007 (do konca lanskega leta) na njihovem območju umrlo 20 voznikov motornih koles, največ - štiri - leta 2011, trije pa v letih 2009 in 2012.

Policisti že več let opozarjajo tudi na to, kako nevarne so lahko 25-tke, skuterji, ki lahko po tovarniških nastavitvah vozijo le 25 kilometrov na uro, vozniki pa za vožnjo ne potrebujejo ne izpita ne čelade. A so ti skuterji pogosto predelani, tako da lahko vozijo tudi sto kilometrov na uro. Letos so na območju koprske policijske uprave zasegli že približno 30 predelanih skuterjev.

Gjerkeš opozarja, da gre za izredno ranljivo skupino, predvsem zato, ker vozniki, pa čeprav so pogosto zelo mladi in neizkušeni, ne potrebujejo zaščitne opreme.

Poškodbe v prometnih nesrečah so lahko zelo hude in velikokrat tragične. Ti skuterji so primerni predvsem za vožnjo v urbanih okoljih, na urejenih kolesarskih stezah, ne pa izven naselij, na obremenjenih cestah, kjer so višje hitrosti.

SIJAN PRETNAR


Najbolj brano