Z zelenim L varčujejo

Na naših cestah je vsako leto več mladih voznikov, ki si z zeleno tablico z oznako L nabirajo izkušnje, preden opravijo vozniški izpit. V največjem primorskem izpitnem centru v Postojni so letos izdali že 120 zelenih tablic, lani pa vse leto skoraj 180. Mladi vozniki na ta način tudi varčujejo z dragimi urami vožnje.

Mladi vozniki, ki z zeleno oznako L nabirajo prometno znanje in izkušnje, morajo izpitno vožnjo opraviti najkasneje v dveh letih od začetka vožnje s spremljevalcem Foto: Danijel Cek
Mladi vozniki, ki z zeleno oznako L nabirajo prometno znanje in izkušnje, morajo izpitno vožnjo opraviti najkasneje v dveh letih od začetka vožnje s spremljevalcem Foto: Danijel Cek

PRIMORSKA > “Vožnja s spremljevalcem ni namenjena temu, da bi vnuki lahko brez izpita vozili stare starše po opravkih, ampak da se učijo voziti in pridobivajo prometne izkušnje. Spremljevalci imajo veliko odgovornost,” pravi vodja postojnskega izpitnega centra Andrej Grebenc. V Postojni, kjer skrbijo za izobraževanje mladih voznikov v štirih primorskih upravnih enotah (Postojna, Ilirska Bistrica, Sežana in Idrija) ter Cerknici, Kočevju, Logatcu in Ribnici so lani izdali 180 zelenih tablic z belo črko L, letos pa že 120.

Spremljevalec mladega voznika je lahko le voznik, starejši od 27 let, ki ima vozniško dovoljenje najmanj pet let. Oznaka na njegovem vozilu (bela črka L v zelenem kvadratu) opozarja ostale udeležence v prometu, naj bodo nanj posebej pozorni.

“Vsako leto jih je več. Letos bomo verjetno presegli številko 200,” napoveduje Grebenc in dodaja, da je vožnja s spremljevalcem in zeleno oznako na avtu v zadnjih letih vedno bolj priljubljena pri mladih voznikih. “Tudi zaradi varčevanja,” dodaja Grebenc.

Vožnja s spremljevalcem je bila namenjena mladim voznikom, ki še niso dopolnili 18 let in še ne morejo opraviti vozniškega izpita, v zadnjem času pa se za ta način nabiranja izkušenj odloča tudi vse več 18-letnikov. Razlog je tudi cena ure vožnje v avto šolah, ki se (za vožnjo z avtom) vrti okoli 24 evrov.

Mladi vozniki, ki se odločijo za takšen način usposabljanja, morajo prej opraviti najmanj 20 ur vožnje z inštruktorjem, pred tem pa seveda opraviti tečaj, pridobiti evidenčni kartonček za vožnjo, opraviti tečaj prve pomoči in zdravniški pregled.

“Šele potem zaprosijo za vožnjo s spremljevalcem in se na takšen način učijo za končni praktični preizkus vožnje,” je pojasnil Grebenc. Spremljevalci so najpogosteje starši, včasih tudi stari starši ali kakšen drugi sorodnik. Spremljevalec je lahko samo eden, mladega voznika pa mora spremljati na vsaki vožnji.

“Vsakemu prosilcu predstavimo, da gre za odgovorno nalogo. Starši pogosto mislimo, da znamo vse: zidati, zdraviti in tudi učiti voziti. Koliko prometnega znanja lahko mladi voznik dobi od, denimo, starega očeta, pa mora vsak sam presoditi. Lahko da veliko, ne smemo vse metati v isti koš, dejstvo pa je, da je naloga spremljevalca odgovorna. Je pa res, da doslej o spremljevalcih še nismo dobili slabih povratnih informacij,” je pojasnil Grebenc.

DANIJEL CEK


Najbolj brano