Z glavo na motor

S pomladjo se začenja tudi sezona motoristov in kolesarjev. Policisti in zdravniki te udeležence v prometu svarijo, naj se na ceste ne podajajo brezglavo. Prometne nesreče, v katerih so udeleženi motoristi ali kolesarji, so pogoste, poškodbe pa hude.

Z lepim vremenom na ceste prihajajo tudi motoristi. Foto: Leo Caharija
Z lepim vremenom na ceste prihajajo tudi motoristi. Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Največ nesreč, v katerih so udeleženi motoristi in kolesarji, se zgodi v poletnih mescih, zelo tvegano obdobje za ti dve skupini udeležencev v prometu pa je tudi začetek pomladi. V tem času se lahko zjutraj ponekod še pojavlja poledica, na cestah je pesek, ki je ostal od posipanja, zaradi zmrzali in pluženja pa na popravilo čakajo številne udarne jame. Vse to je za voznike dvoslednih koles nevarna past, opozarjajo na policiji.

Objestni kolesarji, nevešči motoristi

Matjaž Leskovar iz sektorja prometne policije pojasnjuje, da se iz leta v leto veča število prometnih nesreč, v katerih so udeleženi motoristi in kolesarji, veča se tudi število hudo telesno poškodovanih, medtem ko se število mrtvih v zadnjih letih giblje med 13 in 16. “Ugotavljamo, da kolesarji v večjih središčih ne spoštujejo prometnih pravil. Velikokrat z agresivno vožnjo povzročajo nevarnost zase in ostale udeležence v prometu,” je apel na kolesarje, naj sami naredijo več za prometno varnost, naslovil Leskovar.

Policisti opažajo, da kolesarji pogosto vozijo v napačno smer po kolesarski stezi, s čimer povečujejo možnost trka med kolesarji in možnost trka s pešci, saj se umikajo na pločnike. Pogosto čez cesto zapeljejo pri rdeči luči ali pa se objestno obnašajo na conah za pešce. Ker kolo nima zavornih luči ali smernika, Leskovar kolesarje poziva, naj držijo varnostno razdaljo in tako preprečijo trke ob nenadnem zaviranju, ko nameravajo spremenit smer vožnje, pa naj to nakažejo ostalim udeležencem v prometu in se prepričajo, ali lahko varno zavijejo. Zmotno je tudi razmišljanje, da je kolo dobra izbira, če si pijan, saj ne moreš izgubiti izpita. Policisti so lani obravnavali več hudih nesreč, ki so jih povzročili pijani kolesarji.

Motoristom pa policisti svetujejo, naj pred začetkom motoristične sezone temeljito pregledajo svoje motorno kolo. Najbolj tvegana skupina motoristov so tisti, ki si težke motorje omislijo, ko so že nekoliko v letih. “Marsikdo preceni svoje sposobnosti,” opaža Leskovar. Zavedati se morajo, da je njihovo znanje, če so izpit morda opravil že pred 20 ali več leti, pomanjkljivo, zato bi morali, preden se odpeljejo v promet, na tečaj varne vožnje.

Poškodbe so praviloma hude

Brezglave odločitve kolesarjev in motoristov imajo lahko zelo hude posledice. Za urgentni blok UKC Ljubljana delež kolesarjev in motoristov predstavlja “le” pet odstotkov vseh pacientov, vendar pa delež denarja, ki ga porabijo za zdravljenje njihovih poškodb, znaša 14 odstotkov. Povedano drugače: ko pride do nesreče, v kateri je udeležen kolesar ali motorist, so posledice hude, zdravljenje pa zahtevno.

Kolesarji in motoristi si v nesrečah praviloma poškodujejo več delov telesa, pojasnjuje vodja ljubljanske urgence Anže Kristan. “Izpostavil bi poškodbe glave, ki so prisotne pri polovici vseh poškodovancev, poleg tega pa so pogoste še poškodbe trebuha, prsnega koša, hrbtenice in okončin. Ostali poškodovanci hodijo na urgentni kirurški blok predvsem zaradi poškodb okončin in z ustreznim zdravljenjem so te poškodbe relativno dobro ozdravljene. Ko govorimo o poškodovancih s poškodbo glave, možganov in hrbtenice, pa lahko poškodovanec zaradi posledic nesreče potrebuje dosmrtno oskrbo oziroma pomoč pri vsakdanjem življenju.”

Policisti sicer ob začetku kolesarske in motoristične sezone k previdnosti pozivajo tudi voznike avtomobilov. Skoncentrirajo naj se izključno na vožnjo. “Nič kolikokrat smo bili priča, da je voznik zaradi mobilnega telefona spregledal kolesarja,” izkušnje policistov deli Leskovar.

JANA KREBELJ


Najbolj brano