Verige v prtljažniku niso le za okras

“Zmes zimske gume je prilagojena nižjim temperaturam, zaradi česar v mrazu ostanejo bolj elastične od letnih gum. Te pri nižjih temperaturah otrdijo,” je razliko med zimsko in letno gumo pojasnil Tomaž Zorn iz novogoriškega podjetja Avtosport. Od jutri dalje moramo naša vozila obuti v zimske gume, če imamo na vozilih dobre letne gume, pa zakonu zadostimo že z verigami v prtljažniku.

Tik pred 15. novembrom k vulkanizerjem po zimske gume 
prihajajo še zadnji vozniki.  Foto: Leo Caharija
Tik pred 15. novembrom k vulkanizerjem po zimske gume prihajajo še zadnji vozniki.  Foto: Leo Caharija

PRIMORSKA > “Voznikom svetujemo, naj se držijo predpisov in naj skrbijo, da so gume dokaj sveže. Gume, starejše od treh let, že izgubljajo dobre lastnosti in postajajo rizične. In če veliko vozijo v notranjost države, naj si na kolesa namestijo zimske gume. Potem bodo brez skrbi,” nam je sredi gneče v delavnici vzroke za zamenjavo gum včeraj pojasnil Tomaž Zorn iz novogoriškega podjetja Avtosport.

V teh dneh si vulkanizerji povsod po državi manejo in mažejo roke, saj v njihove delavnice zahajajo še zadnji zamudniki, ki na svoja vozila nameščajo zimske gume v zadnjih dneh. “Opažamo pa, da so ljudje iz leta v leto bolj ozaveščeni in poskrbijo za gume že dva, tri tedne pred rokom,” je povedal Zorn. V teh dneh dnevno preobujejo približno 80 vozil.

Malo kitajskih gum

Za razliko od minulih let vozniki pri njih kupujejo vedno manj celoletnih gum in vedno več zimskih. “Celoletne kupujejo bolj na obalnem območju in Italijani,” je pojasnil. Vozniki se pri njih odločajo za uveljavljene znamke gum, opaža; vozniki očitno berejo teste gum in se potem odločajo na podlagi rezultatov. “Sem pa tja pride tudi kakšen s kitajskimi, ki jih kupi po spletu. No, seveda jim povemo kakšno modro, več kot toliko pa se v njihovo izbiro ne spuščamo. Tako ali tako pridejo čez nekaj dni nazaj, da avto na cesti 'pleše', da v ovinku zdrsne,” je pojasnil Zorn.

Podobno obnašanje voznikov opažajo tudi v koprskem centru AMZS na Srminu. “Vozniki so vestni in previdni. Vedo, kaj kupujejo, in na podlagi testov se večinoma odločajo za priznane znamke gum. Po spornih ali vprašljivih znamkah niti ne sprašujejo,” je povedal Denis Lazar iz srminskega AMZS. Pri njih se vozniki odločajo za zimske gume, veliko ljudi, predvsem tistih, ki pozimi redko vozijo proti notranjosti države, pa kupi tudi celoletne gume.

Policija ima dobre gume

Tudi v AMZS center so prvi vozniki začeli zahajati pred dobrima dvema tednoma, v teh dneh pa imajo delo še s tistimi, ki so čakali do zadnjega. Dnevno preobujejo približno 30 avtomobilov, iz leta v leto več voznikov pri njih tudi shranjuje gume. “Seveda svetujemo vsem, naj preobujejo svoje jeklene konjičke, da jih vreme ne preseneti kje na poti. Tistim, ki tudi pozimi vozijo z letnimi ali celoletnimi, pa naj preverijo, da imajo take gume najmanj tri milimetre profila. Več kot ga imajo, bolj bodo varni,” je poudaril Lazar. Svoje avtomobile so z zimskimi gumami opremili tudi koprski prometni policisti. “Dobre gume smo dali na vsa vozila. Ne vem, kako je z drugimi enotami, ampak za našo ne pridejo v poštev letne gume, ker se redno vozimo vse do meje z ljubljansko upravo,” je povedal komandir koprskih prometnih policistov Mitja Palčič. Ob tem poudarja, da so pravila že vrsto let jasna in da jih vozniki dobro poznajo. Od 15. novembra do 15. marca na vozilih zimske gume ali dobre letne, v prtljažniku pa verige za sneg.

Vozniki pričakujemo preveč

“Vseeno pa svetujemo vsem, predvsem voznikom z Obale, ki jim za vožnjo do Črnega Kala ni treba imeti zimske opreme, naj v zimskih razmerah ne gredo na pot. Verige imajo največkrat le zato, da zadostijo zakonu, ko jih je treba natakniti na gume, pa gre vse narobe. In potem taki vozniki ostajajo v snegu na avtocesti, ker z letnimi gumami po snegu preprosto ne gre. Zato naj bodo v takih razmerah doma, naj se peljejo z javnim prevozom, če pa menijo, da bodo morali na pot, naj na kolesa namestijo zimske gume. Pa bodo mirni,” je povedal Palčič.

Vozniki po njegovem mnenju od cestarjev prepogosto pričakujemo preveč. “Pričakujejo čiste in kopne ceste. Če bi sneg padal počasi in v brezvetrju, bi bilo to morda celo mogoče. Po izkušnjah sodeč pa lahko sneži ob močni burji, izredno na gosto in ob nizkih temperaturah, zaradi tega ceste ne morejo biti očiščene po naših pričakovanjih,” pravi Palčič. Dodaja, da sneženje običajno blokira promet tako na avtocestah kot vzporednih cestah, zato so se na zadnjem sestanku dogovorili, da bodo odgovorni z Darsa ob izrednih razmerah tesno usklajevali čiščenje tudi z enotami CPK, da bi lahko ob zastojih vsaj osebni promet takoj spravili z avtoceste. DANIJEL CEK


Najbolj brano