Vaja pokazala na šume v zvezah

V predoru Podnanos na vipavski hitri cesti se je včeraj zgodila prometna nesreča. Tovorno vozilo se je nepričakovano ustavilo, nekaj trenutkov pozneje pa se je zaradi prevelike hitrosti in neupoštevanja signalizacije v predoru zgodil še nalet treh osebnih vozil. Udeleženih je bilo 12 oseb, dve sta zaradi hudih poškodb umrli na kraju nesreče.

 V vaji je sodelovalo skoraj sto predstavnikov reševalnih in 
tehničnih služb. Foto: Alenka Tratnik
V vaji je sodelovalo skoraj sto predstavnikov reševalnih in tehničnih služb. Foto: Alenka Tratnik

PODNANOS, REBRNICE > K sreči tokrat ni šlo zares, ampak za praktično terensko vajo pod okriljem novogoriške izpostave uprave za zaščito in reševanje. V njej je sodelovalo skoraj sto predstavnikov reševalnih in tehničnih služb.

Povečan tovorni promet in tehnične posebnosti hitre ceste z velikim naklonom, številnimi objekti in brez odstavnega pasu, neupoštevanje omejitev hitrosti in burja je le nekaj vzrokov za to, da so prometne nesreče na vipavski hitri cesti čez Rebrnice stalna grožnja. Statistika zadnjih šestih let po podatkih vodje novogoriške izpostave uprave za zaščito in reševanje Sama Kosmača kaže, da se je zgodilo 25 prometnih nesreč z 18 poškodovanimi in eno smrtno žrtvijo.

Podrobnejša ocena vaje bo po besedah Kosmača znana po analizi poročil čez dva tedna. A nekaj prvih ugotovitev so strnili že včeraj. Vodja novogoriške izpostave inšpektorata za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami Mateja Blažej, ki je včeraj vodila ekipo ocenjevalcev, je vajo ocenila kot pozitivno in zaradi lokacije zahtevno. “Teren je bil nevaren, sodelovalo je več ekip, sodelovanje med ekipami je bilo v redu, ekipe so dobro delovale. Če bi prišlo do take nesreče, smo lahko mirni, reševalci so izurjeni in jim lahko zaupamo. Težave so se pojavile zaradi zvez, predvsem zaradi tehničnih podlag.”

Tudi direktor GRC Ajdovščina Miha Ergaver, ki je pripravil načrt vaje, je po ogledu vaje kot pomanjkljivost izpostavil zlasti delovanje radijskih zvez in težave pri vzpostavljanje komunikacije med vodjo intervencije in ostalimi službami. “Vzroke za težave bomo preverili. Naš cilj je narediti prave postopkovne načrte, da bomo vsi vedeli, na kakšen način bomo komunicirali v primeru nesreče.”

Z vajo so želeli preveriti ustreznost regijskih načrtov zaščite in reševanja, realne odzivne čase reševalnih enot, koordinacijo in sodelovanje reševalnih enot in nadzornega centra Darsa v Kozini, alarmiranje, aktiviranje ter obveščanje sil za zaščito in reševanje in delovanje zvez sistema ZARE. Prvič so uporabili tudi prikolico za množične nesreče, a je burja preprečila postavitev šotorov za triažo.

V včerajšnji praktični terenski vaji je sodelovalo več kot 50 poklicnih in prostovoljnih gasilcev iz enajstih gasilskih enot vipavske, ajdovske in postojnske gasilske zveze, ajdovskega gasilno reševalnega centra in poklicne gasilske enote iz Nove Gorice, ekipe nujne medicinske pomoči iz ajdovskega, novogoriškega in postojnskega zdravstvenega doma, predstavniki novogoriške policijske uprave, Darsa, člani vipavske civilne zaščite, prostovoljci. Prvič so v takšni vaji sodelovali tudi člani ekipe prve pomoči ajdovskega območnega združenja Rdečega križa, skupaj je bilo na terenu približno sto udeležencev.

Zadnja nesreča na tem odseku hitre ceste se je zgodila konec lanskega novembra, ko se je tovornjak zaletel v steno predora in močno poškodoval signalizacijo. Na tem odseku je zato vse do včeraj veljala omejitev hitrosti na 60 kilometrov na uro, po regijski vaji pa so izvedli tudi popravila v predoru (cesta je bila na tem odseku v obeh smereh zaprta do danes zjutraj, opravili naj bi več sanacijskih in vzdrževalnih del).

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano