Traktoristi morajo od letos voziti z opozorilnimi trikotniki

Lastniki traktorjev in drugih počasnih vozil z izjemo enoslednih, ki ne presegajo hitrosti 40 kilometrov na uro, morajo od letošnjega leta med obvezno opremo imeti na zadnji strani vozila ali priklopnika tablo oziroma nalepko za označevanje počasnih vozil in podložne zagozde. Nasprotniki so zbirali celo podpise proti novim pravilom.

Lastniki traktorjev in drugih počasnih vozil  morajo  med 
obvezno opremo imeti na zadnji strani vozila ali priklopnika 
tablo oziroma nalepko za označevanje počasnih vozil in 
podložne zagozde.  Foto: Leo Caharija
Lastniki traktorjev in drugih počasnih vozil morajo med obvezno opremo imeti na zadnji strani vozila ali priklopnika tablo oziroma nalepko za označevanje počasnih vozil in podložne zagozde.  Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > Čeprav ne gre za prevelik strošek, kar priznavajo tudi zbiralci podpisov, slednje motijo predvsem obvezni trikotniki, ki po njihovem ne bodo bistveno povečali varnosti.

“Nekdo, ki ne opazi vozila, pravilno označenega z vsemi svetlobnimi signali, ga verjetno ne bo opazil niti s trikotnikom,” so v spletni peticiji, ki jo je na čelu z Borutom Slapničarjem podpisalo že več kot 600 ljudi, zapisali pobudniki, ki jim doslej niso bili predstavljeni rezultati kakršnihkoli raziskav, ki bi utemeljevale zmanjšanje možnosti naleta ob dodatnem označevanju.

Za povprečnega kmeta je trikotnik le šara

Po njihovem mnenju je za povprečnega kmeta trikotnik le šara, ki jo mora namestiti nekam na vidno mesto traktorja ali drugega stroja, čeprav naj večina traktorjev ne bi bila skonstruiranih za takšne tablice, ki s svojo velikostjo skoraj na vsakem delu traktorja ovirajo tako vidno polje kot tudi funkcionalnost.

Kot poudarjajo avtorji novosti, pa so opozorilne tablice namenjene prav preprečevanju naletov od zadaj oziroma temu, da vozniki, ki vozijo za počasnimi vozili, pravočasno opazijo, da je pred njimi počasno vozilo in ustrezno prilagodijo hitrost vožnje ter vozilo na primernem mestu prehitijo.

Trikotniki eden od pogojev za uspešno opravljen tehnični pregled

V.d. direktorja Agencije za varnost prometa Igor Velov je povedal, da morajo traktorji od 1. januarja letos trikotnike namestiti obvezno, saj so ti eden od pogojev za uspešno opravljen tehnični pregled pri podaljšanju registracije.

“Menimo, da to pripomore k večji varnosti, saj so počasna vozila lahko ovira v prometu in ni nič narobe, če so dodatno označena. Tudi podložne zagozde imajo namen, ki je smiseln ob njihovi uporabi,” na očitke odgovarja Velov.

Za nadzor zadolžena policija

Za nadzor nove uredbe je zadolžena policija, ki v sklopu rednega nadzora prometa preverja tudi ustrezno opremo vozil. Kot so pojasnili, so počasna vozila skoraj v večini primerov ustrezno označena in opremljena, kar je tudi pogoj za tehnično brezhibnost in registracijo vozila.

Policija ne vodi ločene statistike o uporabi oziroma kršitvah navedene opreme, so pa povedali, da so do konca marca ugotovili 2722 kršitev tehnične brezhibnosti vozil, med katere sodi tudi neuporaba na novo predpisanih delov opreme.

Traktoristi novo obveznost vzeli bolj resno kot vozniki gradbenih strojev

Tudi v AMZS ocenjujejo, da lastniki počasnih vozil uredbo upoštevajo. Njihove poslovne enote predstavljajo le eno od prodajnih mest obvezne opreme za počasna vozila, cene omenjene opreme pa so različne glede na materiale.

V Zvezi strojnih krožkov Slovenije so prodali okoli 2500 tabel in nalepk, ker jih je mogoče kupiti tudi drugje, pa ocenjujejo, da jih je bilo doslej prodanih vsaj 80.000.

Tajnik zveze Marjan Dolenšek je dejal, da so lastniki traktorjev v veliki večini opremili svoje traktorje po predpisih, manj resno pa so novo obveznost vzeli lastniki in vozniki drugih delovnih strojev, predvsem gradbenih, kjer je takšna oprema prej izjema kot pravilo.

STA


Najbolj brano