Skala je precej poškodovala vlak

Po železniški progi med Mostom na Soči in Grahovim, na kateri je potniški vlak v četrtek popoldne iztiril, so včeraj vlaki že vozili. Progo so odprli malo pred četrto uro zjutraj. Škode, ki je nastala zaradi skale na progi, na Slovenskih železnicah še niso izračunali.

Skale na železniški progi v bližini Bače pri Modreju so močno poškodovale vlakovno kompozicijo, nekaj škode pa je bilo tudi na progi Foto: Sijan Pretnar
Skale na železniški progi v bližini Bače pri Modreju so močno poškodovale vlakovno kompozicijo, nekaj škode pa je bilo tudi na progi Foto: Sijan Pretnar

BAČA PRI MODREJU > Pomožni vlak je vlakovno kompozicijo, ki je v četrtek okoli 16. ure iztirila pri Bači pri Modreju in na kateri se je peljalo nekaj deset potnikov, ponovno utiril včeraj okoli treh ponoči. Marko Tancar iz Slovenskih železnic je povedal, da so progo ponovno odprli ob 3.40. “Podatki o škodi na infrastrukturi in na potniški garnituri še niso znani. Po prvih ocenah je garnitura precej poškodovana,” je pojasnil. Kompozicijo so najprej prepeljali v delavnico v Novi Gorici, po pregledu jo bodo odpeljali na popravilo v Maribor.

Glede varnosti na železniški progi med Jesenicami in Sežano Tancar ugotavlja, da se od leta 2012 na tej progi ni zgodila nobena nesreča zaradi naleta na skale oziroma kamne, kot se je zgodilo v četrtek.

Vlaki so v četrtek popoldne obstali tudi med Planino in Rakekom. Zaradi napake na zavorah vlakovne kompozicije so iskre zanetile požar na pragovih železniškega tira. Gasilci PGD Laze Jakovica so pogasili požar na dolžini 700 metrov. Gorelo pa je tudi med železniškima postajama Postojna in Planina. Tudi tam so goreli železniški pragovi.

Zaradi požara med Planino in Rakekom se je poškodoval optični kabel, del signalno-varnostnega sistema, zato je bil promet med Postojno in Ljubljano prekinjen od 17.00 do 19.40.

Poletni meseci so že kar tradicionalno meseci požarov ob železniških progah. Letos na srečo gasilci na Krasu in v Istri še niso posredovali zaradi večjih požarov ob tirih, kar gre zagotovo pripisati deževnemu vremenu v tem obdobju. V sežanskem zavodu za gasilno in reševalno službo so v okviru usposabljanja novih poklicnih gasilcev na najbolj kritičnem delu pri Divači opravili preventivni požig. Tancar pojasnjuje, da ob progi proti Kopru v poletnih mesecih občasno zagori zaradi zaviranja težkih tovornih vlakov, zlasti na strmih delih proge.

Na SŽ poskušajo z različnimi ukrepi to preprečevati. Poostreno opazujejo proge, kosijo in odstranjujejo rastlinje, čistijo protipožarne pasove in vzdržujejo protipožarne zidove. Poostreno tudi pregledujejo in preizkušajo zavorne sisteme. Ob razglasitvi velike požarne ogroženosti pa na posameznih odsekih odredijo počasnejšo vožnjo in prepovedo vožnjo muzejskega vlaka s parno vleko. Tancar poudarja, da bi bila najbolj celovita rešitev postavitev požarnih zidov, kar pa je odvisno od denarja, ki ga za to namenja lastnik javne železniške infrastrukture oziroma država.

SIJAN PRETNAR


Najbolj brano