Prosta pot rešuje življenja

“Vem, da je čakati v koloni naporno. Da pa se na cesti sredi kolone vozil igrajo z žogo, je pa višek neodgovornosti,” je po ponedeljkovi tragični nesreči pri Lomu povedal logaški gasilec Anže Albreht. Vozniki v koloni so se po ponedeljkovi tragični nesreči nekoliko bolje razvrstili kot v nekaterih drugih podobnih primerih, a so zaradi nekaterih neodgovornih voznikov prvi gasilci še vedno izgubljali dragocene sekunde. Darsovi delavci ravno v teh dneh obešajo na ograje nadvozov velike transparente z naslovom Reši življenje.

 Foto: Dars
Foto: Dars

LOGATEC > “Bil sem bil v drugem vozilu, v tovornjaku, kakšno minuto pred nami so se skozi kolono prebijali kolegi v kombiju. Povedali so mi, da so imeli kar nekaj težav. Na prehitevalnem pasu so bili tudi tovornjaki, njih je težko premakniti, prav tako vozila s kamp prikolicami. Pa še tisti, ki so se umaknili, so potem spet zapeljali proti sredini voznega pasu,” nam je ponedeljkovo pot do prizorišča tragedije na avtocesti pri Lomu opisal gasilec PGD Dolnji Logatec Anže Albreht.

Albreht je tisti gasilec, ki je pred dvema letoma skupaj s kolegom tekel pred gasilskim tovornjakom, da sta voznike umikala s sredine voznega pasu, medtem ko so hiteli na prizorišče nesreče tovornjaka in šestih avtomobilov. Posnetek so logaški gasilci objavili na spletu in postal je pravi hit. “Ogledalo si ga je več kot 20.000 ljudi. To je realna slika, kaj se dogaja na cestah. Takrat ni bilo druge rešitve, kot da sva tekla med vozili in jim kazala, kam naj se umaknejo,” pravi Albreht.

Tokrat bistveno bolje

Po njegovem prepričanju so svojo vlogo odigrali še mediji in po tem se je začelo premikati na bolje. Albreht ocenjuje, da je bilo razvrščanje vozil v ponedeljek bistveno boljše kot pred dvema letoma. “Od uvoza Logatec do kraja nesreče, približno dober kilometer, smo naleteli le na nekaj nepravilno postavljenih vozil. Ostali reševalci, ki so prišli za nami, pa na nobenega več. Očitno so po dveh gasilskih vozilih vsi vendarle dojeli, da morajo pustiti prosto sredino avtoceste,” je še povedal Albreht.

“Skozi kolono smo se prebijali dober kilometer in rahlo napoti nam je bil le en tovornjak,” je Albrehtove ugotovitve potrdil Gregor Vidrih iz postojnske ekipe nujne medicinske pomoči. Postojnski reševalci so se namreč vračali iz Ljubljane in so se po naključju znašli na kraju nesreče. Pred njimi je na kraj prišla le zdravnica iz Logatca.

“Ko kolona stoji, je jasno, da se morajo vozniki umakniti skrajno levo na prehitevalnem in skrajno desno na voznem pasu. Težava pa je, ko se kolona počasi premika. Takrat se načeloma prebijamo po prehitevalnem pasu, pogosto pa se to spremeni v salom. Seveda najprej pazimo na lastno varnost,” pojasnjuje Vidrih.

Ogroženi v kolonah

Vendar pa Albreht pravi, da sta bili koloni vozil pravilno postavljeni le od uvoza Logatec do nesreče, nazaj proti Ljubljani pa je vladala večja zmeda. Pri Vrhniki je zaradi gradnje protihrupnih ograj avtocesta tudi zožena, zato se vozniki niso imeli kam umakniti, kmalu pa so se začeli potniki tudi sprehajati po avtocesti. “V koloni je obstalo nekaj tisoč ljudi. Lahko bi samo eden med njimi potreboval pomoč, pa ne bi mogli tako hitro do njega,” razmišlja.

Zastoji so bili skoraj do večera

Albreht je po dogodku pred dvema letoma sodeloval v pogovorih z Darsom in direkcijo za ceste, v katerih se je rodila ideja o transparentih, ki so jih prav v teh dneh začeli obešati na ograje avtocestnih nadvozov. “Obesili jih bomo približno 30, poleg rdeče puščice, ki nakazuje pot reševalnih vozil pa se nam zdi bistven slogan, in sicer, da prosta pot rešuje življenja,” nam je včeraj povedal Marjan Koler z Darsa.

Dars je ob ponedeljkovi nesreči hitro ukrepal. Nesreča se je zgodila ob 11.30, ob 11.50 so zaprli avtocesto za izvozom Logatec, ob 12.10 še za izvozom Vrhnika, ob 13.10 pa so po prehitevalnem pasu rešili voznike in potnike, ki so v prvih 20 minutah obtičali v koloni tik za nesrečo. Mimo prizorišča nesreče so promet po prehitevalnem pasu znova spustili ob 15.30, ob 16.50 pa je stekel že po obeh pasovih.

Na portalih iz vseh smeri pred Ljubljano in proti Primorski so napisali, da je avtocesta proti Postojni zaprta, na kraj so poslali vse svoje ekipe iz Postojne in Ljubljane, postavili so tudi nekaj premičnih opozorilnih tabel, prek prometno informacijske pisarne in radijev pa so voznikom svetovali, naj se ne odpravijo proti Primorski in naj vozijo po starih cestah. “Kolone so se seveda nabrale, ampak do poznega popoldneva so nato tudi izginile,” je še povedal Koler.

DANIJEL CEK


Najbolj brano