Pri Povirju zgodovinski zaseg kokaina

Koprskim kriminalistom in policistom je uspel zgodovinski zaseg kokaina v Sloveniji. Na avtocestnem počivališču Povir pri Sežani so med poostrenim nadzorom nad tovornimi in osebnimi vozili v tovornjaku celjske registracije najprej odkrili 68 kilogramov kokaina, nato pa so v nahrbtnikih ob drugem tovornjaku, prav tako celjske registracije, našli še 107 kilogramov te prepovedane droge. Skupno so torej zasegli rekordnih 175 kilogramov kokaina.

Na travi v bližini priklopnika so našli zapuščene štiri  črne nahrbtnike in športno torbo ter  ključe tovornega vozila Foto: Pu Koper
Na travi v bližini priklopnika so našli zapuščene štiri črne nahrbtnike in športno torbo ter ključe tovornega vozila Foto: Pu Koper

KOPER > “Gre za zgodovinski zaseg kokaina v Sloveniji,” ocenjuje prvi mož koprskih kriminalistov Dean Jurič. Od devetdesetih let ne pomni tako velikega zasega. Glede na to, da je kokain potoval skupaj z legalnim tovorom sadja, ki je bil namenjen slovenskemu naročniku na Štajersko, sklepajo, da bi prepovedana droga vsaj v tej fazi ostala v Sloveniji.

Zaseženih 175 kilogramov kokaina bi bilo na ilegalnem trgu vrednih od pet do sedem milijonov evrov, z ulično preprodajo pa bi lahko zaslužili celo 14 milijonov evrov.

Prejšnji torek, 18. novembra, so med načrtovanim poostrenim nadzorom pri izvozu Povir, v smeri proti Ljubljani, zaprli avtocesto in vsa vozila preusmerili na počivališče ter se nato odločali za preglede posameznih vozil. Tako so že zgodaj dopoldne ustavili tovorno vozilo znamke renault s priklopnikom celjske registracije, ki ga je vozil 39-letni državljan Srbije, ki živi na območju Obrenovca. Policisti so pri preverjanju dokumentacije vozila in voznika ugotovili več kršitev prometnih predpisov in zakona o tujcih. Vozilo so pregledali še s službeno psico Megi, ki je v kabini tovornjaka s svojim obnašanjem nakazala, da je tam verjetno skrita droga.

Sumljiv tovor v voznikovi kabini

Policisti so našli dve potovalni torbi in ko so ju odprli, so v obeh zagledali več paketov v gumijastih ovitkih različnih barv. V obeh torbah je bilo 26 paketov, preliminarni test pa je pokazal, da gre za kokain. V torbah se je tako skrivalo 68 kilogramov te prepovedane droge.

Na rokah 39-letnega voznika so zaškrtale lisice, pridržali so ga in odpeljali na policijsko postajo.

Policisti pa so nadaljevali z delom. Vodnik službenega psa je opravil še pregled širše okolice in ob desnem robu parkirnega prostora, bliže uvozu na počivališče, opazil tovorno vozilo znamke man celjske registracije.

Voznik pravočasno zaslutil nevarnost

Ob tovornjaku pa so bili odvrženi štirje črni nahrbtniki in športna torba ter ključi tovornjaka. Službena psica je ponovno nakazala, da je v torbah droga. V njih je bilo 49 paketov. Izkazalo se je, da so bili odvrženi ključi ključi celjskega tovornjaka. Na vratih kabine so bila priprta vrata, luči so bile še vedno prižgane, kar je nakazovalo na to, da je voznik očitno pobegnil, ko je na počivališču zagledal policiste.

Tudi v tem primeru je preliminarni test pokazal, da je v paketih kokain - tokrat ga je bilo kar 107 kilogramov.

Kriminalisti so obe vozili zapečatili, na sodišču so pridobili odredbo za hišno preiskavo in ju nato podrobno pregledali. V tovornjakih niso več našli prepovedane droge, zasegli pa so druge predmete, ki bodo predmet dodatnih analiz in preverjanj.

Izkoristila legalen prevoz sadja

Vodja koprskih kriminalistov Dean Jurič je včeraj pojasnil, da sta oba tovornjaka v lasti istega štajerskega podjetja. Oba sta v Slovenijo iz Španije pripeljala tovor sadja. “Voznika tovornih vozil sta očitno izkoristila legalen prevoz za prevzem večje količine kokaina v Španiji,” je povedal Jurič. Po dosedanjih ugotovitvah je bil tovor namenjen v Slovenijo, ali bi ga tu tudi preprodali naprej ali pa bi tovor romal kam drugam, še ugotavljajo.

Jurič je še poudaril, da so kriminalisti še sredi dela. Da bi izsledili še drugega voznika in identificirali dejanskega prejemnika in lastnika kokaina, morajo opraviti še vrsto preverjanj, pri tem skupaj z upravo kriminalistične policije sodelujejo s policijami, ki sta jih voznika tovornjakov prevozila do Slovenije, in z Europolom.

Na vprašanje, kako to, da ne vedo, kdo je bil drugi voznik, če pa sta oba vozila za štajersko podjetje, je Jurič pojasnil, da v podjetju sklepajo honorarne pogodbe s šoferji in ne vodijo dokumentacije o njihovi identiteti, prav tako niso imeli pogodbe z njim. Hranili naj bi jih šoferji sami. Menda so v podjetju sodelovali predvsem s srbskimi vozniki.

Veliko kršitev pri voznikih

Pri poostrenih nadzorih nad vozniki tovornjakov pogosto naletijo na kršitve delovne zakonodaje, pa je pripomnil Tomaž Čehovin, vodja sektorja uniformirane policije na koprski policijski upravi. Nekateri vozniki sploh ne bi smeli voziti, niso zaposlenih pri prevozniških podjetjih, nekateri vozijo povsem na črno “Pri nadzorih naletimo na veliko različnih zgodb,” je še dodal Čehovin. Včasih prevažajo tovor, ki sploh ni deklariran, celo nevarne snovi, čeprav naj bi vozili le sadje.

Čehovin je še opozoril, da so se varnostne razmere na slovenskih avtocestah v zadnjih letih precej spremenile. Slovenska policija je zato drugače organizirala tudi nadzore, s katerimi ne preverjajo več le tehnične brezhibnosti vozil, temveč še druge kršitve, nadzori pa so usmerjeni tudi v odkrivanje in preprečevanje cestnega kriminala. V nadzore so vključeni tudi cariniki s finančne uprave, cestninski nadzorniki, podjetje Cestel. V preteklosti so večkrat ugotavljali, da so policijska pooblastila do neke mere omejena. Zadnji primer po njegovih besedah samo potrjuje, da gre za pravilno usmeritev.

SIJAN PRETNAR


Najbolj brano