Ponovno zagorelo pod Kraškim robom (foto)

“Nekateri so danes že imeli 'trgatev', ves pridelek je šel, saj je ogenj zajel vinograd in oljčnik. Škoda je velika,” je bil razočaran predsednik krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever, potem ko je vlak danes popoldne ob progi zanetil nove požare, s katerim se je do večera borilo 60 gasilcev. V ognju je končalo približno 40 oljk in 60 vinskih trt, so povedali gasilci. Najhuje pa je bilo pri vasi Žgani, kjer je proga že skoraj v ravnini, in je zagorel gozd.

Ob štirih popoldne je spet zagorelo na več mestih ob 
železniški progi pod Kraškim robom.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Ob štirih popoldne je spet zagorelo na več mestih ob železniški progi pod Kraškim robom.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Zagorelo je ob približno 16.30. Najprej je zaviranje vlaka povzročilo iskro tik ob progi nad Bezovico in Podpečjo. Manjša požara so gasilci hitro rešili. Največji požar pa se je razširil pri vasi Žgani že na ravninskem delu proge. Gasilci so se bali, da se bo požar hitro širil, saj je zmerno pihalo. Zato je na kraj prihitelo 60 gasilcev koprske gasilske brigade in prostovoljnih društev, je povedal vodja izmene koprske brigade Bojan Cepak.

Pri vasi Žgani se je vnelo na petih krajih in je požar zajel tri hektarje površin, predvsem borovega gozda. Gasilci so morali biti tam še bolj previdni, saj so prejšnji požari temu območju prizanesli in je bilo rastje bujno. Plameni so preskočili tudi v krošnje borovcev. Do večera je gasilcem uspelo požar spraviti pod nadzor in ustaviti širjenje. Požarišče so zalivali in ga varovali.

“Tu ni več kaj reči. Požari se dogajajo že vsak dan, ljudje živijo v strahu in vse to samo potrjuje naše prepričanje, da je treba progo čimprej zapreti. Upam, da bomo zdaj končno kaj dosegli,” je poudaril Janko Sever. Krajani so pripravili peticijo, v kateri zahtevajo takojšnjo gradnjo nove proge Koper-Divača in zaprtje stare proge, do tedaj pa vrsto zaščitnih ukrepov, da ne bo več gorelo za vsakim vlakom.

“To je že 25. požar od tistega največjega iz prejšnjega meseca do danes. Slovenske železnice so obljubile, da bodo vlaki vozili največ 50 kilometrov na uro, da se zmanjša možnost požarov, a se tega ne držijo, vlaki še naprej drvijo in ob zaviranju zažigajo vse za seboj,” se je na facebooku hudoval tudi krajan Erli Škorja.

DANIJEL CEK, KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano