Pod lupo tovornjaki in avtobusi

Za tono pretežak tovor na tovornjaku, trije potniki preveč v kombiju in previsoko naložen tovornjak so bile samo tri od številnih kršitev, ki so jih policisti in cariniki v vseevropskem poostrenem nadzoru prometa včeraj odkrili na štajerski avtocesti.

Največ kršitev pri tovornjakih odkrijejo na tehtnici
Največ kršitev pri tovornjakih odkrijejo na tehtnici 

SLOVENIJA >Poostreni nadzor avtobusov in tovornjakov so naši policisti in cariniki včeraj začeli na avtocestnem počivališču Lukovica. Že dopoldne so odkrili pet preveč naloženih tovornjakov, eden med njimi je prevažal kar tono tovora več kot bi lahko. Namesto devet potnikov se jih je v tujem kombiju gnetlo kar dvanajst, tovornjak za prevoz avtomobilov pa je bil previsok in bi se verjetno še pred ciljem zagozdil pod katerega od avtocestnih nadvozov.

Odkrili so nekaj tahografov, ki so zapisovali nižje hitrosti od tistih, s katerimi je voznik tovornjaka dejansko vozil, vozilo z nevarnim tovorom je bilo pretežko, voznik pa sploh ni imel navodil, kako ravnati v primeru nesreče. Skupno so samo dopoldne podrobneje pregledali 43 tovornjakov in osem avtobusov ter odkrili več kot 20 kršitev.

Za začetek akcije na Lukovici so se policisti in cariniki odločili zato, ker je štajerska avtocesta pri nas najbolj obremenjena s tovornim prometom in avtobusi. Na štajerski avtocesti se je zgodila tudi letošnja najbolj tragična nesreča, v kateri je voznik romunskega tovornjaka trčil v ustavljen kombi na odstavnem pasu, zaradi poškodb pa sta na kraju umrla dva policista, njihova kolegica pa kasneje v bolnišnici.

Po nesreči se je v javnosti razvnela polemika o domnevno brezvestnih lastnikih prevoznih podjetij, ki od svojih voznikov zahtevajo, da vozijo skoraj do onemoglosti. “Te zgodbe so resnične. Vozniki nam opisujejo, kaj vse se dogaja na terenu,” je povedal Robert Javoršek iz specializirane enote za nadzor prometa pri generalni policijski upravi.

Kazni za kršitelje so različne, odvisne od vrste kršitve in komu je kazen namenjena. Za podjetja so kazni običajno visoke, za voznike pa nižje. Včeraj najvišja izrečena kazen, ki si jo je prislužilo prevozniško podjetje, je znašala 5000 evrov. Pri tovornjakih policisti in cariniki preverjajo predvsem trajanje vožnje, čas počitkov, kako je naložen tovor, kakšno gorivo imajo v rezervoarjih in seveda, v kakšnem stanju vozijo vozniki.

Kršitve zaznavajo tako pri domačih kot tujih prevoznikih, policija se ne odloča za nadzor po registrskih oznakah, ker pa je na naših avtocestah več tujih tovornjakov, teh tudi več ustavijo. DC


Najbolj brano