Počeni gumi povzročili kaos na avtocesti

Včeraj ob enajstih dopoldne je na prikolici tovornjaka na avtocesti pri Vrhniki počila prva guma, dve uri kasneje je na prikolici drugega tovornjaka na avtocesti pri Razdrtem počila druga guma. V obeh primerih sta tovornjaka prebila sredinski ograji in se prevrnila. Zgolj sreči gre zahvala, da danes spet ne poročamo o smrtnih žrtvah. Gume lahko počijo tudi zaradi visokih temperatur in dotrajanosti.

Na vrhniškem klancu je počena guma povzročila kaos na 
avtocesti ob enajstih dopoldne. Foto: Pgd Logatec
Na vrhniškem klancu je počena guma povzročila kaos na avtocesti ob enajstih dopoldne. Foto: Pgd Logatec

VRHNIKA, RAZDRTO > Prva nesreča se je zgodila ob enajstih na avtocesti med Logatcem in Vrhniko, po kateri je proti Ljubljani vozil slovenski tovornjakar. Po prvih ugotovitvah policije je pred nesrečo na prikolici tovornjaka počila ena od gum, kar je bilo dovolj, da je voznik izgubil nadzor nad vozilom. Tovornjak je potegnilo v levo, nato je trčil v volkswagnovega passata, s katerim se je za tovornjakom vozil češki državljan. Tovornjak je nato prebil sredinski varnostni ograji in se prevrnil. Voznik tovornjaka je ostal ukleščen v kabini, zato so ga morali rešiti gasilci, reševalci pa so ga odpeljali v klinični center. Čeh v nesreči ni bil poškodovan.

Dve uri kasneje se je na avtocesti pri Razdrtem zgodila popolnoma enaka nesreča. Tam je počila guma na prikolici ljubljanskega tovornjaka, s katerim je proti Kopru vozil 58-letni voznik z Vrhnike. Tudi Vrhničan je bil nemočen proti sili, ki je tovornjak zanesla v levo, skozi obe sredinski ograji, na nasprotno stran ceste v brežino, kjer se je prevrnil in ustavil. Pred tem je tovornjak trčil v švicarski kombi, s katerim je po nasprotni strani avtoceste proti Ljubljani vozila 23-letna Švicarka.

V nesreči sta se huje poškodovala voznik tovornjaka in voznica kombija, njena dva sopotnika, 19 in 25-letna Švicarja, pa sta jo odnesla z lažjimi poškodbami. Po prvih podatkih pa tudi poškodbe obeh voznikov niso smrtno nevarne.

Gume so velik strošek

Ker je tovornjak s prikolico, na kateri je prevažal tekstil, zaprl vse tri pasove avtoceste proti Ljubljani, je bil promet v tej smeri popolnoma blokiran, v smeri proti Kopru pa so najprej promet preusmerili na odstavni pas, ko so očistili razbite dele tovornjaka in ograje, pa še na vozni. Zaradi nesreč je bil promet na primorski avtocesti od enajstih dopoldan dalje močno oviran, vozniki pa so napolnili tudi vse vzporedne ceste.

“Pnevmatika lahko poči tudi zaradi kakšnega trdega predmeta, ki leži na cesti, po navadi pa počijo zaradi dotrajanosti,” pravi Dejan Peras iz koprskega podjetja Axle. Tovornjakarji z gumami namesto 200.000 prevozijo 300.000 kilometrov, zaradi cene pa lahko že kupijo gume slabše kakovosti. Vlečno vozilo tovornjaka polpriklopnika ima šest ali celo deset koles, prikolica pa najmanj tri pare koles. Ob ceni 400 ali 500 evrov za eno gumo, predstavljajo gume za tovornjakarje velik strošek.

Dušik je varnejši

“Največkrat počijo zaradi dotrajanosti pnevmatike,” pravi Peras. “K temu seveda pripomore tudi pritisk zraka v gumi, ki naraste zaradi vročega asfalta in visoke temperature.” Vulkanizerji zaradi tega že nekaj časa gume polnijo tudi z dušikom, ki je neobčutljiv na temperaturne spremembe, vendar se za to odloči le malo tovornjakarjev.

Za polnjenje običajne avtomobilske gume z dušikom je treba namreč odšteti šest dodatnih evrov, za polnjenje kamionske gume pa kar 15. “Dušik je za temperaturo neobčutljiv, ker ne vsebuje vode, medtem ko običajen zrak vsebuje vodo, ki se pri višjih temperaturah širi in tako povečuje pritisk,” je pojasnil Peras.

DANIJEL CEK


Najbolj brano