Izdale jih bodo tablice

Med uvozom v predor Trojane in izvozom iz predora Podmilj bodo na štajerski avtocesti prehitre voznike kmalu začeli meriti s posebnimi kamerami. Te bodo posnele tablico vozila na začetku in koncu, sistem pa bo izračunal, kako hitro je voznik prevozil petkilometrsko razdaljo.

Policisti so na naših avtocestah doslej merili hitrosti s 
klasičnimi stacionarnimi radarji, ki jih selijo po 18 ohišjih.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Policisti so na naših avtocestah doslej merili hitrosti s klasičnimi stacionarnimi radarji, ki jih selijo po 18 ohišjih.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Tako imenovano sekcijsko merjenje hitrosti bodo na štajerski avtocesti pri Trojanah, v smeri proti Ljubljani, postavili v teh dneh, nekaj tednov pa naj bi sistem deloval testno. Ko bodo sistem preizkusili in ga tudi certificirali, pa se bo začelo zares.

Na portalu pred vhodom v predor Trojane bo prva kamera fotografirala avto in njegovo tablico. Ta se bo kodirana shranila v sistem, zadnja kamera na portalu za izhodom iz predora Podmilj pa bo spet zaznala isto tablico. Sistem bo nato po času, v katerem je vozilo prevozilo petkilometrsko razdaljo, izračunal, s kakšno hitrostjo je peljalo.

Novemu “radarju” se tako ne bo mogoče izogniti z zmanjšanjem hitrosti pred samo merilno točko, ampak bodo morali vozniki vseh pet kilometrov skozi oba predora odpeljati s predpisano hitrostjo, sicer bodo po pošti kmalu prejeli kuverto s kaznijo.

Sekcijsko merjenje hitrosti uporabljajo na Češkem, v Avstriji, nam najbliže pa v severni Italiji. Pri nas bo tako merjenje novost, doslej sta policija in Dars na naših avtocestah merili hitrosti s klasičnimi stacionarnimi radarji, ki jih selijo po 18 ohišjih. Ker pa je pred radarjem postavljena opozorilna tabla in redni uporabniki avtocest vedo, kje stojijo, lahko kršitelji pred radarjem zmanjšajo hitrost, po njem pa znova pospešijo čez vse omejitve. Poleg 18 radarjev v ohišjih se divjaki na naših avtocestah lahko bojijo le še policistov z vozili provida, ki imajo vgrajen sistem za merjenje hitrosti.

Na Darsu zagotavljajo, da bodo vse fotografije tistih vozil, s katerimi vozniki ne bodo prekoračili hitrosti, avtomatsko uničili, fotografije prehitrih vozil pa bodo poslali policiji. Na Darsu trdijo, da s podatki nihče ne bo mogel manipulirati ali jih spreminjati in da je sistem popolnoma varen.

Po šestih mesecih naj bi kameri odstranili in se odločili, ali bodo pilotni projekt spremenili v stalnega ali pač ne. Odločitev bo padla po skupnem posvetu Darsa in policije.

In zakaj so sploh izbrali petkilometrski odsek pri Trojanah? Vozniki, ki po tem odseku hitijo proti Ljubljani, imajo očitno bistveno težjo nogo od voznikov, ki vozijo po drugih avtocestnih odsekih pri nas. Omejitev hitrosti namreč pri Trojanah redno prekorači skoraj tri petine voznikov, izmerili pa so tudi voznika, ki je skozi predore peljal s hitrostjo 218 kilometrov na uro. Odsek pri Trojanah sodi tudi med devet avtocestnih odsekov, na katerih so se zgodile najhujše nesreče.

DANIJEL CEK


Najbolj brano