Na Uncu vsak dan nov prometni infarkt

Obnova 1,2 kilometra dolgega odseka avtoceste pri Uncu še vedno razburja voznike. V torek popoldne sta pred delovno zaporo trčila dva tovornjaka, za katerima se je nabralo več kot 20 kilometrov kolone, avtocesta pa je bila nekaj ur zaprta. Odgovorni še naprej vztrajajo, da gradbinci zaradi tehnologije dela ne morejo delati ponoči, javnost in nekateri strokovnjaki pa jim ne verjamejo.

Torkova nesreča na avtocesti je za nekaj ur ohromila promet, vozniki so čakali v 20 kilometrov dolgi koloni Foto: Pgd Postojna
Torkova nesreča na avtocesti je za nekaj ur ohromila promet, vozniki so čakali v 20 kilometrov dolgi koloni Foto: Pgd Postojna

UNEC > “Glede na trenutno vreme in letni čas je skrajno neresno, da ne hitijo in ne delajo ponoči! Vse se da narediti, v kakršnih koli razmerah, samo na varnost delavcev je treba paziti,” je na vprašanje, ali bi lahko avtocesto pri Uncu obnavljali ponoči in tako tudi prepolovili čas, ko je smer avtoceste proti Ljubljani zaprta, odgovoril inženir gradbeništva iz Solkana Danijel Magajne. “Delovišče bi morali razsvetliti, to seveda stane, temperature pa niso še tako nizke, da bi gradbincem povzročale težave. Ampak pri nas nikoli in nikjer še niso upoštevali čakanja in stroškov, ki ob taki zapori padejo na pleča navadnih državljanov.”

Zaradi nesreče 20 kilometrov kolone

Pred deloviščem na avtocesti pri Uncu je torek prinesel nov prometni infarkt. Pred zaporo sta trčila dva voznika s tovornjaki, enega so morali gasilci rešiti iz kabine, sicer pa ni bil huje poškodovan, kolona vozil za njima pa se je vila več kot 20 kilometrov. Nekaj olajšanja naj bi prineslo jutrišnje odprtje uvoza na avtocesto iz Unca, obnovo 1,2 kilometra ceste in viadukta pa naj bi končali šele 19. oktobra.

Do takrat naj bi delavci odstranili ves stari asfalt in hidroizolacijo na viaduktu, viadukt na novo izolirali in vseh 1200 metrov avtoceste na novo asfaltirali. Dela lahko trajajo 56 dni, dejansko naj bi jih končali prej, javnost pa zaradi zastojev ne razume, zakaj gradbinci ne delajo tudi ponoči. Če bi delali 24 ur dnevno, zapora ne bi trajala niti mesec dni, razmišlja povprečen voznik.

Ponoči ne morejo delati

“Ponoči ne morejo delati zardi tehnoloških postopkov in drugih okoliščin, predvsem pa zaradi kakovosti,” trdi nadzorni inženir družbe DRI upravljanje investicij Uroš Selan. Pri obnovi asfalta, denimo, stremijo k temu, da položijo čim daljši sloj asfalta v enem dnevu, da je tako na cesti čim manj stikov. “Če bi to delali ponoči, bi morali osvetliti kilometer in pol avtoceste. Si predstavljate, kaj bi to pomenilo? Za strojem z asfaltom pa pridejo še valjarji in kontrola,” je dodal Selan in dodal, da bi ponoči morala delati tudi asfaltna baza in asfalt dovažati s hrupnimi tovornjaki.

Jutri dopoldne bodo pri Uncu odprli uvoz na avtocesto proti Ljubljani, izvoz iz smeri Postojne pa bo ostal zaprt vse do 19. oktobra, ko bodo končali z večjimi deli. Po tem datumu bodo gradbinci uredili še prehod med eno in drugo smerjo avtoceste in izvoz ter uvoz na avtocesto iz Ljubljane proti Postojni. Ob teh delih bo promet po avtocesti tekel po dveh pasovih v obe smeri. Če bodo uspeli dobiti dovoljenja, bodo prihodnji teden na podoben način začeli obnavljati tudi avtocesto od cestninske postaje Dane proti Fernetičem.

Zatrdil je, da ponoči zaradi natančnosti del ne morejo niti rezkati asfalta, zaradi vlage pa ne postavljati nove izolacije viadukta. Na vprašanje, ali lahko pri visoki vlagi izolirajo beton viadukta podnevi, je odgovoril, da seveda ne. Na Darsu so odgovorili, da ponoči včasih ne morejo delati tudi zaradi hrupa. Selan je na naše vprašanje odgovoril, da hrupa pri Uncu niso merili.

“Povedano preprosto, izvajalci ponoči ne morejo delati zaradi tehnologije dela, predvsem pa zaradi kakovosti. Kakovost del v nočnem času ni enaka kakovosti del podnevi,” je zatrdil.

Na vprašanje, ali lahko DRI oziroma Dars s projektom prisili izvajalca del v 24-urni delovnik, je odgovoril, da naročnik del to seveda lahko stori. Projektant bi to lahko določil z rokom za končanje del. “V tem primeru smo določili rok med 46 in 58 dnevi. Dobili smo samo eno ponudbo in izvajalec je ponudil 56 dni,” je pojasnil in dodal, da bo obnova trajala manj kot 56 dni.

“80 odstotkov vsega, kar počnejo, bi lahko delali tudi ponoči,” trdi upokojeni inženir, ki je sodeloval pri gradnji avtoceste od Razdrtega do Sežane in Kopra, ki želi ostati anonimen. “SCT je rušil od Vrhnike do Logatca, pa ni nikogar motil hrup. Geodeti res ne morejo delati ponoči, hidroizolacijo moti vlaga tudi podnevi, asfalt pa lahko polagajo tudi ponoči, razen zadnjega sloja.”

“Prepričan sem, da bi odgovorne doleteli hudi penali, če bi v razvitih državah eno tako cesto držali toliko časa zaprto,” pa vztraja Magajne. “Pri nas pa čakanja in stroškov ljudi sploh ne upoštevajo. Cesto proti Colu so zapirali s semaforjem, pa bi lahko mirno uredili, da bi ljudje hkrati vozili v obe smeri. Ko so delali galerijo pri Tolminu so morali ljudje voziti eno leto po drugih cestah. Lahko pa bi ob stari vsekali novo in bi bilo vse skupaj bistveno ceneje.”

Magajna trdi, da bi hidroizolacijo pri Uncu lahko postavljali z novejšimi tehnologijami, tudi ponoči. “Če seštejemo stroške goriva, zamude ljudi in tovora ter škodo, ki se s tem ustvarja, ni primerjave s ceno nočnih del ali uporabo sodobnejših tehnologij,” trdi Magajne.

DANIJEL CEK


Najbolj brano