Kolesar skozi predor in nato po bližnjici

Darsovi nadzorniki so v sredo zvečer debelo pogledali na zaslone, na katerih so videli kolesarja, ki vozi skozi predor Markovec. O dogodku so obvestili policiste, ti pa so 53-letnega avanturista ujeli, ko je hotel še po bližnjici v Koper.

Kolesar je  počasi prevozil predor Markovec, nato pa hotel po najkrajši poti (čez 
celotno širino štiripasovnice in  v nasprotni smeri po uvozu) proti Kopru. Foto: Dars
Kolesar je počasi prevozil predor Markovec, nato pa hotel po najkrajši poti (čez celotno širino štiripasovnice in v nasprotni smeri po uvozu) proti Kopru. Foto: Dars

KOPER > Avantura 53-letnega kolesarja se je začela v sredo okoli 18.20, ko so Darsovi operaterji v predoru Markovec zaznali kolesarja, ki je iz Izole proti Kopru vozil po pločniku. Vožnja po hitri cesti za kolesarje in mopediste seveda ni dovoljena, zato so takoj vklopili opozorilne luči in o dogodku obvestili policiste.

Osem minut po tem, ko so ga opazili, je uspešno prikolesaril na koprsko stran, zapustil predor, nato pa storil še drugo veliko neumnost. Namesto da bi štiripasovnico zapustil na izvozu, če jo je že uspešno prekolesaril iz Izole, se je odločil za krajšo pot. Ob izhodu iz predora je prečkal svojo polovico, nato pa še nasprotno polovico hitre ceste in se po uvozu na hitro cesto iz Semedele v nasprotni smeri odpravil proti Kopru.

K sreči sta takrat nasproti pripeljala policista, ga umaknila s ceste in varno pospremila z uvoza. Napisala sta mu položnico za plačilo kazni in mu pokazala, kje je kolesarska steza.

Zanimivo je, da Darsov sistem avtomatskega zaznavanja nevarnih dogodkov na avtocesti ni zaznal kolesarja, ko je zapeljal v predor. Na Darsu so pojasnili, da sistem avtomatsko zaznava vožnje v nasprotno smer in tudi gibanje pešcev v predoru, ne zaznava pa počasnega gibanja v pravilni smeri.

Kolesar je vozil relativno počasi (dvokilometrski predor je prevozil v osmih minutah) s hitrostjo 15 kilometrov na uro, vendar je bilo to dovolj hitro, da ga sistem ni zaznal kot napako ali nevarnost. Če bi v predor vstopil pešec, bi se takoj sprožil alarm. Kolesarja, ki je sredi lanskega avgusta prav tako prevozil predor Markovec (takrat proti Izoli), je sistem zaznal šele, ko je padel in “se spremenil” v pešca. Ob padcu bi skoraj končal pod kolesi avtomobila. Po padcu se je hitro pobral in odpeljal iz predora, policisti pa ga niso odkrili.

Sicer pa so kolesarja ves čas opazovali operaterji v Darsovem centru na Kozini, ki so tudi sporočili policistom, kam pelje. Podobni primeri se dogajajo v drugih avtocestnih predorih, pogostejši pa so na štiripasovnicah ob večjih mestih. Med kolesarji je bil takoj po odprtju še posebej priljubljen predor Šentvid in kar nekaj mesecev je trajalo, da so kolesarji prenehali z nevarnimi podvigi.

DANIJEL CEK


Najbolj brano