Kmalu izplačila prvih škod

“Številni nas prosijo za zapisnik o nesreči, ker ga potrebujejo za zavarovalnico, ampak vsem odgovarjamo, da preiskava še ni končana. Ko bo znan epilog, ga bomo poslali vsem,” pojasnjuje komandir koprske prometne policije Mitja Palčič. “Črni skrinjici” iz dveh vozil so poslali na analizo celo na Nizozemsko, pogovorili pa so se z večino od 172 udeležencev nesreče.

Lastnike vozil po neprijetni in za mnoge boleči izkušnji čaka še dogovarjanje z zavarovalnicami. Foto: Danijel Cek
Lastnike vozil po neprijetni in za mnoge boleči izkušnji čaka še dogovarjanje z zavarovalnicami. Foto: Danijel Cek

KOPER > Slab mesec po najmnožičnejši prometni nesreči, ki se je zaradi snežnega meteža zgodila zadnjo lansko nedeljo pri Postojni, policija še vedno intenzivno preiskuje okoliščine nesreče. “Z nekaterimi še vedno nismo govorili, z večino pa smo,” pojasnjuje komandir koprske prometne policije Mitja Palčič. “Vprašanje pa je, če imajo vsi kaj povedati. Nekdo, ki je med zadnjimi naletel na nesrečo, ni videl veliko. Vsi pa so doslej povedali enako, da so pripeljali v snežno zaveso in niso videli niti metra pred seboj.”

Ekipa koprskih prometnih policistov pod vodstvom komandirja Palčiča (v njej je tudi David Malečkar, ki je bil udeležen v nesreči) od dogodka naprej še vedno intenzivno preiskuje okoliščine trčenja. Iz švicarskega VW tuarega, v katerem je umrl 25-letnik, ter iz ljubljanskega BMW so vzeli računalniška modema in ju poslali na analizo na Nizozemsko. Iz avtomobilskih črnih skrinjic naj bi ugotovili predvsem hitrosti obeh vozil tik pred trkom. Poročila z Nizozemske še niso prejeli.

Sicer pa so policisti natanko popisali vsa vozila in vse potnike. V nesrečo je bilo vpletenih 49 osebnih avtomobilov, en tovorni kombi in trije tovornjaki vlačilci, skupno torej 53 vozil. V njih je na zasneženi avtocesti obtičalo kar 172 ljudi, med njimi 111 tujcev in 61 domačih državljanov. Po narodnostni pripadnosti je bilo največ državljanov Slovenije, zaradi udeleženega madžarskega avtobusa so jim sledili Madžari (52), za njimi pa še 26 Hrvatov in enajst Italijanov.

Udeležencem nesreče pri Grosupljem so zavarovalnice škodo izplačevale različno. Sopotniku, ki se je le vozil v avtu in je bil v nesreči poškodovan, so izplačali celotno škodo, za poškodbe voznika, ki je v nesreči trčil, pa le delno. Prav tako so mu za razbit avto izplačali le del, menda najpogosteje polovico škode. Zavarovalnice so namreč menile, da je voznik, ki je trčil - kljub megli - delno tudi sam kriv za nesrečo. Podobno naj bi postopali tudi po postojnski nesreči. Poplačila celotne škode se tako lahko nadejajo le tisti, ki imajo za avto sklenjeno polno kasko zavarovanje ali tisti, ki niso trčili v nikogar. Dokaze za to ima policija na več kot 500 fotografijah. Ostalim bodo zavarovalnice verjetno ponudile le delno poplačilo škode, najverjetneje 50 odstotkov.

Brez praske ustavil, nato pa so ga zadeli

Žal je v švicarskem terencu, s katerim se je voznik zaletel v zadnji vogal prikolice tovornjaka, umrl 25-letni dvojni državljan Švice in BiH. Drugi najbolj poškodovani je bil državljan Poljske, ki je trk preživel brez praske. Ko je izstopil iz vozila, ga je “na polno” zadel voznik, ki je pripeljal za njim. Poljak še vedno leži v ljubljanskem kliničnem centru in bo zaradi hudih notranjih poškodb dolgo okreval, posledice pa bo čutil vse življenje. Še devet ljudi se je hudo poškodovalo, 46 pa laže. Več sreče je imelo preostalih 115 udeležencev, ki so odnesli celo kožo.

Čeprav je sprva kazalo, da bodo morali policisti napisati več položnic, so napisali kazen le voznici iz Nove Gorice, ker je vozila z avtom, ki mu je registracija potekla več kot mesec dni pred nesrečo. Sicer so ugotovili, da je imela avto zavarovan, ni pa plačala cestne takse. Sumili so tudi, da dvojni državljan Slovenije in ZDA nima vozniškega dovoljenja, ko jim je poslal vsa dokazila, pa so ugotovili, da ima ameriško.

Krivca za nesrečo ni

“Pred dnevi smo šli še enkrat meriti cesto, dobili smo tudi posnetke ekipe RTV Slovenija s kraja nesreče 50 sekund pred trkom. Za nesrečo nismo ovadili še nikogar in ostaja veliko vprašanje, če sploh koga bomo,” je sklenil Palčič.

Prav ugotavljanje krivca je pri običajnih nesrečah odločilnega pomena za izplačilo škode na vozilih in za poškodbe ljudi. Zato je policijski zapisnik z ugotovitvijo o krivcu bistvenega pomena. Tjaša Korbar iz Slovenskega zavarovalnega združenja nam je pojasnila, da so na podlagi policijskega seznama voznikov in vozil tuje zavarovalnice že zaprosili za podatke. “V tem trenutku je jasno, da po običajnih pravilih o zavarovanju avtomobilske odgovornosti te nesreče ne bo mogoče reševati,” razlaga Korbarjeva. Ob običajnih nesrečah namreč škodo poravna zavarovalnica povzročitelja nesreče, kot kaže, pa v tem primeru povzročitelja ne bo. Zato naj bi naše zavarovalnice (Triglav, Adriatic Slovenica, Maribor, Generali, Grawe in Tilia) že podpisale sporazum, po katerem naj bi vsaka zavarovalnica izplačala škodo svojim strankam.

Med vozili je bilo tudi pet vozil zavarovancev Adriatica Slovenice. Štirje so imeli avto zavarovan s kasko zavarovanjem, eden pa le z osnovnim. Trije vozniki s kaskom so že uredili formalnosti in jim bo zavarovalnica v kratkem izplačala škodo, eden se še ni oglasil. Za poplačilo škode tistemu z osnovnim zavarovanjem pa zavarovalnica čaka policijski zapisnik. Po neuradnih podatkih naj bi policija zaključila svoje delo najkasneje do konca prihodnjega meseca.

Tuje zavarovalnice prek naših

Očitno bodo zavarovalnice tudi pri reševanju škode zaradi postojnske nesreče postopale podobno kot pri reševanju nesreče pri Grosupljem novembra leta 2010, v kateri se je zaradi megle zaletelo 38 vozil. Tudi takrat so se zavarovalnice dogovorile, da bodo reševale škode po posebnem načinu, ker ni bilo moč odkriti povzročitelja. Reševanje grosupeljske nesreče je bilo lažje, ker so bili skoraj vsi vpleteni naši državljani.

Po postojnski nesreči pa naše zavarovalnice čaka tudi reševanje primerov tujcev in nato izstavljanje računov tujim zavarovalnicam. Te imajo namreč sklenjene sporazume z našimi zavarovalnicami, ki nato v njihovem imenu tujcem izplačajo škodo.

Nemški Allianz, denimo, pri nas rešuje zadeve prek Triglava. “Vprašanje pa je, ali se bodo tuje zavarovalnice strinjale z dogovorom, ki so ga sklenile naše. V tem trenutku se o tej nesreči nismo pogovarjali še z nobeno tujo zavarovalnico, samo s posameznimi udeleženci. Če tuja zavarovalnica pri nas nima izbranega partnerja, ji ga določimo mi,” je pojasnila Korbarjeva.

V nesreči je bilo udeleženih:

> 61 Slovencev

> 52 Madžarov

> 26 Hrvatov

> 11 Italijanov

> 6 Švicarjev

> 4 Romuni

> 3 Nemci

> 3 Avstrijci

> 2 Iranca

> 2 Poljaka

> 1 Bolgar

> 1 Američan

DANIJEL CEK


Najbolj brano