Goljufije na avtomobilskih servisih

V Zavarovalnici Triglav so v okviru nadzora avtomobilskih servisov odkrili več primerov, v katerih so bili poškodovani deli vozila zamenjani z neoriginalnimi ali rabljenimi deli, kljub temu da je zavarovalnica servisu plačala za originalne nadomestne dele. Posledica so višje premije, možne so težave z vozilom, ki so lahko tudi usodne.

Fotografija je simbolična. Foto: Pu Murska Sobota
Fotografija je simbolična. Foto: Pu Murska Sobota

LJUBLJANA > Kot so sporočili iz Zavarovalnice Triglav, so pri kontrolah avtomobilskih servisov, ki popravljajo škodo na vozilih, ugotovili, da so bili deli vozil le popravljeni in ne zamenjani. “Strošek popravila vozil je bil tako bistveno nižji od zneska, ki ga je plačala zavarovalnica. Ali, kar je še huje, stranke so na servisu prevzele nestrokovno popravljene avtomobile, kar ima lahko resne posledice za varnost voznika in sopotnikov,” so opozorili.

V zavarovalnici pravijo, da je pri odkrivanju nepravilnosti zelo pomembno sodelovanje zavarovancev. “V preiskavah smo sume prevar največkrat potrdili ravno s pomočjo strank, ki smo jim zagotovili dodatni pregled vozila na neodvisnem pooblaščenem servisu. Pomagamo si tudi z naprednimi računalniškimi orodji, s katerimi analiziramo posamezni sum prevare in ugotavljamo povezane primere,” pojasnjuje Janez Obaha, ki je v Zavarovalnici Triglav odgovoren za področje raziskovanja prevar.

Težava je, da se tovrstne prevare pogosto dogajajo brez vednosti strank in da jih te same težko pravočasno odkrijejo. Nestrokovno popravljeno vozilo ali neustrezni rezervni deli lahko privedejo najmanj do tega, da bo lahko kmalu potrebno novo popravilo.

“Največja težava je nestrokovno vgrajena rabljena varnostna oprema, kot so varnostne blazine in pasovi. Zakasnitev proženja varnostne blazine le za nekaj desetink sekunde lahko pomeni mejo med življenjem in smrtjo. V ta kontekst lahko štejemo še elemente, ki pomembno vplivajo na vozne lastnosti vozila, kot so deli v sistemu za krmiljenje vozila ali zavorni sistem in njegovi sestavni deli,” opozarja direktor službe za avtomobilske škode pri Zavarovalnici Triglav Damir Dragar.

Strankam svetujejo, da za popravilo vozila izberejo pooblaščeni servis, s katerim ima zavarovalnica sklenjeno pogodbo. Teh je po Sloveniji več kot 500, pri njih pa lahko zavarovalnica preverja kakovost in zanesljivost opravljenih storitev in jamči za strokovnost popravila.

V Zavarovalnici Triglav sicer zabeležijo skoraj 100.000 škod na vozilih letno, približno 70 odstotkov teh popravil pa je opravljenih na pogodbenih servisih.

Ocenjujejo, da zaradi zavarovalniških goljufij vsak Slovenec letno plačuje 80 evrov višjo premijo. Najpogostejši poskusi prevar so na področju avtomobilskih škod, kamor sodijo tudi prevare na avtomobilskih servisih.

STA


Najbolj brano