Dars začel z merjenjem hitrosti med trojanskimi tuneli

Dars je, potem ko so tako napovedali že pred poletjem, 21. septembra začel izvajati šestmesečno pilotno sekcijsko merjenje povprečnih hitrosti na območju trojanskih predorov na štajerski avtocesti. Pojasnili so, da do pridobitve ustreznega certifikata s strani Urada za meroslovje meritev še ne morejo uporabljati za kaznovanje kršiteljev.

Dars je začel z merjenjem hitrosti med trojanskimi tuneli. Foto: STA
Dars je začel z merjenjem hitrosti med trojanskimi tuneli. Foto: STA

LJUBLJANA > Dars se je za takšen sistem merjenja hitrosti odločil, ker želi poskrbeti za umiritev hitrosti na avtocestah in spoštovanje predpisanih omejitev. Sekcijsko merjenje bodo izvajali med Trojanami in Blagovico v smeri proti Ljubljani. Območje se začne tik pred vstopom v predor Trojane in se konča 600 metrov za predorom Podmilj.

Junija je ob napovedi vzpostavitve sistema, za katerega je poskrbelo podjetje 3M, predstavnik Darsa za prometno varnost Jan Sajovic povedal, da ta omogoča merjenje povprečnih hitrosti vožnje, kakršnega poznajo že marsikje v Evropi. Za ta odsek so se odločili, ker je bil doslej že večkrat prizorišče hudih prometnih nesreč. Kar 57 odstotkov vseh voznikov po dosedanjih meritvah prekorači hitrost, ki je omejena na 100 kilometrov na uro.

Na Darsu zamudo pri uveljavljanju sistema pojasnjujejo s tem, da so v procesu njegovega vzpostavljanja naleteli na nekaj nepredvidenih težav. Posamezne aktivnosti, kot so montaža kamer, merjenje razdalj med kamerami in podobno, ki jih je bilo moč izvesti le ob zapori ceste, pa so prilagajali zaporam zaradi vzdrževalnih in obnovitvenih del.

Na Darsu bodo v času projekta javnost sproti obveščali o rezultatih meritev, sprva samo o statističnih podatkih, pozneje pa tudi o izrečenih kaznih. Podatki prvih treh dni so pokazali, da je hitrost kljub toleranci petih kilometrov na uro prekoračila skoraj tretjina vseh voznikov. Ob tem poudarjajo, da je namen projekta predvsem izboljšanje prometne varnosti, ob upoštevanju predpisov pa pričakujejo, da bo ta na tem odseku bistveno izboljšana.

Na policiji pravijo, da je avtocesta posebno okolje, ki zahteva dodatno prilagoditev policijskega dela, odsek avtoceste, kjer je zapored speljanih nekaj predorov, pa je še toliko bolj specifičen. V času, odkar izvajajo stacionarne meritve, so se hitrosti na teh odsekih dokaj umirile in policija ekstremnih prekoračitev skoraj ne zaznava več.

Izjeme seveda še vedno obstajajo, tako da so lani po podatkih policije ujeli 385 voznikov, ki so hitrost prekoračili za več kot 60 kilometrov na uro (km/h), 917 takih, ki so hitrost prekoračili med 50 in 60 km/h, ter nekaj manj kot 12.000 takih, ki so hitrost prekoračili med 10 in 50 km/h. V primerjavi z letom 2010 se je število voznikov, ki so vozili več kot 188 km/h, več kot prepolovilo.

STA


Najbolj brano