Dars: Prometna varnost na slovenskih avtocestah se ne poslabšuje

Na slovenskih avtocestah in hitrih cestah se po ugotovitvah Darsa prometna varnost ne poslabšuje. Letos je na njih v nesrečah umrlo osem oseb, kar je dve manj kot v enakem obdobju lani. Najhujše nesreče se zgodijo predvsem zaradi napak voznikov. Poleg vlaganj v infrastrukturo, skuša Dars izboljšati varnost tudi s preventivnimi akcijami.

Na slovenskih avtocestah in hitrih cestah se po ugotovitvah 
Darsa prometna varnost ne poslabšuje. Foto: Tomaž Primožic/Fpa
Na slovenskih avtocestah in hitrih cestah se po ugotovitvah Darsa prometna varnost ne poslabšuje. Foto: Tomaž Primožic/Fpa

LJUBLJANA > Avtoceste po nekaterih izračunih ostajajo med sedemkrat do devetkrat bolj varne kot ceste nižjih kategorij, je danes na novinarski konferenci poudaril vodja službe za upravljanje prometa in prometne varnosti pri Družbi za avtoceste (Dars) Ulrich Zorin. Pojasnil je, da bo Dars letos neposredno za povečanje varnosti namenil 3,6 milijona evrov.

Velik del pozornosti bo namenil zamenjavi dotrajanih varnostnih ograj z novimi, ki bodo zagotovile bistveno manjšo možnost preboja vozil.

Dars upravlja s 612 kilometri avtocest in hitrih cest, na njih se odvija polovica vsega cestnega prometa v državi. Za avtocestni sistem je po Zorinovih besedah predvidena celovita obdelava podatkov o nesrečah in analiza vzrokov zanje.

Tudi letos bo Dars izvedel akcijo Reši življenje, ki je namenjena osveščanju o pravilnem razvrščanju na avtocesti. S pravilno razvrstitvijo vozil, ki niso udeležena v nesreči, vozniki omogočijo hitrejši dostop reševalnih in drugih intervencijskih vozil do ponesrečencev, kar poveča možnost njihovega preživetja tudi do 40 odstotkov.

Vedno ko pride na avtocesti do zastoja, ne le v primeru nesreč, mora biti med kolonama vozil na prehitevalnem in voznem pasu dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil, je ponovno poudaril Zorin. Enako velja tudi za promet v predorih. Dodal je, da se osveščenost voznikov o pravilnem ravnanju v takšni situaciji izboljšuje, še vedno pa je ni dovolj.

STA


Najbolj brano