Črna statistika letošnjih prvih mesecev

“Verjamem, da gre za naključni negativni trend, ki se bo obrnil v pozitivno smer. Dejstvo je, da za varnost v prometu ni odgovorna samo policija, ampak tudi druge ustanove, lokalne skupnosti in vsak posameznik,” po peti žrtvi na cestah novogoriške policijske uprave razmišlja vodja uniformirane policije Evgen Govekar. Vseh pet smrtnih nesreč se je zgodilo izključno zaradi napake voznikov.

Na severnem Primorskem je v letošnjem letu v prometnih nesrečah umrlo pet ljudi, v celotnem minulem letu jih je na istih cestah  umrlo devet.    Foto: Gz Bovec
Na severnem Primorskem je v letošnjem letu v prometnih nesrečah umrlo pet ljudi, v celotnem minulem letu jih je na istih cestah umrlo devet.  Foto: Gz Bovec

NOVA GORICA >Peta žrtev cest na severnem Primorskem je bil 60-letni Ljubljančan, ki v četrtek zvečer pri Kal-Koritnici v desnem ovinku ni zapeljal v desno, kot bi moral, ampak naravnost. Trčil je v skalno brežino na levi strani ceste, od koder je njegov avto odbilo v desno, kjer je ob desnem robu trčil še v betonski stebriček in nato zdrsnil po travnati brežini. Avto je na koncu z desnim bokom trčil še v drevo, voznik pa je v njem umrl.

“Obstaja sum, da je voznik vozil pod vplivom alkohola. Trenutno je to samo sum, ki ga bomo lahko potrdili ali ovrgli s preiskavo in izsledki obdukcije,” o zadnji smrtni nesreči govori vodja uniformirane policije novogoriške policijske uprave Evgen Govekar. Na novogoriški upravi so v minulih dneh ugotavljali, da so v dveh mesecih in pol “presegli” že skoraj polovico lanske črne statistike. Lani je umrlo devet ljudi.

Tri usodne napake

Vseh pet nesreč je bilo različnih, trem je skupno le to, da so umrli šibkejši udeleženci v prometu. Policija zato intenzivno preiskuje tudi druge okoliščine, ki bi lahko pripeljale do tragedije. Sumljive so tudi okoliščine predzadnje nesreče, v kateri je minuli torek umrl 35-letni kolesar. “Glede na naše ugotovitve preiskujemo predvsem druge okoliščine, vključno z alkoholom, mamili ali drugimi substancami, ki bi lahko vplivale na njegovo stanje. Da kolesar nenadoma zapelje levo pred nasproti vozeči avto, je res čudno. Ampak tudi na to bo odgovorila obdukcija,” pojasnjuje Govekar.

Pri prvih treh smrtnih nesrečah pa je šlo očitno za usodne vozniške napake. V začetku februarja je pri Plavah 54-letnik z avtom zapeljal s ceste in končal v Soči, konec januarja se je pri Kobaridu smrtno ponesrečila 75-letnica z mopedom, nekaj dni prej pa je po nesreči v Šempetru pri Gorici v bolnišnici umrla 75-letna kolesarka. “Pri vozniku kaže, da ni bilo nobenega alkohola, voznica z mopedom je preprosto zavila levo in trčila v avto, kolesarki pa se je pripetila klasična napaka, ko je v križišču spregledala avto in trčila vanj. V nobenem od teh treh primerov nismo ugotovili drugih okoliščin, ki bi lahko povzročile nesrečo,” je dejal Govekar.

Lahko jih upočasnijo

Proti nesrečam, ki se zgodijo izključno zaradi človeške napake, je policija precej nemočna. “Gre za običajne človeške napake, ki nekoga stanejo zlomljene roke ali noge, drugega žal življenja. Drugo vprašanje pa je, zakaj je do teh napak prišlo. Ampak policija takih dogodkov žal ne more preprečiti,” razlaga Govekar. Na podoben način je v zadnjih štirih mesecih in pol na severnem Primorskem v osmih nesrečah umrlo osem ljudi.

Policija pa lahko vpliva na hitrost vožnje in pitje alkohola pred vožnjo. Policija se je letos tako lotila intenzivnejšega merjenja hitrosti na stari cesti po Vipavski dolini, na kateri sta lani umrla motorist in kolesar. “In to bomo intenzivno počeli še naprej. V prihajajočih mesecih bomo našo pozornost usmerili v hitrost motoristov in kolesarje. Začeli smo že z nekaj preventivnimi akcijami za motoriste, poleti bomo organizirali moto točke …,” našteva Govekar.

Vsak je odgovoren sam

Prav zaradi letošnjih tragičnih nesreč se bodo v prihodnjih dveh tednih sestali tudi z vsemi predsedniki občinskih svetov za preventivo in vzgojo v prometu. Skupaj bodo proučili razmere in jih prosili za še večje osveščanje in preventivo v svojih okoljih. Policisti se bodo sestali tudi z občinskimi redarji.

Govekar pa ob vsem tem poudarja, da je eno nadzor in osveščanje, drugo pa posameznik z vsemi svojimi skrbmi in težavami v prometu. “Žal nam v takih primerih ne ostane drugega, kot da apeliramo na ljudi, da so na cesti čim bolj zbrani. Težko je karkoli predvidevati za naprej, verjamem pa, da gre za naključni negativni trend, ki se bo ustavil. Varnost v prometu je odgovornost vseh, od policije do občin in vsakega posameznika,” je optimističen Govekar. DANIJEL CEK


Najbolj brano