“Vlak se je začel tresti ...”

Preiskava hude železniške nesreče, ki se je zgodila med Anhovim in Mostom na Soči v sredo zjutraj, še ni končana. Prav tako na Slovenskih železnicah še niso izračunali, kakšna je škoda. Ta bo znana, ko bodo vlak pregledali serviserji. Železniški promet je stekel že v sredo popoldne.

Preiskava železniške nesreče, v kateri se je huje poškodoval 
40-letni upravitelj bagra, še ni končana.  Foto: Pgd Tolmin
Preiskava železniške nesreče, v kateri se je huje poškodoval 40-letni upravitelj bagra, še ni končana.  Foto: Pgd Tolmin

MOST NA SOČI > Ko je vlak pripeljal iz predora Skrt, v bližini Gorenjega Loga, je enkrat zapiskal, nam je dan po nesreči povedala potnica iz Šempetra pri Gorici, ki je bila namenjena v Podbrdo na obisk. “Vlak se je nato začel tresti, začelo ga je zanašati,” je dodala. V vagonih se je nato slišalo kričanje, še posebej med italijanskimi potniki je bilo veliko vika in krika. “Ko sem skozi okno zagledala ranjenega moškega, me je res pretreslo,” je še dodala.

Potniki so bili šokirani, ko so videli roko, ki jo je med nesrečo odtrgalo nesrečnemu delavcu z bagra. Po nesreči so se mnogi spraševali, kaj bi se lahko zgodilo, če bi vlak iztiril.

Nesreča se je zgodila nekaj minut po 8. uri. Pri jezu Podselo je vlak na progi Sežana-Nova Gorica-Jesenice, le približno petnajst metrov pred predorom, naletel na delovni stroj, ki je bil preblizu proge. Izkopna žica se je zataknila v vlak, ki je potegnil delovni stroj za seboj. Vlekel ga je več deset metrov.

Prvo pomoč sta mu nudili dve potnici

Potnica je slišala, kako so po vagonih spraševali, če je med njimi kakšen zdravnik ali medicinska sestra. Videla je, kako sta dve gospe izstopili in hudo ranjenemu delavcu pomagali. Nato so prišli na pomoč tolminski in mostarski gasilci, ki so s čolnom pripeljali tudi reševalce. Hudo ranjenega delavca so nato s čolnom po jezu odpeljali na drugo stran. V ljubljanski klinični center so ga nato odpeljali s helikopterjem.

Na vlaku je bilo 60 potnikov, med njimi veliko mladih in družin z otroki. Z vlakom se je peljala tudi mamica s tremi otroki, najmanjši je imel komaj kakšno leto. Proti Bledu se je peljalo tudi dvajset kolesarjev.

Potnikov kar precej časa niso pustili z vlaka. Potnica nam je povedala, da je šele okoli 11. ure prišla predstavnica Slovenskih železnic in se jim opravičila za neljubi dogodek. Kar nekaj časa tudi niso vedeli, kako jih bodo odpeljali s kraja nesreče, ki je precej nedostopen. Najprej so omenjali vlačilec, ki bi odpeljal vlak, potem pa so ugotovili, da to ne bo varno. Šele nekaj minut pred 13. uro je prišel vlak, s katerim bi jih odpeljali do Anhovega, kjer bi jih pričakala dva avtobusa.

Gasilci delili vodo potnikom

Z enim bi jih odpeljali proti Bledu, z drugim pa proti Novi Gorici. Večina potnikov se je po pripovedovanju naše sogovornice odločila, da se vrnejo proti Novi Gorici, kamor so jih nato odpeljali kar z nadomestnim vlakom. S potniki so tako na varno odpeljali tudi veliko koles.

Naša sogovornica je posebej pohvalila tolminske prostovoljne gasilce, ki so pretresene ljudi na vlaku vprašali, če potrebujejo pomoč in jih oskrbeli z vodo.

V sredo se je železniška nesreča zgodila tudi pri Poljčanah. Iztirila je lokomotiva, ki vleče delovni stroj. Janez Krivec poudarja, da ne gre za primerljivi nesreči. Podoben primer kot v Gorenjem Logu pa se je zgodil lani jeseni na progi med Semičem in Črnomljem. Preiskava nesreče v Semiču še ni končana, vodijo jo policisti, neodvisni preiskovalec ministrstva za infrastrukturo in SŽ, ki še niso seznanjene z izsledki policije in neodvisnega preiskovalca. “Preiskava, ki smo jo opravili na SŽ, je pokazala, da je izvajalec kršil varnostni načrt, delavec SŽ pa posledično opustil določene obveznosti, ki jih ima kot progovni čuvaj, in kršitve izvajalcu ni preprečil,” je pojasnil Krivec.
Na SŽ poudarjajo, da je železniški promet eden najbolj varnih in normiranih - urejajo ga evropski in državni predpisi, pa tudi notranji pravilniki. “Varnost vseh udeležencev v prometu je na SŽ prioriteta,” poudarja Krivec in dodaja, da se število izrednih dogodkov na slovenskem železniškem omrežju zmanjšuje.

Kam naj pošljejo obrazce?

Potnica je povedala še, da so jim po nesreči predstavniki SŽ razdelili obrazce za povrnitev stroškov in jim rekli, da jih lahko odnesejo na železniško postajo v Novo Gorico ali pa pošljejo v Ljubljano. Ko je včeraj odnesla izpolnjen obrazec v Novo Gorico, pa so ji tam rekli, naj ga pošlje v Ljubljano, kar jo je neprijetno presenetilo.

Janez Krivec iz Slovenskih železnic je včeraj povedal, da preiskava nesreče še poteka in da zato še ne morejo razkriti izsledkov. Dodal je še, da so takšne preiskave zelo temeljite in da običajno dolgo trajajo. Progo bi namreč zaradi del zaprli šele ob 8.20, trinajst minut po tem, ko se je zgodila nesreča. Izvajalci niso opravljali del za Slovenske železnice, temveč za direkcijo za infrastrukturo, ki je lastnica železniške infrastrukture in vodi investicije.

Vlak, ki je bil udeležen v nesreči, so v sredo, nekaj pred 14. uro najprej z drugo lokomotivo prestavili na postajo v Anhovem, nato pa odpeljali v Novo Gorico. Včeraj še ni bilo znano, ali ga bodo odpeljali v mariborsko ali ljubljansko delavnico. “Škodo je še težko oceniti, znana bo šele po pregledu v delavnici,” je dejal Krivec. Železniški promet po progi je normalno stekel že v sredo ob 14.30.

Krivec še dodaja, da bi bilo izredno nevarno, če bi potniki po nesreči sami hodili ob progi. Ker se je nesreča zgodila na težko dostopnem kraju, tudi z avtobusi niso mogli priti po potnike. Izkazalo se je, da je najbolj varna rešitev, da po potnike pride drugi vlak. “To pa je treba drugače organizirati, kot če bi potrebovali avtobuse,” je še dodal Krivec. SIJAN PRETNAR


Najbolj brano