Židan na obisku v Istri predvsem o drugem tiru

Vodstvo Socialnih demokratov (SD) na čelu s predsednikom Dejanom Židanom se je danes mudilo v Istri, beseda pa je v prvi vrsti tekla o drugem tiru. Židan je napovedal izdajo gradbenega dovoljenja zanj že v prihodnjih dneh, vlada pa se bo na to temo v soboto na Brdu sestala tudi z vsemi pomembnimi deležniki.

Vodstvo Socialnih demokratov (SD) na čelu s predsednikom 
Dejanom Židanom se je danes mudilo v Istri, beseda pa je v 
prvi vrsti tekla o drugem tiru.  Foto: Eva Branc
Vodstvo Socialnih demokratov (SD) na čelu s predsednikom Dejanom Židanom se je danes mudilo v Istri, beseda pa je v prvi vrsti tekla o drugem tiru.  Foto: Eva Branc

IZOLA, KOPER > Vodstvo SD je najprej obiskalo koprsko občino, se nato srečalo z vodstvom Luke Koper, nazadnje pa so se v Izoli srečali z župani obalno-kraške regije.

Židan je že ob robu obiska koprske občine pojasnil, da je predsednik vlade Miro Cerar za soboto na Brdu sklical sestanek, na katerem bodo poleg koalicijskih partnerjev sestali tudi z vsemi pomembnimi deležniki. Židan se je ob tem zavezal, da bo premierju predlagal, naj na sestanek povabi tudi koprskega župana.

Sicer pa je predsednik SD navedel, da že v teh dneh pričakujejo izdajo gradbenega dovoljenja.

"Prav je, da se ne ustanovi podjetja zaradi podjetja, ampak podjetje, ki bo izvedlo tudi neposredno investicijo," pa je o nameri po ustanovitvi projektnega podjetja za drugi tir pojasnil podpredsednik vlade. "Meni in tudi Socialnim demokratom niti ni tako zelo pomembno, v kateri obliki se gradi, pomembno je, da se čim prej gradi," je dodal.

Po Židanovih besedah je okvirno tudi že znano, da naj bi država v projekt neposredno vložila okoli 200 milijonov evrov, možno je pridobiti tudi evropska sredstva "in ko zraven povabimo še partnerje, pa še vzamemo kakšna posojila, jaz mislim, da se finančna konstrukcija da zapreti".

Pred srečanjem s primorskimi župani v Izoli pa je predsednik SD pojasnil še, da si veliko obeta od revizije vrednosti projekta gradnje drugega tira, ki jo je naročil infrastrukturni minister Peter Gašperšič in ki bo morala pokazati, ali je ocenjena vrednost prek milijarde evrov pravilna ali pa je mogoče drugi tir zgraditi tudi z manj denarja.

Sicer pa je bil Židan odločen, da je drugi tir ne glede na uspešnost pri iskanju zunanjih partnerjev treba zgraditi, in če država pri tem ne bo uspešna, "bo pač morala država vstopiti z večjim deležem v samo financiranje".

V Luki Koper so sicer ponovili svoje opozorilo vladi, naj bo previdna pri eksperimentiranju s prihodnostjo pristanišča, kakor se kaže v zamisli o projektnem podjetju. Poudarjajo tudi, da bi bila razdelitev pristanišča na več koncesionarjev, kot razmišlja vlada, največji udarec konkurenčnosti in nadaljnjemu razvoju pristanišča.

Glede slednjega pa je Židan ob robu srečanja s Popovičem izrazil svoje osebno mnenje, da bi bilo najlažje imeti enovito podjetje, ki bi upravljalo koprsko pristanišče. Popovič pa je poudaril, da drugi tir ne bi smel zadostiti zgolj potrebam pristanišča, pač pa je treba zlasti zaradi velikega turističnega potenciala regije pri drugem tiru razmišljati tudi o potniškem prometu.

Srečanja so bila obarvana z bolj specifično lokalnimi temami. Tako je Židan podprl Popovičevo razmišljanje o tem, da je treba ohraniti stabilno lastniško strukturo Vinakopra, ki bo tej družbi omogočalo, da se bo še naprej razvijala.

Izolski župan Igor Kolenc pa je napovedal, da bo Židana seznanil v prvi vrsti s problematikami kmetijskih zemljišč, vodooskrbe in obalne ceste. Obalne občine so na ministrstvo za infrastrukturo v prejšnjih mesecih naslovile več pobud, tako v zvezi z uvedbo lokalnih vinjet kot z alternativno traso hitre ceste do hrvaške meje. Kot je pojasnil Kolenc, na konkretne odgovore ministrstva še čakajo.

STA


Najbolj brano