Za rešitev parkirne stiske tudi napoved referenduma

Peticijo za bolj urejeno parkiranje in javni potniški promet v koprski občini, ki jo je konec maja predstavila koprska samostojna občinska svetnica Polka Bošković, je podpisalo 2000 občanov. Na sedež koprske občine jih bodo odnesli do konca tedna. Če se občinsko vodstvo z vso resnostjo ne bo lotilo reševanja teh težav in predlogov rešitev predstavilo že na septembrski seji občinskega sveta, Boškovićeva dopušča možnost razpisa referenduma.

Podpisnikom peticije se zdi povsem neprimerna rešitev 
parkirišč pod okriljem   sistema Parkiraj in se pelji. Menijo, da 
so ta prazna, ker so preveč oddaljena in do mesta ni rednih 
povezav. Foto: Nataša Hlaj
Podpisnikom peticije se zdi povsem neprimerna rešitev parkirišč pod okriljem sistema Parkiraj in se pelji. Menijo, da so ta prazna, ker so preveč oddaljena in do mesta ni rednih povezav. Foto: Nataša Hlaj

KOPER > Enkrat tedensko dve uri brezplačnega parkiranja v mestnem središču za prebivalce koprske občine, avtobusne povezave z zaledjem, ki upoštevajo potrebe ljudi, gradnja večje garažne hiše v Kopru, določitev parkirišč za abonente, prebivalce mestnega jedra in druge obiskovalce, to so nekateri od ciljev peticije, ki je nastala na pobudo koprske samostojne občinske svetnice Polke Bošković.

Najti prostor za poceni parkiranje

“Mesto ne premore niti ene javne garažne hiše, v kateri bi bilo dovolj prostora za poceni parkiranje. Neprimerno se mi zdi, da so dragocene površine ob obalnem pasu namenjene pločevini. Še več: zdaj bo treba za parkiranje na gramozu še plačati. Sanjati o garažni hiši pod Muzejskim trgom, ko vemo, da občina ni mogla najti niti zasebnega partnerja za dokončanje večnamenskega objekta na Bonifiki, je povsem nerealno,” ocenjuje Boškovićeva.

Kritična je tudi do mesečnih parkirnih abonmajev. Pravi, da si s plačilom pavšala vozniki zgolj zagotovijo pravico parkirati na enem od javnih parkirišč, nikakor pa ne parkirnega mesta. Rešitev vidi v ločitvi na parkirišča za abonente in splošna parkirišča. Za prva naj občina izda le toliko abonmajev, kolikor je parkirnih mest.

Zadovoljna je sicer, da se je koprska občina hitro odzvala na nekatera opozorila iz peticije. V mislih ima, denimo, dvourno brezplačno parkiranje v primeru nakupa v trgovinah na Čevljarski in Župančičevi ulici.

Vsak teden nekaj ur brezplačnega parkiranja

Prepričana je, da za občino ne bi smel biti prevelik arhitekturni, finančni in gradbeni zalogaj ureditev garažne hiše nekje ob vhodu v mesto, ki bi sprejela 2500 ali 3000 avtomobilov. Iskanje lokacije prepušča občinski oblasti, čeprav meni, da bi lahko bili primerni območji pri stadionu ali pri stavbi Telekoma pri avtobusni in železniški postaji. “To bi sprostilo velike parkirne površine, ki bi jih lahko namenili prebivalcem središča Kopra,” predlaga Boškovićeva.

Po njenih besedah je povsem neprimerna rešitev, ki so si jo v občini zamislili ob uvedbi sistema Parkiraj in se pelji. Parkirišča so prazna, ker so preveč oddaljena in do mesta ni rednih povezav, ugotavlja. A to ne drži povsem, saj so ob teh parkiriščih postajališča javnega mestnega prometa, avtobusi pa ne vozijo tako poredko. Poleg tega je v ceno celodnevnega parkiranja všteta tudi avtobusna vozovnica.

Boškovićeva med drugim pričakuje, da bodo v občini našli način, kako prebivalcem koprske občine omogočiti možnost nekaj ur brezplačnega parkiranja na javnih parkiriščih vsak teden. “V tem času bi lahko ljudje šli po svojih nujnih opravkih, morda v knjižnico, k zdravniku, obiskali kakšno prireditev. Tehnologije za take rešitve so v svetu poznane, potrebna je samo politična volja,” meni.

Koprski župan Boris Popovič se je v svojem slogu iz tujine odzval na očitke in predloge Polke Bošković. Pripisal ji je “super domiselne, inovativne in enostavne rešitve vseh težav” in jo ocenil kot poznavalko na vseh področjih. Zagotavlja, da bodo takšnih konkretnih, seveda pa tudi finančno podprtih projektov, zelo veseli.

“Na koprski občini se jih nikoli nismo in se jih tudi v prihodnje ne bomo otepali, pa tudi če pridejo s strani Polke Bošković ali kogar koli drugega,” pravi župan. Če bi bila res taka strokovnjakinja s tako močnim finančnim zaledjem, bi se že zdavnaj zglasila tudi v Ljubljani in tam zgradila supermoderne garažne hiše za tisoče in tisoče avtomobilov, še navaja Popovič.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano