Za promet po meri Pirančanov

Piranu se, kot kaže, obeta nov parkirni režim. Z občinske uprave so predloge nove parkirne ureditve že poslali svetu krajevne skupnosti, ki pa o vsebini še ni razpravljal. O podrobnostih predloga na občini molčijo, po neuradnih informacijah nameravajo stanovalcem Pirana omejiti čas parkiranja v mestu. Krajani pa pričakujejo, da bodo pisci novega odloka upoštevali njihove potrebe.

Na občini bodo pripravili nov odlok, ki bo določil, kdo sme mimo zapornic v mesto Piran in  
koliko časa tam lahko  ostane. Foto: Helena Race
Na občini bodo pripravili nov odlok, ki bo določil, kdo sme mimo zapornic v mesto Piran in koliko časa tam lahko ostane. Foto: Helena Race

PIRAN, LUCIJA >Piranski župan Peter Bossman bo očitno zagrizel v piransko prometno kislo jabolko. Pred približno enim letom je v predvolilni kampanji napovedal, da bo nov prometni odlok eden prvih korakov v novem mandatu. Zdaj so z občine na piransko krajevno skupnost poslali predlog parkirnih sprememb.

Časovna omejitev za domačine

Kaj so predlagali, na občini ne želijo povedati, češ da je treba članom sveta KS najprej pustiti čas, da sami premeljejo predlog. To bodo predvidoma storili v začetku septembra, napoveduje predsednica KS Piran Lorna Lovrečič, ki dotlej niti ne želi govoriti o predlogu, saj ga zaradi dopustov niso videli še vsi člani sveta.

Po neuradnih informacijah, naj bi bila bistvena novost uvedba časovne omejitve parkiranja v mestu. Stanovalci Pirana naj bi imeli na vstopnih karticah določeno številu ur parkiranja, ki bi jih lahko porabili vsak mesec. Če bi čas parkiranja presegli, bi morali za to plačati. S tem naj bi jih spodbujali, da imajo avtomobile čim manj časa v mestu in jih parkirajo na Fornačah ali v garažni hiši.

Da bo šel odlok v to smer, je Bossman napovedoval tudi pred volitvami. Takrat je dejal, da si želi, da bi Piran povsem zaprli za promet, a pred tem bi morali zgraditi še eno garažno hišo. Prepričan je bil, da veliko Pirančanov tako zamisel podpira.

Pred šestimi leti je poskus takratnega župana Tomaža Gantarja, da bi z odlokom omejil parkiranje v Piranu, naletel na burne odzive, referendum in zavrnitev. Takrat je odlok predvidel, da bi bila parkirna mesta v Piranu namenjena le meščanom, parkiranje omejeno na 360 ur na mesec pozimi in 240 ur poleti. Ostali bi v Piran lahko prišli le za dve uri, podjetniki za štiri ure. Na Punti so nameravali parkiranje povsem prepovedati.

S tem se večina občanov pred šestimi leti ni strinjala, ker so se jim določila zdela preveč omejujoča za domačine. Njihove pripombe so še vedno podobne. “Na žalost vidim, da se ni nič spremenilo. Piran se zapira, ne da bi našli ustrezne rešitve za domačine. Parkirišč je premalo. Strategije urejanja mirujočega prometa ni. Pričakujem analize podatkov, zakaj je treba omejiti promet,” našteva Davorin Petaros, nekdanji predsednik KS Piran.

Morali bi prisluhniti domačinom

Da bi morala občina bolj prisluhniti potrebam domačinov, meni Zorica Muženič, ki je pred šestimi leti tudi sodelovala v civilni iniciativi. Pravi, da bi morali na občini oziroma v Okolju temeljito preveriti, kdo vse ima abonmaje za parkiranje v mestu in kdo vse jih uporablja. “V Piranu imamo dve mnenji; eni hočejo absolutni red in pisanje kazni, po drugi strani pa je risanje parkirnih mest po piranskih ulicah devastacija, ki izključuje ljudi,” pravi Zorica Muženič. Po njenem mnenju ne bi smeli prometne ureditve deliti na poletje in zimo, pač pa vse leto poskrbeti za dovolj pogoste povezave, za daljši delovni čas električnih vozil za dostavo, za ureditev, ki omogoča dovoz tudi po Tartinijevem trgu do Ulice IX. korpusa ...

Z zapiranjem Pirana za promet pa nimajo težav v Hotelu Piran. “Imamo eno dovolilnico za naše vozilo in dve parkirni mesti, ki ju gostje uporabljajo, da razložijo prtljago, nato peljejo avto v garažno hišo. S tem nimajo težav, celo bolj všeč jim je, da je v mestu manj prometa,” pravi vodja hotela Aleksander Pinter. Za hotelirje in gostince bi bilo zapiranje Pirana za promet dobrodošlo, meni, hkrati pa se zaveda, da bi bilo treba zagotoviti tudi kakovosten servis prevozov, da bi bili zadovoljni tudi tisti, ki živijo v Piranu.

HELENA RACE


Najbolj brano