Vinjete še enkrat na vlado

“Dogovora, da bi nov odsek hitre ceste Koper-Izola izvzeli iz cestninskega sistema, nismo dosegli. Smo pa konstruktivno izmenjali stališča in v prihodnjih dneh jih bo vlada vnovič preučila,” je po sestanku s predstavniki istrskih občin v Piranu povedal predsednik vlade Miro Cerar. Nadeja se, da bodo do 5. junija, ko bo odprt nov odsek hitre ceste Koper - Izola, našli “pravo rešitev”.

Na koprski strani predora Markovec delavci  v teh dneh  hitijo 
še z zadnjimi deli. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Na koprski strani predora Markovec delavci v teh dneh hitijo še z zadnjimi deli. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

ISTRA > Kakšna naj bi bila, Miro Cerar ni nakazal. Omenil je le, da se pri iskanju rešitve srečujejo z zakonskimi omejitvami. Zakon namreč predpisuje vinjete.

Upanje umre zadnje

Cerar po drugi strani ni skrival, da je prvič slišal za nekatere argumente istrskih občin, ki govorijo v prid temu, da bi nov odsek hitre ceste izvzeli iz vinjetnega sistema. Povedal je še, da je zelo pomembno, da so se konstruktivno pogovarjali in da ni bilo nobenih ultimatov. Preostala dva udeleženca srečanja, minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in generalna direktorica direktorata za infrastrukturo Darja Kocjan, pa izjav nista dala.

Čez dva tedna Dars načrtuje slavnostno odprtje odseka hitre ceste Koper-Izola, na katerem bo Cerar slavnostni govornik. Za petek pripravljajo dan “odprtih vrat” v markovškem predoru. Toda hitra cesta formalno še ni končana. Zanjo uredba o državnem lokacijskem načrtu (DLN) iz leta 2004 določa, da vključuje dva priključka: Semedelo in Izolo. Slednji pa je le delno zgrajen, saj ga še niso navezali na občinsko industrijsko cesto. Občini to preprečuje nekdanja Stavbenikova vratarnica s transformatorsko postajo, ki je ne morejo porušiti, dokler Elektro Primorska ne dokonča nove transformatorske postaje. Zato so predvideli začasni obvoz mimo bližnje izpostave Pivovarne Union, ki pa je mišljen predvsem za Izolane. Pravi priključek načrtujejo do avgusta.

“Zadovoljen sem, da smo lahko predstavili naše argumente, dokumente, razvojne načrte in potrebe Istranov. Po naravi sem optimist,” je nanizal pobudnik sestanka izolski župan Igor Kolenc. Njegov piranski kolega Peter Bossman sestanka ni komentiral. Konstruktivno vzdušje pa je pohvalil tudi svetovalec koprskega župana Gašpar Gašpar Mišič. Prav takšno vzdušje jim vzbuja upanje. Predsedniku vlade je povedal, da bo vztrajanje pri vinjetnem sistemu povzročilo veliko slabe volje med Istrani. Ker bo posledično preobremenjena cesta čez Markovec, so jim v krajevni skupnosti Za gradom že zagrozili, da jo utegnejo zapreti.

Druga cesta ni bila nikoli v igri

Izolski župan Kolenc je o problematiki vinjet že prejšnji teden pisal Cerarju. Opozoril ga je, da infrastrukturno ministrstvo vztraja, da morajo prav zaradi vinjetnega režima na novi hitri cesti ohraniti (državno) obalno cesto med Koprom in Izolo. Čeprav so gradnjo predora Markovec načrtovali prav zato, da bi z novo hitro cesto sprostili skoraj desetino slovenske obale ter območje namenili razvoju turizma. “Dokument iz leta 2003, ki so ga pripravili na nekdanji Direkciji za ceste (zdajšnja Direkcija za infrastrukturo) ter ga posredovali Darsu in pristojnemu ministrstvu, navaja, da se po gradnji hitre ceste med Koprom in Izolo opusti obalna cesta. Po odprtju markovškega predora ni predvidena nobena druga vzporedna državna cesta. Povezava Kopra, Izole in Pirana s hitro cesto pa ima vlogo navezave velikih mest na avtocestno omrežje brez pobiranja cestnine,” je Kolenc seznanil Cerarja.

Istrski župani državi predlagajo tudi, naj nemudoma poišče rešitev za krožišče na Belvederju. Tam namreč ob prometnih konicah po odprtju novega odseka hitre ceste Koper-Izola pričakujejo hude zastoje in prometne zagate.

V imenu istrskih občin je poudaril, da obalna cesta ne more biti alternativa v primeru zaprtja hitre ceste, niti do konca tega leta ne.

V Istri največjo težavo predstavlja tranzitni promet. V turistični sezoni preobremenjuje lokalne ceste in povzroča hude zamaške, s tem pa načenja vprašanje prometne varnosti. Z uvedbo obveznega cestninjenja skozi predor Markovec bi prišlo do prometnega kolapsa in zastoja v razvoju istrskega turizma ter gospodarstva.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano