Vinjete ne smejo onemogočiti razvoja turizma

Promet je treba čimprej umakniti iz območja med Koprom in Izolo, predor Markovec pa izvzeti iz vinjetnega sistema, opozarja tudi razvojni svet južnoprimorske regije. Direktor Primorske gospodarske zbornice Tomaž Može svari, da bomo sicer posledice nespametnih odločitev občutili vsi.

        Promet je treba čimprej umakniti iz območja med Koprom in 
Izolo, predor Markovec pa izvzeti iz vinjetnega sistema, 
opozarja  razvojni svet južnoprimorske regije. Foto: Leo Caharija
Promet je treba čimprej umakniti iz območja med Koprom in Izolo, predor Markovec pa izvzeti iz vinjetnega sistema, opozarja razvojni svet južnoprimorske regije. Foto: Leo Caharija

IZOLA > Južnoprimorske občine, gospodarstvo in nevladne organizacije so skupaj sprejeli sklep, s katerim zahtevajo, da država izpelje gradnjo cest v Istri tako, kot je bilo zamišljeno pred dobrim desetletjem. Naj torej promet med obalnima mestoma umakne stran od morja, s čimer bi istrske občine pridobile več kot štiri kilometre dragocene obale. Tam bi lahko uredile kopališča in snovale gradnjo novih turističnih zmogljivosti.

Te načrte jim utegne pokvariti država, saj se je nedavno odločila, da novega odseka hitre ceste s predorom Markovcem vred ne bo izvzela iz vinjetnega sistema. V Istri se namreč zavedajo, da občani pa tudi čezmejni prebivalci ne bodo plačevali 110 evrov na leto, da bi si skrajšali razdaljo med Koprom in Izolo za vsega šest kilometrov. Raje bodo še nadalje uporabljali obalno cesto. Prav tako vinjet ne bodo kupovali denimo Italijani, ki morajo do hrvaške meje čez Slovenijo prevoziti le okoli 30 kilometrov. “To kar počnejo v Ljubljani je skregano z vsako logiko. Nočejo razumeti, da gre tukaj res za specifično območje in da Italijani recimo ne bodo kupovali vinjet za tako majhen košček tranzitnega območja. Posledice takih nespametnih odločitev pa bomo čutili vsi, ker bodo ti vozniki obremenjevali lokalne ceste, zaradi takih odločitev pa smo lahko ob krasen kos urejene plaže,” se razburja direktor Primorske gospodarske zbornice Tomaž Može.

V razvojnem svetu južnoprimorske regije poudarjajo, da je na področju razvoja trajnostnega turizma prav ureditev obale med Koprom in Izolo eden najpomembnejših regijskih projektov do leta 2020. Zato v Istri odločno nasprotujejo cestninjenju odseka hitre ceste Koper-Izola. Še naprej bodo vztrajali, naj si država glede tega vendarle premisli in sprejeme odločitev, ki bo prispevala k razvoju celotne države.

MIRJANA CERIN

TATJANA TANACKOVIČ


Najbolj brano