Vinjeta neskladna z Osimskimi sporazumi?

Istrski župani bodo vztrajali, da država ceste v Istri zgradi tako, kot je bilo sprva zamišljeno. To vključuje sprostitev območja obalne ceste. Izolski občinski svet je na včerajšnji seji pooblastil župana Igorja Kolenca, da skušata s koprskim kolegom Borisom Popovičem obalno cesto dobiti v upravljanje in zatem v last. Pri hitri cesti pa naj istrski župani zahtevajo, da vinjete ne bodo potrebne od Škofij dalje. Slišati je bilo tudi pozive, naj občine sprožijo upravni ali ustavni spor, češ da Slovenija krši Osimske sporazume.

V Istri se sprašujejo, koliko voznikov se bo odločilo za vožnjo 
skozi predor Markovec, če bo za to  potrebna vinjeta. 
Prepričani so, da bodo mnogi raje izbrali obalno cesto.    Foto: Zdravko Primožič/Fpa
V Istri se sprašujejo, koliko voznikov se bo odločilo za vožnjo skozi predor Markovec, če bo za to potrebna vinjeta. Prepričani so, da bodo mnogi raje izbrali obalno cesto.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

IZOLA > “Po tem ko je država v gradnjo hitre ceste Koper-Izola s predorom Markovec vložila ogromno denarja, da bi sprostili obalno cesto, bi nas zdaj rada prepričala, da sprememba namembnosti obalne ceste ni možna, če prej ne zagotovimo nove državne ceste. S hitro cesto bi morali sprostiti obalni pas ter ga nameniti športnim in turističnim programom. S klifom, rastiščem pozejdonke in arheološkim najdiščem v Viližanu predstavlja možnost za razvoj trajnostnih turističnih dejavnosti. Takšna ureditev bi morala biti strateškega pomena za vso državo, saj gre za približno štirikilometrski pas, ki predstavlja devet odstotkov slovenske obale,” je bil jasen Igor Kolenc. Nekdanja županja Breda Pečan (SD) je opozorila, da se je s takšno ureditvijo obalnega območja leta 2004 posredno strinjala tudi vlada, saj je potrdila tovrstne spremembe v izolskem in koprskem dolgoročnem družbenem planu.

Skupaj s koprskim in piranskim županom Borisom Popovičem in Petrom Bossmanom bo Kolenc vztrajal, da istrske ceste zgradijo tako, kot je bilo sprva zamišljeno. Od države pa terjajo pojasnilo, ali Osimski sporazumi še veljajo. Svetnik Igor Franca (SMC) je predlagal, naj občine sprožijo upravni ali ustavni spor glede zakona, ki odreja vinjete, saj je neskladen z določbami 5. člena Osimskih sporazumov. Ta določa, da bosta strani “preučili vse možnosti za izboljševanje obmejnega prometa, zlasti na turističnih območjih, in se dogovarjali o ukrepih”. Po tej logiki bi morali Slovenija in Italija najprej doseči dogovor o cestninjenju.

Istrski župani opozarjajo, da ne nasprotujejo plačevanju za vzdrževanje cest, ampak vinjetenju hitre ceste v Istri, zaradi česar bodo vozniki obremenjevali lokalne ceste. Poudarjajo še, da bo ves tovorni promet hitro cesto Koper-Izola uporabljal brezplačno. Zadnje plačilo cestnine za tovornjake je na Kozini. Tisti, ki se pripeljejo iz Trsta ali Škofij, cestnine ne bodo plačali. Prav zato je izolski občinski svet sprejel sklep, da si mora župan Kolenc prizadevati, da hitro cesto od meje z Italijo do meje s Hrvaške izvzamejo iz vinjetnega sistema.

V izolskem Desusu so bili kritični nad, kot pravijo, amaterskimi solističnimi akcijami izolskega župana glede ureditve obalnega območja. Menijo, da si Kolenc skuša zgolj zagotoviti pet minut slave in da se zadev ni lotil pravilno. Bolj bi moral izkoristiti poklicnega podžupana Gregorja Periča iz vladne stranke SMC. Tam jim ne ostajajo dolžni in opozarjajo, da je tudi Desus v vladi.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano