Več v Koper, manj v Trst

Luka Koper je do konca junija pretovorila 393.655 kontejnerskih enot TEU, kar je za 18 odstotkov več kot v prvem lanskem polletju. V Trstu pa se z rastjo ne morejo pohvaliti; na sedmem pomolu, ki ga upravlja družba Trieste marine terminal, so v polletju pretovorili 214.926 TEU, kar je za skoraj desetino manj kot v enakem obdobju lani.

V prvem polletju letošnjega leta je na parkiriščih v pristanišču 
parkiralo za 18 odstotkov več avtomobilov kot v prvem 
lanskem polletju.
V prvem polletju letošnjega leta je na parkiriščih v pristanišču parkiralo za 18 odstotkov več avtomobilov kot v prvem lanskem polletju. 

KOPER > Luka Koper je ob polletju zabeležila za 87,8 milijona evrov prihodkov, kar je 15 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Za enak odstotek je zrasel tudi pretovor; do konca junija so skupaj stehtali več kot 10,6 milijona ton pretovora.

Najvišjo rast, za 24 odstotkov, so v prvem polletju imeli pri sipkih in razsutih tovorih; skupaj so jih pretovorili za več kot štiri milijone ton. Vendar so to tovori, pri katerih se trend rasti poleti umiri, tako da pričakujejo, da se bo do konca leta približal načrtovanim količinam. Na terminalu za avtomobile so tako kot pri kontejnerjih zabeležili 18-odstotno rast. Skozi pristanišče je v pol leta šlo 291.598 vozil. Za deset odstotkov (na 1,5 milijona ton) se je povečal tudi pretovor tekočih tovorov.

Padec, in to občuten, so zabeležili le pri pretovoru generalnih tovorov, predvsem pri železovih proizvodih, ki ni več tako zanimiv zaradi razmerja med dolarjem in evrom. Upadel je tudi pretovor lesa, kar je posledica politične situacije v državah severne Afrike, kamor je ta vrsta tovora večinoma namenjena. Obenem pa vse več generalnega tovora danes potuje v zabojnikih.

“Rezultati so zelo spodbudni in kažejo na uresničevanje vizije in pravilno strateško usmeritev družbe, ki pretežno investira v povečevanje zmogljivosti kontejnerskega terminala,” pravi predsednik uprave Drago Matić. Začelo se je poglabljanje, pripravljajo se na podaljšanje prvega pomola in nakup novih dvigal. A Matić opozarja, da je treba treba poiskati tudi primerno rešitev za dovoz oziroma odvoz tovora iz pristanišča: “Sicer bomo težko kos pričakovani rasti pretovora.”

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano