Včasih odpove sistem, drugič so krivi vozniki

Na osrednjem izolskem parkirišču na Lonki so vozniki nedavno znova obtičali ob zapornicah. Občana, ki je parkirišče uporabljal 25 minut, računalniško vodeni sistem ni spustil ven, čeprav je prva ura parkiranja brezplačna. Avtomobil je pustil za izhodno zapornico in šel po policiste, parkirni režim pa je za nekaj časa povsem odpovedal.

Zmedo na Lonki je  nedavno zakrivil računalniški sistem, vozniki so obtičali za 20 minut.  Foto: Mirjana Cerin
Zmedo na Lonki je nedavno zakrivil računalniški sistem, vozniki so obtičali za 20 minut.  Foto: Mirjana Cerin

IZOLA > Za omenjenim vozilom se je začela ustvarjati vrsta 20 avtomobilov. Ker so ta še vedno zasedala parkirišče, na katerem je 150 mest, se je na semaforju ob zapornicah prižgala rdeča luč in dvignila se ni več niti vhodna zapornica. Vozniki torej niso mogli zapustiti parkirišča, niti nanj zapeljati.

Trije parkiriščniki, ki v imenu izolske Komunale upravljajo z občinskimi parkirišči in tudi z Lonko, priznavajo, da jim izhodna zapornica, semafor ali računalniški sistem občasno res zagodejo. Prizadevajo si, da bi napake čim prej odpravili. Lani so zamenjali vhodno zapornico, in sicer po osmih letih delovanja, v kratkem bi morali zamenjati še izhodno zapornico in nadgraditi računalniški sistem. Direktor Komunale Denis Bele pa dopušča možnost, da bi Lonko v bližnji prihodnosti v celoti avtomatizirali tako, da bi povsem odpravili tehnične težave. Po njegovih ocenah bi jih to stalo 40.000 evrov.

S parkiriščno dejavnostjo je izolska Komunala lani ustvarila 322.451 evrov prihodkov, ob koncu letošnjega leta pa se - zaradi ugodnejše turistične sezone - nadeja še boljšega izkupička. Med občinskimi parkirišči je najbolj donosno tisto na Lonki. Več navrže le še parkirišče ob Tomažičevi ulici, ki pa je plačljivo le od maja do konca septembra.

Parkiriščniki kljub vsemu pravijo, da se napake dogajajo enkrat na teden ali dva, kar naj ne bi bilo nenavadno za parkirišče s takšnim sistemom zapornic, ki ga v času sezone uporablja do 1000 voznikov na dan, v tem obdobju pa 600 do 700. Po njihovih besedah težavam botruje tudi to, da vozniki čakajo zadnjo minuto, da zapustijo parkirišče. “Ker je brezplačnih natanko 60 minut, je minuta zatem že plačljiva, kar pomeni, da je treba za plačilo odšteti dva evra.” Tistim, ki lovijo zadnje minute, zato svetujejo, naj se ustavijo na blagajni in pojasnijo težavo. V nasprotnem primeru namreč spravijo v zagato tudi druge voznike.

Ob tem se dogaja tudi, da vozniki včasih namerno poškodujejo zapornice. Nazadnje se je to zgodilo prejšnji vikend.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano