Kljub vaji so čutili adrenalin

V soboto okrog 10. ure sta v desni cevi novega predora Markovec trčila dva avtomobila. Avtobus, ki se jima je želel izogniti, se je zaletel v odstavno nišo. Skupaj se je ponesrečilo 28 oseb, od tega sta dve umrli, pet je bilo težje poškodovanih in osem lažje. Ob zvoku siren so v predor prihiteli koprski gasilci, pred njim se je trlo policistov, reševalcev PHE Obala, bolničarjev prve pomoči koprskega Rdečega križa ter pripadnikov regijskih enot Civilne zaščite za obalno regijo.

 Foto: Tomaž Primožic/Fpa
Foto: Tomaž Primožic/Fpa

KOPER > Na srečo je šlo za vajo sil za zaščito in reševanje, ki jo je vodil poveljnik Civilne zaščite za obalno regijo Zvezdan Božič. Vanjo je bilo vključenih kar 107 “vadbencev”, od tega 70 gasilcev koprske brigade in prostovoljnih gasilcev v koprski občini. Spremljali so jo številni opazovalci, med njimi prostovoljci iz škofjeloškega gasilskega društva. Čeprav na Koprskem še niso imeli opraviti s tako obsežno prometno nesrečo v predoru, se vsi zavedajo, da se na to ne gre zanašati.

Vajo si je ogledal tudi svetovalec koprskega župana Gašpar Gašpar Mišič. Povedal je, da se bodo istrski župani petkovega odprtja predora Markovec udeležili le, če bo država upravljanje obalne ceste v četrtek prenesla na koprsko in izolsko občino. To bi proslavili tako, da bi obalno cesto v soboto zaprli za promet in nanjo spustili kolesarje, tekače, pešce in rolkarje. Pri izpeljavi javne prireditve naj bi jim pomagal Mojmir Kovač, ki pravi, da morajo le še zbrati dovoljenja. Mišič pa napoveduje, da se bodo z Darsom skušali dogovoriti, da bi bila vožnja skozi predor to soboto možna tudi brez vinjete. Na tak način bi obalno cesto zaprli še večkrat med sezono. V začetku prihodnjega leta pa naj bi dosegli, da bi bile vinjete obvezne le do Kopra.

Prav zaradi treh predorov (Kastelec, Dekani in Markovec) se je koprska gasilska brigada pred tremi leti okrepila z 12 gasilci, ki so na plačilni listi Darsa, upravljalca avtocest in hitrih cest. “Trije morajo biti vseskozi v pripravljenosti, od preostalih naših gasilcev pa še osem. Za reševanje v predoru so vsi usposobljeni,“ je pojasnil Vilij Bržan, direktor koprske gasilske brigade, ki šteje 65 operativcev.

Gasilci so v predor Markovec zapeljali s posebnim vozilom, ki lahko vozi sedem minut ob pomanjkanju kisika v ozračju. Pred predorom je obstalo njihovo 34 let staro tehnično vozilo, ki naj bi ga prav letos zamenjali z novim, vrednim 150.000 evrov. Videti je bilo tudi prikolico za množične nesreče, eno od petih ali šestih v vsej državi. Njeno uporabo odredi zdravnik reševalcev, po potrebi postavijo poseben šotor za nudenje prve pomoči. Nekaj metrov stran je stal rdeč šotor za štabno vodenje ...

Dve uri kasneje so predstavili prve ocene vaje. “Prve ponesrečence so iz predora pripeljali gasilci. Čutili so adrenalin, čeprav je šlo za vajo,” je povedal vodja gasilske intervencije Boštjan Majcen. “Preskusili smo koordinacijo različnih služb, obveščanje operativno-komunikacijskega centra in komunikacijo po radijskih zvezah z reševalno službo. Vse je potekalo brezhibno,” je ocenil višji policijski inšpektor pri PU Koper Damijan Sever. Pomirjujoče je zvenel tudi Matej Rubelli Furman, vodja PHE Obala: “Vajo smo izpeljali po normativih ministrstva za zdravje in lokalnih smernicah za množične nesreče. Nekatere zadeve moramo še izpiliti, sicer pa smo dobro pripravljeni.”

Če bi prišlo do prometne nesreče z 20 ponesrečenci, bi na pomoč priskočilo osebje sežanskega in ilirskobistriškega zdravstvenega doma. Izolski bolnišnici bi pomagal Univerzitetni klinični Center v Ljubljani, kamor odpeljejo ponesrečence z opeklinami ter hujšimi poškodbami glave ali hrbtenice. Takšno sodelovanje predvideva lokalni načrt za množične nesreče. Kajti Slovenija doslej še ni sklenila mednarodnega dogovora s tržaško bolnišnico Katinara ali zdravstvenim domom v Umagu.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano