V Luko Koper zaplula 367 metrov dolga ladja

Na kontejnerskem terminalu Luke Koper, kjer so konec lanskega leta končali poglobitev morskega dna, sta danes in v nedeljo pristali prvi dve večji kontejnerski ladji, ki plujeta med Koprom in azijskimi pristanišči. Ena od njiju je s 367 metri rekorderka v Luki tudi v dolžini, so sporočili iz Luke Koper.

Na kontejnerskem terminalu Luke Koper sta danes in v nedeljo pristali prvi dve večji kontejnerski ladji, ki plujeta med Koprom in azijskimi pristanišči.  Foto: Katja Gleščič
Na kontejnerskem terminalu Luke Koper sta danes in v nedeljo pristali prvi dve večji kontejnerski ladji, ki plujeta med Koprom in azijskimi pristanišči.  Foto: Katja Gleščič

KOPER > Danes je v Luko priplula kontejnerska velikanka Gerda Maersk, ki deluje v navezi 2M in združuje dva največja svetovna ladjarja, danski Maersk Line in švicarski MSC. V nedeljo je prispela ladja alianse Ocean3, ki združuje tri globalne ladjarje, francoski CMA-CGM, kitajski CSCL in arabski UASC. V Luko sicer plujejo tudi ladje tretje direktne kontejnerske linije pod okriljem tajvanskega ladjarja Evergreen.

“V primeru obeh linij je Koper prvo pristanišče ob prihodu v Jadran, kar je še posebej dobrodošlo za tiste poslovne partnerje, ki jim je tranzitni čas ključen izziv,” so poudarili v Luki in dodali, da obe liniji tako predstavljata najhitrejšo kontejnersko povezavo med azijskimi pristanišči in Koprom.

Kontejnerski terminal Luke Koper je bil s pretovorom 674.000 kontejnerskih enot lani četrto leto zapored največji v Jadranu. Na prihod večjih kontejnerskih ladij so se začeli pripravljati lani, ko so morsko dno v prvem bazenu poglobili na 14 metrov, sredi letošnjega leta pa ga bodo poglobili še za en meter.

V družbi pripravljajo dokumentacijo za podaljšanje prvega pomola še za 100 metrov. Kontejnerskemu terminalu bodo do leta 2020 namenili večino od predvidenih 200 milijonov investicij v pristaniško infrastrukturo. “S tem bomo njegovo letno zmogljivost povečali s sedanjih 850.000 na 1,15 milijona kontejnerskih enot,” so izpostavili.

Kot so pojasnili, je temu tako, ker je svetovni pomorski promet s kontejnerji med najbolj hitro rastočimi blagovnimi skupinami, ki plujejo po morju, letna rast pa dosega približno 10 odstotkov. Kontejnerski ladjarji se povečevanju povpraševanja prilagajajo z vse večjimi ladjami, s tem pa morajo svoje zmogljivosti povečevati tudi pristanišča. Ker je treba kontejnerje odpeljati iz pristanišča, je potrebna tudi ustrezna cestna in v primeru Slovenije železniška infrastruktura, so opozorili v Luki.

STA


Najbolj brano