V Luki bodo hitreje nakladali in razkladali tovor (foto)

Luka Koper je danes slovesno odprla novo žerjavno progo na kontejnerskem terminalu, za njene potrebe pa pridobila tudi novi mostni dvigali na tirih, ki predstavljata sklepno fazo pomembnega investicijskega sklopa na vagonskem segmentu. Obenem bosta dvigali omogočali hitrejše nakladanje in razkladanje tovora in večjo produktivnost.

Na kontejnerskem terminalu bodo namesto na dveh  lahko po 
novem delali na petih tirih oziroma petih vlakovnih kompozicijah istočasno. Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Na kontejnerskem terminalu bodo namesto na dveh lahko po novem delali na petih tirih oziroma petih vlakovnih kompozicijah istočasno. Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > V Luki Koper do leta 2020 načrtujejo za več kot 200 milijonov evrov naložb na kontejnerskem terminalu. Cilj je, kot je ob današnjem slovesnem dogodku spomnil predsednik uprave Luke Drago Matić, da bi na terminalu dosegli končno zmogljivost 1,3 milijona kontejnerskih enot pretovora.

Naložbe na terminalu so razdelili v štiri sklope. Nova žerjavna proga in dvigali predstavljajo zaključek naložb v prvi, vagonski sklop, kar bo koprskemu pristanišču omogočilo večjo zmogljivost in produktivnost. S tem pa bo rasla in se razvijala tudi celotna pristaniška skupnost, je poudaril Matić.

O pomenu naložbe priča že podatek, da v Kopru skoraj 60 odstotkov kontejnerjev odpremijo z železniškimi vagoni, v prihodnje pa se bo ta delež po pričakovanjih povečal, je pojasnil vodja kontejnerskega terminala Marko Babič.

Napovedal je, da bodo poleg dveh danes predstavljenih dvigal predvidoma do začetka poletja dobili še tretje mostno dvigalo, kar bo še dodatno povečalo produktivnost in kapaciteto pretovora.

Glavna razlika pri delu na terminalu je v tem, da bodo namesto dveh lahko po novem delali na petih tirih oziroma petih vlakovnih kompozicijah istočasno. Dvigala, od katerih je vsako težko 320 ton in vredno tri milijone evrov, pa so zasnovana tako, da jih bo mogoče v prihodnosti tudi nadgraditi oziroma razširiti še na dodatna dva tira.

Nenazadnje so dvigala po Babičevih besedah multifunkcijska in ekološko napredna, saj delujejo na elektriko in imajo vgrajen sistem za vračanje energije v omrežje. Poleg odsotnosti emisij bo bistveno zmanjšan tudi hrup.

Poleg tega so z novo žerjavno progo iz treh prešli na pet tirov na terminalu, pri tem pa tire podaljšali. To bo omogočilo “obdelavo” vlakov, daljših od 700 metrov, s tem pa se bo na dolgi rok povečala tudi konkurenčnost transportne poti prek Kopra, je ocenil Babič.

STA


Najbolj brano