Pogasili ogenj na potniški ladji in rešili ljudi (foto)

“O evakuaciji ljudi z ladje je bilo največ neznank in mogoče tudi strahu, pa je šla najbolj gladko. V manj kot desetih minutah je bilo 400 članov posadke že na trdnih tleh,” je današnjo vajo v koprskem pristanišču zadovoljno komentiral poveljnik obalnega štaba civilne zaščite Zvezdan Božič. 125 pripadnikov služb za zaščito in reševanje se je spopadlo z dvema namišljenima požaroma, 400 ujetimi ljudmi, osmimi poškodovanci, enim kužnim bolnikom in onesnaženjem morja.

 Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > “Evakuacijo na potniških ladjah vadijo vsak mesec, zato so zelo dobro organizirani. Skoraj si nismo predstavljali, da gre tako hitro. Ko so na trdnih tleh, pa so potniki skrb lokalnih reševalcev, v tem primeru naša skrb,” je povedal poveljnik obalnega štaba civilne zaščite Zvezdan Božič, ki je današnjo vajo tudi vodil. V manj kot desetih minutah so z ladje spravili 400 članov posadke.

Vaja naj bi odgovorila predvsem na vprašanje, kako dobro in hitro bi ob pravem požaru na veliki potniški ladji delovale in sodelovale reševalne službe na ladji in kopnem. “S kopnega smo poslali na ladjo enega častnika za zvezo, ladjar pa je v naš štab poslal enega svojega častnika. To se je izkazalo za odločilno. Najprej zaradi jezika, potem pa zaradi radijskih kanalov. Če ne bi izmenjali častnikov, poveljujoči s kopnega ne bi nikoli natančno vedel, kaj se dogaja na ladji, na ladji pa ne, kaj se dogaja na kopnem,” je pojasnil Božič.

Sicer pa se je današnja vaja začela s sireno, ki je označevala dva ladijska požara, ki sta izbruhnila na različnih koncih ladje. Gasilci so začeli nemudoma gasiti požara, hkrati pa so z ladje evakuirali potnike, v tem primeru 400 članov posadke. Ko so bili na kopnem, je sledila triaža, oskrba osmih poškodovanih in na koncu še evakuacija potnika s kužno boleznijo, ošpicami. Ponj so šli gasilci in zdravnik epidemiolog v nepredušnih skafandrih, hkrati pa so s kužnim bolnikom tudi na ladji preverili protokol in opremo, ki jo imajo za take primere. Na koncu so preizkusili še čiščenje zaradi gašenja onesnaženega morja.

“Ob resničnem dogodku bi policija ogradila prostor in bi najprej spravili vse ljudi z ladje. Ne glede, kdo je kdo. Najprej je treba reševati človeška življenja,” je povedal Božič. Ker ladja pluje pod malteško zastavo, ki ne sodi v schengenski prostor, so luški varnostniki in policisti na tleh vse popisali ter jih preselili na parkirišče pred koprsko marino. Tam so jim razdelili vodo in prigrizek, po pravilih pa bi morali tam ostati celi dve uri, kolikor je trajala vaja. Ker pa so bili med evakuiranci tudi kuharji in strojniki, ki jih na ladji vedno potrebujejo, se jih je veliko takoj po urejenih formalnostih vrnilo na ladjo.

Na britanski potniški ladji z britansko posadko in malteško zastavo so se pozitivno odzvali na prošnjo, da bi izvedli vajo. Ladjarji imajo sicer svoje vaje, vendar stran od oči javnosti, in se takim vajam raje izogibajo. Božič nam je povedal, da so takšno ladjo iskali več kot leto dni. “Zato smo rekli, da želimo preizkusiti čim več scenarijev, ker take priložnosti zlahka ne bo več. In zdaj smo izredno zadovoljni. Vse, kar smo načrtovali, smo tudi opravili. Analiza vaje bo sicer odgovorila na vse podrobnosti, vendar menim, da nam je vse lepo uspelo in bi bili tudi ob resničnem dogodku tako uspešni,” je sklenil Božič. DANIJEL CEK


Najbolj brano