Ustavno sodišče zavrglo zahtevo koprske občine o delitvi koncesije za pristanišče

Ustavno sodišče je na seji 12. novembra zavrglo zahtevo Mestne občine Koper (MOK) za oceno ustavnosti dela uredbe o upravljanju koprskega pristanišča, ki določa delitev koncesijske dajatve. Občina med drugim ni navedla, kolikšno zmanjšanje sredstev pričakuje, niti tega, ali in kako naj bi to zmanjšanje vplivalo na uresničevanje njenih nalog.

Tudi župan Boris Popovič je večkrat izpostavil, da bi bila 
delitev prihodka iz Luke Koper po teritorialnem načelu 
nepravična, saj bi imela MOK v sedanjih okvirih in njenih 
51.000 prebivalcih enako višino prihodka iz tega naslova kot 
občina Ankaran z zgolj 3000 prebivalci. Foto: Tomaĺľ Primoĺľiäť/Fpa
Tudi župan Boris Popovič je večkrat izpostavil, da bi bila delitev prihodka iz Luke Koper po teritorialnem načelu nepravična, saj bi imela MOK v sedanjih okvirih in njenih 51.000 prebivalcih enako višino prihodka iz tega naslova kot občina Ankaran z zgolj 3000 prebivalci. Foto: Tomaĺľ Primoĺľiäť/Fpa

LJUBLJANA > Koprska občina je zahtevo za oceno ustavnosti dela 15. člena uredbe o upravljanju koprskega tovornega pristanišča, opravljanju pristaniške dejavnosti, podelitvi koncesije za upravljanje, vodenje, razvoj in redno vzdrževanje pristaniške infrastrukture v tem pristanišču vložila že lani.

V koprski občini za upoštevanje razmerja med številom prebivalcev novonastale in prejšnje občine

Za MOK je bila uredba protiustavna v tistem delu, po katerem se delež koncesijske dajatve razdeli med občine sorazmerno s površino kopenskega dela pristanišča, ki se razprostira na območju posamezne občine. Izpodbijana ureditev v primeru, ko je druga, torej ankaranska občina, nastala z izločitvijo dela območja dotedanje občine, naj bi namreč prekomerno posegla v premoženjske pravice predlagateljice, so povzeli na ustavnem sodišču.

Na koprski občini so bili zato mnenja, da obstoji razumen razlog za drugačno ureditev delitve občinskega deleža koncesijske dajatve, kjer bi se upoštevalo razmerje med številom prebivalcev novonastale in prejšnje občine.

Kot so v Kopru že ob vložitvi zahteve za oceno ustavnosti pojasnili, so ves čas postopka v zvezi z ustanovitvijo občine Ankaran ugotavljali, da novonastala občina posega v zgodovinska dejstva tega prostora in v interese prebivalcev MOK. Tudi župan Boris Popovič je večkrat izpostavil, da bi bila delitev prihodka iz Luke Koper po teritorialnem načelu nepravična, saj bi imela MOK v sedanjih okvirih in njenih 51.000 prebivalcih enako višino prihodka iz tega naslova kot občina Ankaran z zgolj 3000 prebivalci.

Zmanjšanje sredstev ne more pomeniti posega v ustavni položaj in pravice občine

Kot so ugotovili ustavni sodniki, zmanjšanje sredstev iz določenega proračunskega vira občine, ker je ta doživel pravno ali dejansko spremembo, samo po sebi ne more pomeniti posega v ustavni položaj in pravice občine. MOK poleg tega ne navaja, kolikšno zmanjšanje sredstev pričakuje. Prav tako ne navaja, ali in kako naj bi to zmanjšanje vplivalo na uresničevanje njenih nalog lokalne samouprave. Ne zatrjuje niti tega, da bi to zmanjšanje posegalo v ustavno zagotovljene pravice občine kot lokalne skupnosti.

Vsekakor pa koprska občina ne zatrjuje, da bi manjša sredstva, ki jih lahko pričakuje iz koncesijske dajatve in ki naj bi zmanjšala njene lastne prihodke, pomenila tako drastično zmanjšanje proračunskih sredstev, da bi to lahko ogrozilo izvajanje njenih nalog lokalne samouprave. Zgolj navedbe o posegu v premoženjske pravice občine v smislu njihovega zmanjšanja zato same po sebi še ne izkazujejo tudi posega v ustavni položaj in pravice občine.

Ustavno sodišče je glede na navedeno zahtevo MOK zavrglo, sklep pa so sodniki sprejeli soglasno, so danes še sporočili z ustavnega sodišča.

STA


Najbolj brano