Tudi država, ki toži občino, ovira nov vhod v Luko

Koprski župan Boris Popovič trdi, da občina ne zavira Luke Koper. Podjetje sicer že skoraj leto dni čaka na soglasje občine za začetek gradnje novega vhoda v pristanišče, a izkazalo se je, da je ovira za to prej državna birokracija. Država toži občino zaradi lastništva nad zemljišči na območju novega vhoda, in tudi to zavira izdajo soglasja za nov vhod.

Peter Gašperšič in Boris Popovič na tovorni postaji Koper Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Peter Gašperšič in Boris Popovič na tovorni postaji Koper Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Tudi o novem vhodu, ki bi mesto razbremenil težkih tovornjakov, so se v sredo na sedežu Luke dolgo pogovarjali koprski župan Boris Popovič, direktorica občinske uprave Sabina Mozetič ter vodilna v Luki Drago Matić in Andraž Novak. “Mestna občina Koper in Luka imata iste vizije in cilje. Dogovorili smo se prav o vseh točkah,” je ocenil Popovič. Za prihodnji teden je napovedal skupni sestanek z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem in primorskimi poslanci, na katerem naj bi razčistili odprta vprašanja na osi občina-Luka-država, tako nov vhod v Luko kot tudi bertoško štiripasovnico Popovič pravi, da si od sestanka obeta veliko: “Vhoda, ki ga načrtuje Luka, se ne da zgraditi prej kot v dveh letih, mi bomo ministrstvu predstavili rešitev, kako bi to rešili v letu dni.” Kakšna je ta zamisel, še ni želel povedati.

“To je samo birokratski zaplet”

Tožba zaradi lastništva nad zemljišči, ki jo je proti občini vložila država, je za Popoviča povsem nepomembna. Spor je v tem, da je na nekaterih zemljiščih na območju pristanišča kot lastnica vpisana Mestna občina Koper. “Država jih je želela dobiti neodplačno, občina pa se s tem ni strinjala, zato država občino toži,” je pojasnila Sabina Mozetič. Ministrstvo za infrastrukturo pa posledično Luki ne da soglasja za nov vhod na zemljiščih, ki so predmet spora. “A v okviru širše zgodbe, če pride od odločitve o gradnji bertoške štiripasovnice, je ta tožba le birokratski zaplet, ki se ga lahko takoj reši,” je prepričana Mozetičeva.

Dizelske lokomotive, ki so jih Slovenske železnice kot začasno rešitev vpeljale po lanskem februarskem žledu, ki je povsem uničil električno napeljavo na progi na Postojnskem, se bodo prihodnji teden končno poslovile, saj bo tudi drugi del proge proti Borovnici vendarle znova elektrificiran. “Prvega julija smo jih večino že umaknili, zanje se bodo poslovile 10. julija. Po tem datumu jih bomo uporabljali le v primeru gradbenih del,” so povedali na železnici.

“Na železnici smo delali čudeže”

Minister Gašperšič si je z županom Popovičem in predsednikom uprave Slovenskih železnic Dušanom Mesom ogledal tovorno železniško postajo na Srminu, kjer ravno dokončujejo rekonstrukcijo postaje. Z dosedanjimi deli v Kopru, Kozini in Divači so dosegli, skupaj vrednimi 200 milijonov evrov, da se da po sedanji progi od Kopra do Divače in naprej na leto prepeljati 14 milijonov ton blaga, kar je pet ton na leto več kot prej. Ko bo zgrajen še kilometer izvlečnega tira iz postaje proti Rižani, bo letna zmogljivost proge 17 milijonov ton, je povedal Mes. Moderna postaja pa pomeni tudi veliko pridobitev za železniške delavce. “Še pred nekaj leti smo ročno premikali kretnice, danes to naredimo s klikom. Zadnjih sedem let smo tako rekoč ves čas delali na gradbišču, a smo kljub temu uspeli prepeljati ves tovor. Čudeže smo delali za to,” je poudaril vodja tovorne postaje Edi Ražman.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano