Tudi Koprčani pozivajo k varianti Baredi

V koprskem gledališču je popoldne potekala zadnja od treh javnih razprav v okviru razgrnitve državnega prostorskega načrta (DPN) za hitro cesto Koper-Dragonja. Podobno kot v ponedeljek občani Pirana so tudi Koprčani imeli več pripomb, sicer pa je mestna občina po besedah podžupana Petra Bolčiča bolj naklonjena t.i. varianti Baredi.

 Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Omenjena varianta, ki bi se poslužila že zgrajenega predora Markovec, je za občino najboljša in najbolj sprejemljiva, je poudaril Bolčič ter navedel, da to alternativno traso podpirata tudi izolska in piranska občina, ob tem pa požel tudi glasen aplavz.

Projekt sicer predvideva 16 kilometrov hitre ceste, točneje od konca razcepa Srmin do razcepa Škocjan v obliki šestpasovnice širine 35 metrov, naprej pa v obliki štiripasovnice širine 22 metrov. Projekt med drugim predvideva še izgradnjo razcepa Škocjan, tri priključke (Bertoki, Šalara, Dragonja), pokriti vkop Škocjan, predor Šmarje ter dve oskrbni postaji. Vrednost celotnega projekta je trenutno ocenjena na nekaj manj kot 300 milijonov evrov brez DDV. Zaradi vplivov na okolje so predvideni tudi nasipi in protihrupne ograje v skupni dolžini slabih sedmih kilometrov, je navedla izdelovalka projekta Andreja Kuzmanič.

Natančnejše pripombe mestne občine je predstavil vodja urada za okolje in prostor Georgij Bangijev. Med drugim so na občini zaskrbljeni zaradi poteka hitre ceste mimo naselja Šalara in njenega vpliva na urbanistično in arhitekturno tako pomembno območje. Zato so predlagali, da bi tu trasa šla v pokriti vkop v dolžini 1000 metrov. Prav tako bi na občini spremenili traso s podaljšanjem predora Šmarje. S tem bi se izognili rušitvi določenih objektov in razlastitvam ter tako generalno privarčevali.

Poleg konkretnih predlogov so pripombe letele tudi na sezonskost prometnih zastojev, ki so vezani predvsem na poletno turistično sezono. Tako so se nekateri udeleženci vprašali, za koga bi gradili hitro cesto - za domačine ali za turiste.

Že v prejšnjih dneh so se javno oglasili tudi v političnih strankah.

V lokalnem odboru SMC sprejemanje DPN pozdravljajo. Kot so pojasnili na ponedeljkovi novinarski konferenci, se bosta z izgradnjo omenjene hitre ceste zelo izboljšala kakovost življenja lokalnega prebivalstva in prometna varnost. Nekatere pripombe prebivalstva so že bile upoštevane, nekatere pa bodo tudi sami še predstavili. Za varianto Baredi pa menijo, da bi to pomenilo zgolj dodatno obremenitev za Koper, saj bi zaradi absorpcije prometa morali del ceste "pri Slavčku" spremeniti v šestpasovnico.

V koprski SLS pa načrtu niso naklonjeni. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, so načrtovalci traso ceste med Šalaro in Paderno pomaknili v bregove na desno stran obstoječe glavne ceste v smeri proti Dragonji ter tako gladko brez pomisleka "povozili" celo vrsto hiš, predvidena trasa pa bi uničila tudi obdelane terase na območju od Šalare do desne krivine Šmarske ceste. Po njihovem je bolj upravičeno in smiselno iskati rešitve s pomočjo t.i. variante Baredi, ki izkorišča že izgrajen predor Markovec in bistveno manj posega v urbani del naselij in kmetijska zemljišča.

STA


Najbolj brano