Tomos je bil rekorder tudi na morju

Na današnji dan pred 60 leti so v zasilnih prostorih v Kopru začeli sestavljati motorna vozila Tomos. Tovarna, ki je bila eden paradnih konjev jugoslovanskega gospodarstva, pa se ni proslavila le z motornimi kolesi, pač pa tudi z izvenkrmnimi motorji in tako skupaj s Splošno plovbo in pomorskim muzejem, ki prav tako praznujeta 60-letnico, začela pisati slovensko pomorsko zgodovino.

Postavitev temeljnega kamna za tovarno krmnih in stabilnih motorjev v Kopru leta 1977
 Foto: Arhiv Pn
Postavitev temeljnega kamna za tovarno krmnih in stabilnih motorjev v Kopru leta 1977  Foto: Arhiv Pn

PIRAN > Tomosova legendarna štirica je zapisana celo v Guinnessovi knjigi rekordov kot najbolj prodajan ladijski motor. Druge mejnike pomorske preteklosti koprskega podjetja bodo Pomorski muzej Sergej Mašera Piran, poznavalec Tomosove zgodovine in zbiratelj Stevo Vujič, kustos Uroš Hribar (oba na fotografiji), Društvo Rex Koper in podjetje Tomos prikazali na razstavi prihodnjo pomlad. Že včeraj pa so za pokušino v Pomorskem muzeju na ogled postavili Tomosov izvenkrmni motor Lamo 06K iz leta 1963. “Njegova zgornja polovica je del rezervoarja za apn4; takrat so se znašli s tistim, kar so imeli. Motor pa izhaja iz puchovega motorja, na primer colibrija, ki so ga priredili tako, da deluje v vodi. To so bili eni prvih Tomosovih motorjev in tako ohranjenega ni več mogoče dobiti. Še deluje, tako dobro pa je ohranjen tudi zato, ker je le dve ali tri leta vozil po Ljubljanici,” pravi Vujič. Od lastnika iz Ljubljane so ga odkupili s pomočjo akcije dekanskih motoristov, ki so zbrali denar zanj. HR


Najbolj brano