Svetniki brez besede pri imenovanju ravnateljev

V državni službi za lokalno samoupravo so prepričani, da je koprska občina pristojnost dajanja mnenj o imenovanju ravnateljev v vrtcih in šolah nezakonito podelila komisiji za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja. “Nedopustno je, da je o tako pomembnih imenovanjih odločal ozek politični krog, zato pričakujem, da bomo že na naslednji seji občinskega sveta sporen sklep razveljavili,” pravi svetnica SLS Olga Franca.

V državni službi za lokalno samoupravo so prepričani, da je koprska občina pristojnost dajanja mnenj o imenovanju ravnateljev v vrtcih in šolah   nezakonito podelila komisiji za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja. Ta je dala mnenje tudi o Foto: Tomaž Primožič/Fpa
V državni službi za lokalno samoupravo so prepričani, da je koprska občina pristojnost dajanja mnenj o imenovanju ravnateljev v vrtcih in šolah nezakonito podelila komisiji za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja. Ta je dala mnenje tudi o Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER >Dajati mnenja v postopku imenovanja je pravica in pristojnost občinskega sveta, opozarja Olga Franca. Spomni, da je koprski občinski svet enak sklep sprejel tudi v prejšnjem mandatu, pa čeprav so mu - kot pravi - nekateri nasprotovali zaradi nesmiselnosti in nezakonitosti.

Iz šolskega ministrstva sporočajo, da lokalna skupnost poda mnenje o kandidatih za ravnatelja po postopku in na način, kot je določen z občinskim statutom. In res: v enem od členov koprskega občinskega statuta med drugim piše, da občinski svet ustanovi komisije in odbore kot svoja stalna in občasna delovna telesa za preučevanje predlogov odlokov in drugih aktov, ki jih sprejema občinski svet, za oblikovanje mnenj in stališč do posameznih vprašanj ter za pripravo predlogov odločitev, ki jih sprejme občinski svet.

Na ministrstvu za šolstvo na naše vprašanje, ali bodo potemtakem vsa dozdajšnja imenovanja ravnateljev postala sporna, niso odgovorili. Je pa res, da mnenje občinskega sveta v teh primerih ni zavezujoče in o imenovanju odloča najprej sveta zavoda, njihov sklep pa potrdi resorni minister.

Nujna debata o (ne)primernosti kandidatov

“Menim, da je na občinskem svetu potrebna temeljita razprava o primernosti ali neprimernosti posameznih kandidatov za tako visoke in odgovorne funkcije, kot so ravnatelj, direktor zavoda in podobno. Gre tudi za transparentnost dela in za pravico, ki jo imamo člani občinskega sveta,” Olga Franca niza razloge za preklic sklepa.

Za tolmačenje člena zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, kjer je določeno, da mora v postopku za imenovanje ravnatelja svet šole pridobiti mnenje lokalne skupnosti, smo prosili odvetnika Aleksija Mužino. Po njegovih besedah komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja ni organ lokalne skupnosti. “V imenu lokalne skupnosti lahko odločajo le občinski svet, župan in občinska uprava,” navaja.

Enako menijo v službi za lokalno samoupravo na ministrstvu za javno upravo. Ustanovitelj javnih vrtcev in javnih šol ter drugih zavodov s področja vzgoje in izobraževanja je občina, najvišji organ odločanja v občini pa je občinski svet, pojasnjujejo. “Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja je zgolj delovno telo občinskega sveta, ki ne more odločati. Njena naloga je zgolj priprava in oblikovanje sklepa za odločanje na občinskem svetu,” še dodaja vodja službe Roman Lavtar.

Po naših informacijah je komisija nazadnje podala dve mnenji, in sicer za ravnatelja OŠ Antona Ukmarja Koper in OŠ Ivana Babiča-Jagra Marezige. V preteklem mandatu pa je bilo na seznamu še 16 drugih vzgojno izobraževalnih zavodov.

Hoteli so se izogniti dodatnim stroškom

V koprski občini razlagajo, da so sklep, s katerim prepuščajo komisiji odločanje o ravnateljih, sprejeli, ker je zakonsko določen rok dvajsetih dni, v katerem naj bi lokalna skupnost podala svoje nezavezujoče mnenje, prekratek. “Objektivno je namreč izredno težko v tem roku sklicati sejo občinskega sveta, neracionalno in negospodarno pa zlasti v primeru, ko bi se moral občinski svet sestati samo zaradi obravnave te problematike,” ocenjujejo v koprski občinski upravi.

So pa v zakonu predvidene tudi izjeme. Če lokalna skupnost ne da mnenja v dvajsetih dneh od dneva, ko so bili zanj zaprošeni, lahko svet o izbiri odloči brez tega mnenja. “Časovna stiska tako ne more biti razlog za tako odločitev, saj imajo vse občine po tem zakonu enaka pravila, prav tako mora svet zavoda zaprositi za mnenje pravočasno, tako da ima občina kot ustanoviteljica javnega zavoda dovolj časa za sprejem odločitve,” Lavtar zavrača koprske argumente.

V Kopru zdaj napovedujejo, da bodo poleg stališča ministrstva proučili tudi vso področno zakonodajo in sodno prakso ter po natančnem pregledu predlagali občinskemu svetu ustrezno odločitev.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano