Spet prekopana cesta, a konec težav z elektriko
Istra
10. 01. 2015, 06.00
Del Belokriške ceste med Valeto in Belim Križem je zopet razrit. Kako je to mogoče, ko pa so cesto pred slabimi petimi leti obnovili in jo prekrili z novim asfaltom, se sprašujejo domačini. Denarja za nujno krpanje lukenj na pomembnejših cestah menda ni dovolj, za večkratne posege na istih odsekih pa se čudežno najde, se upravičeno jezijo.
BELI KRIŽ
> V direkciji za ceste pojasnjujejo, da je investitor posegov na omenjeni regionalni cesti Elektro Primorska. To podjetje tam menjuje zastarel in dotrajan srednje napetostni kablovod v vozišču državne ceste od priključka Stare ceste do priključka za Strunjan.
Menjava kabla zaradi pogostih napak
Nov kabel nameščajo v že izdelano elektro kanalizacijo, ki so jo postavili ob gradnji novega pločnika ob Belokriški cesti proti krožnemu križišču Tomi. Trasa elektro kabla se zaključi v transformatorski postaji na Preči poti. Po končanih delih bomo preplastili asfalt na mestih, kjer smo posegali, zagotavlja Tjaša Frelih iz Elektro Primorska. Za izvedbo gradbenih del so objavili javni razpis in z izvajalcem sklenili pogodbo za 74.500 evrov. “Na omenjenem kablovodu je pozimi prihajalo do pogostih napak. To so najbolj občutili prebivalci, ki so imeli težave zaradi prekinjene oskrbe z električno energijo,” še doda.
“Sočasni posegi niso vedno izvedljivi”
Pravi, da so zamenjavo tega kablovoda vključili v investicijski načrt. “Ko je mogoče, tovrstne posege oziroma naložbe prilagodimo občinskim prostorskim načrtom. V tem primeru pa gre za državno cesto, kjer vpogleda v načrte nimamo, zato včasih ni izvedljivo sočasno izvajanje del,” Frelihova odgovarja na očitek, da bi bilo tudi finančno bolj smotrno, če bi takšne posege dorekli za isto mizo z drugimi izvajalci, ki so že pred časom rili na tem odseku.
Na delu odseka je, denimo, delal tudi Rižanski vodovod, ki je poskrbel za hidravlične izboljšave od priključka za Strunjan do priključka za Piran in Fieso. Šlo je za gradnjo na drugem delu državne ceste, tako da se posega nista prekrivala in nista bila združljiva, navajajo v direkciji za ceste.
Z deli naj bi končali predvidoma prihodnji teden, ko bodo na trasi državne ceste položili nov asfalt. Občina Piran ima zdaj v rokah soglasje za nadaljevanje gradnje pločnika in dveh avtobusnih postajališč do krožnega križišča Tomi, še izvemo v direkciji.
Ko so delavci podjetja CPK pred petimi leti obnovili 450 metrov dolg odsek regionalne ceste Valeta-Beli Križ, so sanirali vozišče in namestili novo asfaltno prevleko. Vrednost del, ki sta jih skupaj financirala direkcija za ceste (40 odstotkov) in piranska občina (60 odstotkov - poskrbela je še za pločnik in javno razsvetljavo), je znašal 115.000 evrov.
Sicer pa tudi v direkciji investitorje pozivajo k skupnemu posegu, če so za dela na enakem delu ceste pridobili soglasja njihove službe.
Strinjajo pa se, da težave lahko nastanejo, ko določen investitor nima na voljo denarja, da bi nek poseg izvedel in se ga nato loti kasneje, medtem pa je nek drug izvajalec že končal z deli na enakem območju.
NATAŠA HLAJ