Spet logistični holding?

Ideje o povezovanju Luke Koper in Slovenskih železnic (SŽ) v logistični holding so znova oživele. Po naših informacijah je predlog za ustanovitev logističnega holdinga tesno povezan z ustanovitvijo projektnega podjetja za drugi tir.

 Minister za infrastrukturo  Peter Gašperšič Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Osnovna naloga holdinga bi bila namreč pridobitev koncesije za železniško progo Koper-Divača. Po najnovejšem predlogu, ki ga po naših informacijah že imajo na ministrstvu, bi logistični holding kot koncesionar plačeval koncesnino investitorju, projektnemu podjetju za drugi tir. Država pa bi po določenem obdobju (predlaganih je 25 let) lahko odkupila projektno podjetje oziroma zgrajeni drugi tir. Predlog predvideva, da bi denar za ta odkup država dobila z zbranimi dividendami logističnega holdinga ali z delno ali celotno privatizacijo holdinga ali posameznih družb znotraj njega - torej s prodajo Luke Koper in SŽ.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je včeraj dejal, da se o ustanovitvi logističnega holdinga na vladi v četrtek niso pogovarjali. “Je pa tudi to možno,” je potrdil.

Po najnovejšem predlogu naj bi država, ki je 100-odstotna lastnica SŽ in 67-odstotna lastnica Luke Koper, logistični holding ustanovila s prenosom teh deležev na krovno logistično podjetje, ki bi postalo upravljalec logističnih podjetij skupin SŽ in Luka Koper ter koncesionar drugega tira.

Zagovorniki ustanovitve logističnega holdinga so v Slovenskih železnicah, medtem ko mu v Luki Koper nikoli niso bili naklonjeni. “Pri vladnih načrtih za projektno podjetje za drugi tir nismo sodelovali,” je včeraj povedal predsednik uprave Luke Koper Drago Matić. Spomnimo, povezovanje Slovenskih železnic in Luke Koper pod okrilje logističnega holdinga je predlagalo že več vlad, med drugim vladi Janeza Janše in Boruta Pahorja. Temu pa je vselej nasprotovala domala celotna logistična stroka.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano