Slaba banka bo ladjar zavožene ladje Istra

Euroshipping, propadlo ladjarsko podjetje Koprčana Bogdana Glavine, je za sabo pustilo za kar osem milijonov evrov dolgov. Upniki bodo težko poplačani, saj je edino premoženje podjetja razpadajoča ladja Istra, ki je že skoraj dve leti zasežena v španski Valenciji. Največji in ločitveni upnik je zdaj slaba banka, ki ima ločitveno pravico na ladji Istra. Koprski ladjar ji dolguje štiri milijone evrov.

Razpadajoča ladja Istra je že dve leti v Valenciji v Španiji. Foto: Andreja Terpotec
Razpadajoča ladja Istra je že dve leti v Valenciji v Španiji. Foto: Andreja Terpotec

KOPER > Stečajni upravitelj Euroshippinga Ladislav Hafner je pred dnevi objavil končni seznam preizkušenih terjatev, na katerem je skupaj 60 upnikov. Največjemu, Družbi za upravljanje terjatev bank (DUTB), pa je priznana ločitvena pravica na ladji Istra. Ta je za DUTB edino upanje, da bi se vsaj delno poplačala štirimilijonski dolg, ki ga je Novi ljubljanski banki (NLB) nakopal Bogdan Glavina. Z ustanovitvijo slabe banke pa so to terjatev NLB prenesli nanjo. Vrh vsega je ladjar Glavina po stečaju svojega podjetja Euroshipping pred kratkim razglasil še osebni stečaj.

“Premoženje je specifično in težko ga je prodati, nahaja se v tujini, vsekakor pa si DUTB prizadeva, da se premoženje proda. Gre za specifično premoženje, katerega lastništvo prinaša tudi tveganja, zato si DUTB prizadeva, da pride čim prej do prodaje,” načrtujejo v DUTB.

Upanje ni prav veliko, saj ladja po ocenah ni vredna niti desetino tega, sploh pa ni povsem jasno niti, kdo ima pravico do nje. Stečajni upravitelj Hafner še čaka na odobritev sodišča, da bi lastništvo ladje Istra prenesli na ločitvenega upnika DUTB. Po njegovem bi to lahko pospešilo postopke v Španiji. “DUTB bi veliko laže prodala to ladjo in se poravnala z upniki v Španiji,” je za Radio Koper ocenil Hafner. Po njegovih besedah je slaba banka v Španiji že angažirala odvetnika, saj naj bi se za ladjo zanimali kupci.

Spomnimo, Glavini se je dokončno zalomilo avgusta leta 2013, ko je Istra ostala pred alžirsko obalo brez goriva, pomorci na njej pa brez hrane in plač. Posadka je ladjo uspela prepeljati do Valencie, kjer so jo sprejeli in dovolili privez, posadka se je izkrcala in proti ladjarju vložila tožbe zaradi neizplačanih, prav tako tudi dobavitelj goriva zaradi neplačanih računov. Njihov dolg je zdaj že več sto tisoč evrov. Ladja je še sedaj sodno zaustavljena v Valencii in tudi stroški priveza in varovanja so narasli že na 140.000 evrov. Ladja je medtem izgubila vsa dovoljenja in je nevozna. Na njej so se pojavile večje luknje, tako da so jo tamkajšnje pristaniške oblasti morale celo nekoliko dvigniti, da so preprečile veliko okoljsko škodo, ki bi jo povzročilo morebitno razlitje goriva ali olja.

V Španiji tako v zvezi z ladjo že potekajo sodni postopki in v tem trenutku še ni jasno, ali bo DUTB v Španiji lahko uveljavila ločitveno pravico oziroma lastništvo nad Istro ali pa jo bodo španske oblasti prodajale na dražbi. Prejšnja stečajna upraviteljica Euroshippinga Andreja Terpotec, ki so jo kasneje razrešili, je lani sicer odpotovala v Valencio in tamkajšnjemu sodišču izročila sklep o začetku stečajnega postopka nad ladjarjem v Sloveniji. “Odzivov iz Španije nimam. Menim pa, da nam takšna situacija nikakor ne more biti v ponos, glede ladje Istra bi svojo vlogo morala odigrati slaba banka in tudi Republika Slovenija kot njena lastnica,” meni Hafner.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano