Po hitri cesti še pred poletjem

Junija se bomo, kot kaže, vozili po hitri cesti Koper-Izola. Predsednik uprave Darsa Matjaž Knez in direktor Cestnega podjetja Nova Gorica (CGP) Kristjan Mugerli sta podpisala pogodbo o dokončanju del na trasi hitre ceste. Pogodba je vredna 2,698.257 evrov. Gradnjo hitre ceste in predora Markovec so doslej spremljale številne težave. Gradilo ju je šest podjetij, kar pet pa jih je šlo v tečaj: SCT, Primorje, Kraški zidar, Cestno podjetje Maribor in avstrijski Alpine Bau.

Direktor  CPG Kristjan Mugerli in  predsednik uprave Darsa   Matjaž Knez sta podpisala pogodbo in zatrdila, da bo cesta končana do konca maja. Poleg njiju je še član Darsove uprave  Franc Skok.    Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Direktor CPG Kristjan Mugerli in predsednik uprave Darsa Matjaž Knez sta podpisala pogodbo in zatrdila, da bo cesta končana do konca maja. Poleg njiju je še član Darsove uprave Franc Skok.  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

IZOLA, KOPER > CPG bo moral zdaj pohiteti in dela opraviti v 90 dneh. Direktor Kristjan Mugerli napoveduje, da bodo z gradnjo začeli že v ponedeljek. “Izvedba je resda odvisna od vremena, ker pa večjih težav ne pričakujemo in bomo delali tudi ponoči, bi hitro cesto morali dokončati do 20. maja,” je jasen. Na gradbišču bo sočasno najmanj 50 delavcev, kljub temu pa ne bo motenj v prometu, morda le zadnjih deset dni.

Konec leta 2016 naj bi začeli graditi naslednji odsek hitre ceste Jagodje-Lucija. Ta bo po besedah člana Darsove uprave Franca Skoka zahtevnejši, saj bo vključeval dva predora (en bo na priključni cesti za Piran) in viadukt. Po grobih ocenah bo stal 150 milijonov. Preden se bodo lahko lotili gradnje, pa bodo morali počakati, da državni zbor sprejme nov poroštveni zakon za naložbe v prihodnjih petletnem ali desetletnem obdobju. Poleg novega odseka istrske hitre ceste bosta vanj vključeni tudi dograditvi karavanškega predora in ljubljanske obvoznice. Za hitro cesto skozi Dragonjo pa država šele zdaj pripravlja lokacijski načrt.

Na vprašanje Primorskih novic, ali so hitro cesto pripravljeni dokončati za zgolj 2,7 milijona evrov, ker imajo nekaj “rezerv” pri drugem poslu, ki ga opravljajo za Dars (skupaj s podjetjem Godina urejajo deponijo Šared za 1,3 milijona evrov), pa odgovarja: “Cena je res nizka in konkurenčna. Ponudili smo jo lahko, ker imamo odprto še eno gradbišče in smo lahko črtali fiksne stroške.” Dodaja, da bodo urejanje deponije in dostopnih cest do izolskega krožišča ob hitri cesti končali sočasno s hitro cesto.

Kot zagotavlja, na njihovo delo ne bo vplivalo niti to, da jih prodajajo. Primorje v stečaju ima kar 97-odstotni delež CPG, stečajni upravitelj pa bo kmalu spet objavil vabilo za dajanje ponudb za nakup deleža.

Matjaž Knez je potegnil črto pod projekt hitre ceste med Koprom in Izolo: “Čeprav končnega obračuna za predor še nismo naredili, nas bo najbrž stal 70 milijonov evrov - skupaj z elektro strojno opremo. Celoten projekt bo potemtakem vreden 157 milijonov, kar je, vsem zapletom navkljub, pod pričakovano vrednostjo.” Če upoštevamo, da je elektro-strojna oprema predora vredna 11, 9 milijona, bo gradnja predora stala 58,1 namesto 64,5 milijona evrov.

Tri kilometre dolge hitre ceste so se lotili leta 2006. Še preden so jo potegnili do koprske strani predora Markovec, pa so šli v stečaj trije od štirih članov izvajalskega konzorcija, SCT-Primorje-Kraški zidar.

Bodo torej junija za prevoz skozi predor Markovec že potrebne vinjete? Knez pojasnjuje, da Dars s cestninjenjem in vinjetami odplačuje svoja posojila, sicer bi bremenili državni proračun. “Razumljivo je, da nismo navdušeni nad pobudo koprske lokalne skupnosti, da bi vinjete nehale veljati pri zadnjem izvozu s hitre ceste v Semedelo.” Skok dodaja, da bo režim vinjet na hitri cesti Koper-Izola dorekla vlada oziroma minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Ostalo je le Cestno podjetje Koper (CPK), ki ceste - zaradi več sprememb trase in posledičnih podražitev - ni moglo končati po prvotni pogodbi, vredni 41,6 milijona evrov.

Dars je moral objaviti nov razpis, junija lani so pregledali sedem ponudb. Zaradi dveh pritožb, Kolektorja Kolinga in CPK, pa so najugodnejšega izvajalca, CPG, izbrali šele pred kratkim.

MIRJANA CERIN