Skozi predor verjetno le z vinjeto

Dars še ni seznanjen s predlogi koprskega in izolskega župana Borisa Popoviča in Igorja Kolenca, da bi skoraj zgrajeni odsek hitre ceste med Koprom in Izolo oprostili plačevanja cestnine. Na ministrstvu za infrastrukturo pa opozarjajo, da so vinjete obvezne na vseh cestah, s katerimi upravlja Dars in jih vzdržuje.

Vhod v predor Markovec septembra lani ...  Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Vhod v predor Markovec septembra lani ...  Foto: Tomaž Primožič/Fpa

ISTRA, LJUBLJANA> Zdi se, da je bolj malo možnosti, da bi v Ljubljani upoštevali predlog istrskih županov, s katerim je državnega sekretarja na ministrstvu za infrastrukturo Klemna Grebenška izolski župan Igor Kolenc seznanil 3. marca. Da iz te moke ne bo kruha, je mogoče sklepati tudi zato, ker pobrana cestnina predstavlja kar 94 odstotkov Darsovih prihodkov, ki so lani presegli 360 milijonov evrov. Številke so objavili po sredini seji Darsovega nadzornega sveta.

V Darsu so nam včeraj predlagali, naj se glede predloga istrskih županov obrnemo na infrastrukturno ministrstvo, češ da “informacij oziroma dogovorov med ministrstvom in občinami ne poznamo”.

Dars je že pripravil razpisno dokumentacijo za vzpostavitev in delovanje elektronskega cestninskega sistema. Preden bodo objavili razpis, se mora uskladiti z vlado. V zadnjem triletnem obdobju pa je najbolje posloval lani, kar naj bi bilo posledica njegove konsolidacije, prestrukturiranja in racionalizacije. Lani so imeli za 82 milijonov evrov naložb. Njihov čisti poslovni izid je znašal 74,5 milijona in je bil za 58 odstotkov višji v primerjavi z enakim obdobjem leta 2013. Čeprav so lani načrtovali poplačilo dolgov v višini 365 milijonov evrov, so jih odplačali le za 162 milijonov, za 202 milijona starih posojil pa so reprogramirali.

Na ministrstvu pa pravijo, da pobudo istrskih županov še preučujejo v okviru zakonodaje. Dodajajo še, da “so v skladu z zakonom o javnih cestah vinjete obvezne na vseh cestah, ki so v Darsovem upravljanju in vzdrževanju ter so določene kot cestninske”.

V zadnjih dveh tednih je bilo v javnosti slišati celo, da bi se ovinjetenju hitre ceste med Koprom in Izolo lahko izognili le tako, da bi hitro cesto prepustili v upravljanje občinama. Ker ta odsek hitre ceste vključuje predor, nas je zanimalo, ali je to sploh mogoče. Glede tega na ministrstvu pravijo: “Teh informacij ne poznamo, tudi na sestanku niso bile izpostavljene. S hitro cesto ne morejo upravljati občine.”

MIRJANA CERIN


Najbolj brano