Skozi Markovec brez vinjet?

Če bosta koprski župan Boris Popovič in njegov izolski kolega Igor Kolenc prepričala sogovornike na ministrstvu za infrastrukturo, bi se lahko v prihodnosti skozi predor Markovec vozili brez vinjet. Župana predlagata, da bi bile te obvezne do Piranske ulice v Kopru, torej do zadnjega izhoda s hitre ceste v Semedeli. To bi hkrati pomenilo, da bi med Koprom in Izolo dobili najdaljšo plažo v državi.

Za zdaj je še prezgodaj ugibati, ali se bo država strinjala s pobudo Kopra in Izole, da bi lastništvo obalne ceste prenesli na obe občini.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Za zdaj je še prezgodaj ugibati, ali se bo država strinjala s pobudo Kopra in Izole, da bi lastništvo obalne ceste prenesli na obe občini.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

ISTRA, LJUBLJANA > Včeraj se je v Ljubljano odpravila koprsko-izolska delegacija, ki je imela nalogo predstaviti argumente, čemu bi bilo smiselno predor Markovec izvzeti iz vinjetnega sistema na tem območju in čim prej urediti razmerja in lastništvo obalne ceste Žusterna-Izola.

Glavni koprski pogajalec je bil Gašpar Gašpar Mišič v vlogi Popovičevega svetovalca za gospodarstvo in odnose z državnimi organi. Iz izolske občine se je sestanka v Ljubljani udeležil vodja urada za gospodarske dejavnosti, investicije in komunalni razvoj Tomaž Umek. Na ministrstvu za infrastrukturo s sta se sestala z Zvonkom Zavašnikom iz sektorja za državne ceste in Damjanom Leskovškom, zadolženim za vinjetni sistem.

V ministrstvu so zagotovili, da bodo direkciji za infrastrukturo predlagali, naj pripravi strokovne podlage za prekategorizacijo državne ceste Koper-Izola v občinsko cesto in izvzetje slednje iz javnega dobra, s čimer bi na obe občini prenesli tudi zemljišča ob cesti.

Po podatkih Darsa je v zadnjem mesecu preteklega leta novo vinjeto kupilo 433.000 voznikov. Lani je bilo sicer prodanih 5,8 milijona vinjet, kar je za dobre tri odstotke več kot leta 2013. V Darsu ugotavljajo, da je leta 2014 prodaja letnih vinjet padla za 4,4 odstotke. Prodaja mesečnih vinjet je zrasla za 1,9 odstotka, prodaja tedenskih vinjet pa za 5,1 odstotka.

Eden od predlogov ministrstva je bil tudi, da bi koprska občina začela s postopki prekategorizacije občinske ceste čez Markovec, mimo nekdanjih Slavnikovih garaž skozi naselje proti bolnišnici, čemur pa v občini odločno nasprotujejo. Cesta čez Markovec namreč še naprej lahko služi kot obvoz v primeru nesreč v predoru, tako kot danes v primeru nesreč na obalni cesti, nikakor pa ne more ta cesta postati regionalna, menijo v občini.

“S to rešitvijo se izognemo tudi očitkom nekaterih, da predor Markovec nima urejenega primernega obvoza v primeru nesreče. Pri tem nimamo zadržkov in ne vidimo ovir, prav nasprotno, če je vsa ta leta v Istri zadostovala ena regionalna povezava, bo zdaj zadostovala tudi štiripasovna, da pa bi imeli dve regionalni cesti, se nam ne zdi potrebno,” pravijo v koprski občini.

Mišič ocenjuje, da je bil sestanek na ministrstvu uspešen in dodaja, da na državni ravni ni bilo čutiti nasprotovanja prenosu obalne ceste na občini. “Tudi sami se zavedajo razvojnih potreb obeh občin na tem neokrnjenem delu,” je prepričan.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano