Rdeči avtobusi še kar razburjajo
Istra
21. 10. 2014, 15.14
, posodobljeno: 31. 10. 2017, 14.15
Prebivalci Šalare, zlasti starejši, ugotavljajo, da so z novimi linijami mestnega potniškega prometa ostali odrezani od Markovca in izolske bolnišnice. Direktne zveze namreč ni več; zato se morajo peljati na postajo v Koper in tam prestopiti ali se peš povzpeti na postajo nad Dolinsko ulico, opozarjajo. Po požaru avtobusa prejšnji teden pa v Mestni občini Koper ocenjujejo, da potrebe po vključevanju starega vozila v potniški promet ni bilo.
KOPER
>
“Šalara je po novem povsem odrezana od sveta, le od centra Kopra ne - vsaj če sodimo po linijah avtobusnih prog, ki Šalaro povezujejo s Koprom, ne pa z Markovcem in bolnišnico Izola,” opozarjajo prebivalci Šalare, ki nimajo več povezave z avtobusom na Markovec, ker avtobus tam ne ustavlja. Pelje namreč k stanovanjskim blokom nad Dolinsko ulico, do tamkajšnje postaje pa je strma pot, zato je starejši ne zmorejo, opisujejo svoje zagate.
Koper je bliže, bolnišnica pa dlje
“Če je kdo mislil, da bodo šli starejši z avtobusom do glavne postaje v Kopru in tam presedli na avtobus, ki pelje na Markovec in v bolnišnico, jim je močno otežil življenje, saj takšna pot terja čas in napor, ki ga bolni ne zmorejo,” pravi krajanka Šalare.
Tam so se že prej pritoževali, da so avtobusne povezave slabe in redke, zdaj pa so ostali povezani le s centrom Kopra in mnogo lažje pridejo, na primer, do trgovin v Planetu Tuš. “Ali ni bil cilj novih linij bolnišnico približati uporabnikom? Na ta način so jo samo še oddaljili. Starejši in bolni si ne morejo privoščiti prevažanja s taksijem, ki do bolnišnice stane sedem evrov. Za obe smeri je to 14 evrov, kar je dovolj za mleko in kruh za ves teden,” pripominja.
Tudi tisti, ki imajo zdravnika v Olmu, morajo zdaj več pešačiti, še opozarjajo; prej so lahko izstopili nasproti lekarne, zdaj pa avtobus tam ne ustavi več. “Šalara ima 2000 prebivalcev, ki pa pri načrtovanju avtobusnih linij nismo imeli nobene besede,” dodaja sogovornica, ki se vseeno nadeja, da jim bodo v Mestni občini Koper in pri avtobusnem prevozniku podjetju Arriva Dolenjska in Primorska, prisluhnili. A na naša vprašanja, ali bo res tako, ne eni ne drugi niso odgovorili.
Občina ne soglaša, da vozijo stari avtobusi
So pa na občini odgovorili na očitke, da je nov sistem koprskih avtobusnih prevozov nevzdržen. O tem in o opozorilih voznikov, da so preobremenjeni ter da dvanajst novih avtobusov ni dovolj, smo poročali prejšnji teden, ko je na postaji pod Semedelskimi razgledi zgorel enajst let star avtobus, sveže prebarvan v rdečo barvo.
V promet naj bi ga vključili, ker so ga testirali, v Arrivi Dolenjska in Primorska pa niso pojasnili, zakaj so bili pri tem na njem potniki.
“Ob podpisu koncesijske pogodbe Mestna občina Koper ni soglašala, da prevoze izvajajo tudi s starejšimi vozili. V skladu s pogodbo so mestnemu potniškemu prometu namenjeni izključno novi mercedesovi avtobusi, vsi z motorjem euro 6, kar pomeni, da so trenutno najsodobnejša vozila, dobavljiva na trgu,” pravijo v občinski upravi.
Dopuščajo sicer možnost, da dvanajst novih avtobusov ne bo dovolj za vse prevoze v prihodnjih desetih letih (za kolikor so sklenili koncesijsko pogodbo). Če se bo izkazalo, da je avtobusov premalo, omenjajo tudi možnost nakupa dodatnih novih.
Arrivi Dolenjska in Primorska koncesijska pogodba sicer omogoča, da v določenih obdobjih dneva, ko je gneča največja, vključi v promet tudi svoja dodatna vozila, a na občini ocenjujejo, da takšne potrebe še ni bilo. Testiranje prebarvanega avtobusa naj bi bilo namenjeno prav pripravi na takšne potrebe, a “ocenjujemo, da se je prevoznik s testiranjem rezervnega vozila prenaglil, čeprav verjamemo, da je to storil z dobrimi nameni”, so še sporočili iz občinske službe za odnose z javnostmi.
HELENA RACE