Cesto so predali pešcem, tekačem in kolesarjem (foto)

“Danes je pomemben dan za vas kot tudi za vse Slovence. Že kot otroku se mi je zdelo škoda, da obalno cesto, ki predstavlja skoraj deset odstotkov slovenske obale, zasedajo avtomobili,” je na današnji slovesnosti ob zaprtju odseka stare obalne ceste (med Moletom in avtokampom Jadranko) povedal premier Miro Cerar.

 Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Foto: Zdravko Primožič/Fpa

IZOLA Izolski župan Igor Kolenc je današnji dan označil za dan, “ki smo ga čakali toliko let”. Zahvalil se je vsem, ki so pripomogli k temu, “da dajemo cesto ljudem”.

Koprski podžupan Peter Bolčič je menil, podobno kot župan Boris Popovič pred kakšnim dnem, da bo čas potrdil, da so priče zelo pomembnemu dogodku. “Bolj kot velike naložbe sta pogosto pomembnejša zdrava pamet in medsebojno sodelovanje,” je dodal.

Za otok pred Izolo tudi v Izoli
Minuli teden je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič novinarjem povedal, da zelo podpira zamisel o umetnem otoku pred Izolo, v Viližanskem zalivu, kjer je bila nekdaj ladjedelnica. “Ob gradnji drugega železniškega tira bi bilo škoda z izkopnim materialom zasipati kraške jame ali ga voziti v Anhovo, bolje bi ga bilo uporabiti za gradnjo obale, tretjega pomola ali tudi otoka pred Izolo ... Če se bo izoblikovala zamisel o otoku in bo podprta z ustreznim prostorskim aktom, sem se pripravljen pogovarjati o tem.” Ker zamisel o otoku - valobranu, ki bi ščitil Viližanski zaliv, zagovarjajo tudi v izolski občini, je župan Igor Kolenc po včerajšnji slovesnosti ob zaprtju odseka stare obalne ceste ministru Gašperšiču in premierju Miru Cerarju sporočil, da si tudi v Izoli želijo otoka. “Predvideli smo ga v osnutku občinskega prostorskega načrta (OPN), naveden je bil tudi v državni strategiji v času prve Janševe vlade,” je za PN pojasnil Kolenc.

V mislih je najbrž imel skupna prizadevanja obeh občin za delno zaprtje ceste, ki ga je Miro Cerar navedel kot dokaz, da mislijo resno z zeleno in trajnostno naravnano Slovenijo. Zaprtje, ki se je zgodilo na prvi dan letošnje pomladi, pa je povezal z odprtjem predora Markovec 5. junija 2015. Predora, “za katerega se je zamenjalo kar pet vlad”, preden so ga odprli (skoraj 11 let po sprejetju državnega lokacijskega načrta za hitro cesto Koper-Izola in slabih devet let po začetku gradnje hitre ceste). Še nekaj pomembnih zgodb je napovedal za bližnjo prihodnost, na primer gradnjo drugega železniškega tira, za katerega bodo še letos začeli pripravljalna dela.

Minister Gašperšič ni bil med slavnostnimi govorniki. Na vprašanje novinarjev, kdaj bo znana odločitev države glede uvedbe lokalne vinjete, za katero si prav tako prizadevajo v Kopru in Izoli, pa je skopo odgovoril le, da upa, da bodo izsledke študije, ki jo je naročil Dars, kmalu predstavili javnosti.

Po nagovoru so Kolenc, Bolčič in Cerar skupaj z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem simbolno sprehodili po prvih 100 metrih spraznjene ceste. Sledili so jim udeleženci slovesnosti, med katerimi so bili poleg številnih Izolanov tudi ankaranski župan Gregor Strmčnik, istrski poslanci SMC, vodja poslanske skupine NSi Matej Tonin in drugi politiki ter direktorji istrskih podjetij in javnih zavodov.

Preberite še: Obalna cesta je uradno zaprta (video)

MIRJANA CERIN


Najbolj brano