Projekt drugega tira se ne premakne zaradi “peščice zaslužkarjev”

Informacijska pisarna Evropskega parlamenta v Sloveniji je v Portorožu pripravila konferenco o priložnostih in pasteh v transportu in turizmu. Na prvem omizju je beseda tekla predvsem o drugem tiru. Evropski poslanec Wim van de Camp (EPP) pa je glede infrastrukturnih projektov posvaril, naj ne bomo "odvisni" od evropskega denarja.

Razlog, da se projekt drugega tira ne premakne, pa je po 
mnenju predavatelja na Fakulteti za pomorstvo in promet 
Marka Pavlihe v določenih lobijih oziroma "peščico zaslužkarjev, ki želijo v tej državi pokrasti tisto, kar se da še 
pokrasti". "Tem ljudem je enostavno treba stopiti na prste," je 
dodal, pri čemer so po njegovem na potezi pravosodni 
organi. Foto: Maksimiljana Ipavec
Razlog, da se projekt drugega tira ne premakne, pa je po mnenju predavatelja na Fakulteti za pomorstvo in promet Marka Pavlihe v določenih lobijih oziroma "peščico zaslužkarjev, ki želijo v tej državi pokrasti tisto, kar se da še pokrasti". "Tem ljudem je enostavno treba stopiti na prste," je dodal, pri čemer so po njegovem na potezi pravosodni organi. Foto: Maksimiljana Ipavec

PORTOROŽ > Prvo omizje v sklopu dogodka, ki ga v Portorožu gosti tamkajšnja Fakulteta za turistične študije, je bilo posvečeno evropskemu transportnemu omrežju. Van de Camp je podčrtal, da je koprsko pristanišča povezano z dvema TEN-T koridorjema, kar mu daje primeren strateški položaj in s tem podlago za pridobivanje sredstev EU.

Obenem pa je van de Camp posvaril: "Ne bodite odvisni od evropskega denarja!" Poslanec je sicer ugotavljal, da Luka Koper dobršen del dobička vlaga v razvoj, na kar v Bruslju gledajo z odobravanjem. Sam je izpostavil še dve prioriteti. Kot prvo se bo v prihodnje pri financiranju projektov dalo večjo težo sposobnosti ustvarjanja dobička določenega pristanišča, prav tako pa bo pomembno sodelovanje med državnimi, regionalnimi in lokalnimi oblastmi npr. pri trajnostnem transportu.

Predstavnik ministrstva za infrastrukturo Matjaž Vrčko pa je izpostavil, da je težava Slovenije v tem, da smo projekte na področju prometa, ki "vračajo denar" že naredili. "Ostale so nam vse vrste projektov, ki pomenijo ozelenitev prometa... To vse stane in ne vrača denarja," je poudaril. Kot je dodal, države tovrstne projekte financirajo iz lastnega proračuna, kjer pa so sredstva omejena.

Zakaj se projekt drugega tira ne premakne?

Razlog, da se projekt drugega tira ne premakne, pa je po mnenju predavatelja na Fakulteti za pomorstvo in promet Marka Pavlihe v določenih lobijih oziroma "peščico zaslužkarjev, ki želijo v tej državi pokrasti tisto, kar se da še pokrasti". "Tem ljudem je enostavno treba stopiti na prste," je dodal, pri čemer so po njegovem na potezi pravosodni organi.

Pavliha je sicer pojasnil, da je civilna iniciativa za nadzor projekta drugi tir v četrtek v DZ vložili predlog zakona o financiranju drugega tira, ki ga bodo predstavili v torek na novinarski konferenci.

Vodja področja strateškega razvoja v Luki Koper Maša Čertalič pa je navedla, da gre kar 63 odstotkov blaga prek koprskega pristanišča v zaledje po železnici. "Mi dejansko smo zeleno pristanišče in smo okoljsko zelo osveščeni," ob povečevanju prometa v prihodnje pa bi želeli vedno bolj koristiti tire ter sprostili ceste.

Takoj po letu 2020 potrebujemo nov tir

Če želijo nadaljevati z razvojem pristanišča in rastjo pretovora, pa potrebujejo železniško povezavo, pri čemer so tudi naložbe v samo pristanišče odvisne od tega, ali bo drugi tir realiziran in kdaj. "Takoj po letu 2020 potrebujemo nov tir in dejansko, če tega tira leta 2021, najkasneje leta 2022 ne bo, potem se že bojimo, da bodo enostavno blagovno tokovi šli drugam," je ocenila Čertaličeva.

Evropski poslanec iz Nizozemske van de Camp je sicer v okviru dvodnevnega obiska v Sloveniji skupaj s Šulinovo v četrtek obiskal Občino Ivančna Gorica in podjetje Akrapovič ter Luko Koper, popoldne pa se bosta mudila še na sedežu ajdovskega Pipistrela.

STA


Najbolj brano