Pripravljajo ločitev brez sodišča

Takoj po novem letu, 1. januarja, bo občina Ankaran zaživela tudi finančno. Mestna občina Koper bo namreč odprla podračun, ki ga bosta upravljala oba župana - koprski in ankaranski. Začelo se bo obdobje začasnega financiranja obeh občin. Medtem pa delovna skupina nadaljuje z iskanjem rešitev glede vsega, kar prinaša ločitveni postopek. Tudi glede milijonov, ki jih je Luka Koper doslej plačevala občini Koper.

Zaradi številnih sestankov odgovorni napovedujejo, da ločitev Ankarana od Kopra ne bo prešla v dolgoletno sodno bojevanje. Foto: Ilona Dolenc
Zaradi številnih sestankov odgovorni napovedujejo, da ločitev Ankarana od Kopra ne bo prešla v dolgoletno sodno bojevanje. Foto: Ilona Dolenc

ANKARAN, KOPER > Na rednih tedenskih sestankih se že od konca oktobra venomer srečujeta ankaranski župan Gregor Strmčnik ter svetovalec koprskega župana Borisa Popoviča, ki je obenem ankaranski občinski svetnik, Gašpar Gašpar Mišič. Občasno se jima pridruži še kdo iz koprske občinske uprave. Dogovor jih zavezuje, da o vsebinah pogovorov ne razpravljajo v javnosti. Mišič zatrjuje, da se bodo uspešno dogovorili prav o vsem, Strmčnik pa, da so sestanki korektni.

“Občini Koper in Ankaran bi se lahko dogovorili o delitvi premoženja tudi brez sodišča,” je prepričan Boštjan Brezovnik, profesor z mariborske Pravne fakultete, strokovnjak za lokalno samoupravo in soustanovitelj Inštituta za lokalno samoupravo.
“Smiselno je, da se predstavniki obeh občin pogovarjajo in skladno z zakonom ustrezno zapirajo posamezna področja. Zakonodaja je jasna: stvarno premoženje se deli po načelu lokacije, finančno pa po številu prebivalcev. Čeprav ima samo 3000 prebivalcev, je dobila občina Ankaran z ustanovitvijo lastno suverenost in v to druge občine ne morejo posegati,” še pravi Boštjan Brezovnik. Ali se lahko zaradi začasnega financiranja občin zatakne pri črpanju državnega in evropskega denarja, ki bistveno pripomore k uresničevanju predvolilnih obljub in načrtov? Brezovnik poudarja, da je sodelovanje na razpisih dovoljeno tudi občinam, ki so začasno financirane. Denarja pa resda ne bosta mogli trošiti, dokler ne bosta sprejeli proračuna.
Med začasnim financiranjem bo lahko koprska občina porabila toliko kot v preteklem proračunskem letu. “Velja razumeti nejevoljo Kopra, saj se bo moral odpovedati precejšnjemu deležu denarja, ki ga bo poslej prejemal Ankaran. Zato bo moral bolj inovativno črpati denar. Prav tako pa je res, da bodo imele v prihajajočem letu vse občine težave, če bodo hotele investirati. Zagotovo bo imela koprska občinska uprava nekaj več dela, mogoče bodo navsezadnje tudi sodišča odločala o kakšnem sporu, a razvoj se s tem ne bo ustavil. Vsaj v drugih slovenskih občinah se ni,” še sklene strokovnjak za lokalno samoupravo, ki je doslej kot svetovalec uspešno vodil ločitev občin Bled in Gorje. Poudarja, da tudi zaradi številnih sestankov, saj se je samo s svetniki srečal 18-krat. AP

Polovica luškega denarja v Ankaran

Kako uspešno bo njuno sodelovanje, se bo pokazalo najpozneje 22. julija prihodnje leto. Takrat bo potekel rok, do katerega naj bi se Koper in Ankaran sporazumela o delitveni bilanci, torej tudi o upravljalskih deležih v javnih službah ter o koncesijski dajatvi in nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča, ki ga plačuje Luka Koper.

Koncesijska dajatev, ki jo plačuje Luka, naj bi ostala enaka, le delili bi jo drugače. Njena višina je odvisna od luških prihodkov. Polovico koncesnine Luka plača državi, drugo polovico pa Mestni občini Koper. Lani je tako v koprsko blagajno nakazala 4,7 milijona evrov. Država bo tudi po ločitvi obeh občin svojo polovico koncesnine ohranila. Polovico, ki jo je prejemala Mestna občina Koper, pa si bosta razdelili obe občini. Ne le to - razdeliti si bosta morali tudi nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč, ki je lani naneslo približno pet milijonov evrov.

Župana bosta podpisovala

O poteku dogodkov in tudi reševanju sporov, ki nastanejo ob ločitvi dveh občin, govori zakon o lokalni samoupravi oziroma njegov 51. člen. Premoženje si morata občini razdeliti sporazumno, ta sporazum pa morata sprejeti oba občinska sveta in podpisati oba župana. Aprila 2015 bo poteklo šestmesečno obdobje, v katerem morajo svetniki obeh občin pripraviti izhodišča za delitev premoženja in podpisati sklep o načinu sporazumne razdelitve premoženja.

Zatem naj bi v treh mesecih oba župana pripravila podrobnosti ter podpisala sporazum o razdelitvi premoženja in načinu urejanja razmerij pri upravljanju javnih zavodov, podjetij in skladov. Če dogovora ne bo, bo o delitvi premoženja odločalo sodišče. Dokler župana Strmčnik in Popovič ne bosta sklenila sporazuma, morata opravljati svoje delo - upravljati s še nerazdeljenim skupnim premoženjem občine.

ALENKA PENJAK


Najbolj brano